Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Haeghe Ooievaar 2 - DSC9, 3,5-4,5
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Thumb Down! Haeghe Ooievaar 2 - DSC 9, 3,5-4,5 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC9 wint de belangrijke uitwedstrijd tegen Haeghe Ooievaar.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Zonderland on 08-02-2018 at 00:24.

08-02-2018 00:23 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Met de hakken over de sloot Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het negende behaalde gisteren, door met de kleinst mogelijke voorsprong (3.5-4.5) Haege Ooievaar te verslaan, een aardige overwinning. Een zeer mooie zege op bord twee van invaller Eric Wagter en een bijna onmogelijke remise op bord drie van Antoon Frehe waren de opmerkelijkste wapenfeiten.


Op het moment van vertrek richting de residentie werd duidelijk dat er een vervanger voor Tjerk gevonden moest worden. Eric woonde toch al in die richting en liet zich makkelijk achter PSV-Excelsior vandaan halen. Hij speelde een zeer degelijke wedstrijd, liet zich in het begin niet in paniek brengen, zette zijn tegenstander steeds verder achteruit en sloot tot slot de vijandelijke Dame op. Toen dat uiteindelijk materiaal kostte gaf deze op.


Antoon speelde een partij waarin tot het eindspel niet veel gebeurde. Daarin keek Antoon echter opeens tegen een veel actievere vijandelijke Koning aan en leek hij aan het kortste eind te trekken. Alhoewel ik vermoed dat zijn tegenstander het beter had kunnen spelen, toverde Antoon opeens een mooie manoeuvre uit zijn ijsmuts waarmee hij zetdwang afdwong. Dit betekende remise.


Antoons halve puntje sleepte nipt de overwinning binnen. Jan, op bord één, had vooruit gespeeld en verloren, maar omdat René en Fred hun tegenstanders hadden opgerold en Simon en Edgar beiden verloren, kwam de verantwoordelijkheid op de late avond op de schouders van Herman Zonderland te liggen. Deze presteerde het om met een prachtige vrijpion eerst te vragen of hij remise kon maken, om daarna iedereen te laten sidderen en beven door in gewonnen eindspelsituaties vreemde stappen met zijn Koning te ondernemen. Toen zijn tegenstander uiteindelijk opgaf, bood hij er dan ook maar ruimhartig zijn excuses voor aan.


Met de hakken over de sloot dus, maar al met al speelt het negende een goed seizoen. Het draait uitstekend mee in de strijd om de tweede plaats en het maakt daarbij zelfs nog kans om boven het zevende te eindigen.Lach

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Rene Poots on 09-02-2018 at 19:04.

08-02-2018 12:12 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

ontsnapt Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat René schrijft klopt. Ik ontsnapte ter nauwernood. Wat René niet schrijft is dat hij zelf zijn tegenstander binnen no-time-at-all had verslagen. Welliswaar met een vork die je maar een paar keer in je carriere tegenkomt, maar toch. Anyway, in het eindspel besteedde ik gewoon te weinig tijd om te kijken waar zwart mee bezig was. En juist tijd had ik genoeg. Voor ik er erg in had stond ik verloren maar zwart maakte het niet af en dus gaf ik nog niet op.



Toen zwart hier paard c3 speelde dacht ik even dat het moment was gekomen om op te geven maar na een kleine pauze realiseerde ik me dat dit nu net een van de weinige zetten was die het voor zwart verprutsen. Er volgde:

32... Nc3+ 33.Nxc3 Kxc3 34.f4! Kb3 35.Kd3 Kxa3 36.Kc3 Ka4 37.Kc4! Ka3 38.Kc3 Ka4 1/2-1/2

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Antoon Frehe on 08-02-2018 at 12:57.

08-02-2018 12:57 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

No time at all Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het waren 12 zetten en mijn tegenstander gaf zijn dame weg. Ik stond toen weliswaar al heel goed, maar had het nog wel moeten spelen. Het was jammer voor de partij en niet noemenswaardig, want ik behoefde er niets voor te doen.

08-02-2018 19:06 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Mooie tussenstand! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

http://www.haagseschaakbond.nl/component...petitionId,157/

__________________
www.zonderland.nl Prodent

08-02-2018 22:51 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 168

RE: Mooie tussenstand! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

.

This post has been edited 10 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 12-02-2018 at 16:26.

10-02-2018 10:36 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij dezen wil ik graag nog even mijn excuses aanbieden en het gehele team en in het bijzonder Jan, Herman en Eric zeer bedanken voor het rechtzetten van mijn flater.

DSC9 heeft weer bewezen een echt en hecht team te zijn. Alhoewel Jan zijn vooruitgespeelde partij verloor, heeft zijn succeswens in de appgroep uiteindelijk tot een punt en zelfs de overwinning van het team geleid. Wegens gebrekkig administratief werk van ondergetekende, die in de volle overtuiging verkeerde dat de wedstrijd pas aanstaande woensdag plaats zou vinden en de vooraankondiging van Herman nog ongeopend in zijn digitale brievenbus had liggen, kwam de succeswens van Jan nogal onverwachts. "Volgende week toch!?" werd beantwoord met een verontrustende "NEE TJERK, VANAVOND!" van Simon. Toen moest teamleider Herman last minute een vervanger vinden en dat is gelukt in de persoon van Eric, die op zijn beurt een prachtige overwinning wist te boeken op bord 2.

__________________
Erro ergo sum.

11-02-2018 19:53 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met deze excuses is een halve, in plaats van een hele, meter bier vanavond aan de bar voldoende Prodent
Het was overigens Edgar die direct schakelde en het idee om Eric Wagter te bellen opperde.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

12-02-2018 13:58 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller