Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC K4 behaalt gelijkspel tegen RSR Ivoren Toren
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

DSC K4 behaalt gelijkspel tegen RSR Ivoren Toren Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoogt de, I. (Ivar) 2113 - Rosmalen van, J. (Joost) 2122 z-w ½ - ½
Bottema , T. (Timo) 2023 - Spaan , N. (Nathanael) 2130 w-z ½ - ½
Lisdonk van de, L.J.P.A. (Lucien) 2039 - Tromp , P.J.H. (Paul) 1969 z-w 0 - 1
Have ten, R.H.S. (Roland) 2001 - Fung , M.M.W. (Michael) 1940 w-z ½ - ½
Broek van den, W.J. (Willem-Jan) 1899 - Westerduin , P. (Philip) 1999 z-w ½ - ½
Tamerus , H.A. (Henrik) 1897 - Batenburg , P. (Paul) 1985 w-z 0 - 1
Bosma , J. (Jan) 1903 - Zondag , J.A.T. (Jason) 1989 z-w 1 - 0
Breton , M.R. (Mark) 1629 - Janse , S. (Sebastiaan) 1808 w-z 1 - 0

(later meer)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Upperdog on 24-11-2018 at 22:51.

24-11-2018 22:43 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

http://rsrivorentoren.nl/Nieuws/nieuws_k...m1_20181125.htm Verslag opps

26-11-2018 09:55 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jan over zijn partijwinst:
Mijn tegenstander speelde met wit een degelijk damegambiet, maar na een paar niet-kritieke zetten wist ik de stelling gelijk te maken. Wit koos vervolgens voor een aanval op de koningsvleugel, maar zag daarbij een positioneel kwaliteitsoffer over het hoofd. Vanaf dat moment was het erg lastig voor wit, en nadat mijn eigen koningsaanval doorsloeg kon ik met behulp van een dameoffer mat zetten.

En Ivar over zijn remise:
De opening had standaard kunnen worden met een lichte, maar niet concrete plus voor wit. In plaats daarvan koos ik na (iets te) ampel beraad voor een zijvariant van een zijvariant en moest ik opnieuw de denktank in toen mijn tegenstander afweek met, toegegeven, een logische zet. Het vervolg was voor ons spelers interessant met allerlei offers die doorgerekens moesten worden; de computer vond het echter allemaal maar saai. Ik vond de goede ideeen en veelal ook uitvoeringen, dus het oordeel was -0.1 in mijn voordeel in de kritieke fase. Zodra mijn tegenstander een kleine finesse over het hoofd zag, wikkelden we af naar een -0.6 eindspel. Teleurgesteld bood mn opponent tactisch remise aan. Met 1.15 minuut voor 15 zetten tot de tijdscontrole kon ik dat helaas niet weigeren

Ikzelf kwam wat gedrukter uit de opening met zwart maar kon het op het oog net houden. In tijdnood liet ik toe dat mijn tegenstander een gevaarlijke vrije a-pion kon creeeren. Ondanks dat dacht ik met mijn dame eeuwig schaak te kunnen houden maar dit bleek toch net niet het geval te zijn, ook al zou ik het eindspel beter gespeeld hebben.

28-11-2018 08:48 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller