Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Exit De Volkskrant?
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Exit De Volkskrant? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik krijg de indruk dat de Volkskrant de Denksportrubriek wil discontinueren.
Weet iemand daar meer van ?
Ik heb de redactie zojuist laten weten dat ik dat onverstandig vind. Die rubriek vind ik een van de grote pluspunten van de Volkskrant ten opzichte van de concurrenten.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 25-01-2018 at 13:45.

25-01-2018 13:45 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zie: https://www.schaaksite.nl/2018/01/14/vol...-met-denksport/

25-01-2018 15:43 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het verbaast me. De Volkskrant heeft een niet zo gelukkige hand gehad met de keuze van columnisten; ik kan me goed voorstellen dat in dat bestand wat gesnoeid wordt. De denksportrubrieken zijn juist wel interessant en leesbaar; die zou je dan moeten houden.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

25-01-2018 17:09 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Derk Dekker Derk Dekker is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 02-04-2009
aantal berichten: 118

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zou zonde zijn. Ligterink vind ik persoonlijk de beste. De NRC vind ik een betere krant dan de Volkskrant, maar helaas heeft de Volkskrant de betere schaakrubriek.
Nu lees ik meestal alleen Ree (tenzij ik ook nog aan Ligterink toe kom via Schaaksite.) Ree stelt meestal teleur, hij schrijft zelden iets wat je nog niet wist als je het schaken een beetje volgt via websites. De gekozen partij is ook bijna nooit verrassend. Ree is nodig aan vervanging toe.
Als Ligterink stopt is dat zonde.

29-01-2018 13:20 Derk Dekker is offline Send an Email to Derk Dekker Homepage of Derk Dekker Search for Posts by Derk Dekker Add Derk Dekker to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er staat nu op schaaksite dat de schaakrubriek in de volkskrant voorlopig is gered

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henrik on 29-01-2018 at 14:44.

29-01-2018 14:43 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De reden die opgegeven wordt voor de 'doorstart' lijkt mij de spijker op de kop geslagen: een breed georienteerde krant heeft veel verschillende onderwerpen, 'voor elk wat wils'. Aan die karakteristiek voldoen de grote dagbaden dan ook. De schaak- en de bridgerubriek zijn voor velen interessant, te oordelen naar de aantallen mensen die daadwerkelijk (wel eens) schaken dan wel bridgen (dammen is mogelijk minder).
Je moet dan natuurlijk wel iets te vertellen hebben in de rubriek (of column) en goed kunnen vertellen. Ligterink voldoet stellig aan beide.
Dat De Volkskrant ooit plannen had om de rubriek te beeindigen, komt mij inconsequent voor. De Volkskrant heeft bijvoorbeel ruim aandacht geschonken aan het Hoogovens/Tata Steel schaaktoernooi, en ook aan de fantastische prestatie van Giri daar.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

30-01-2018 20:29 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Paul Koppens Paul Koppens is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 10-02-2005
aantal berichten: 62

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mooi dat de schaakrubriek mag blijven, al is het natuurlijk even afwachten hoe het er in de praktijk uit gaat zien. Dat neemt niet weg dat ik het zeer betreur dat ze een icoon als Sijbrands zomaar aan de kant zetten.
Maar goed, ik zal mijn abonnement nu nog niet opzeggen.

02-02-2018 19:43 Paul Koppens is offline Send an Email to Paul Koppens Search for Posts by Paul Koppens Add Paul Koppens to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller