Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Joost Michielsen wint Kolderschaak 2017
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Joost Michielsen wint Kolderschaak 2017 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost Michielsen heeft de Kolderschaakeditie van 2017 op zijn naam geschreven. Joost was na 7 ronden Zwitsers als eerste geëindigd, en mocht het tegen Chiel van Oosterom opnemen in de ‘Can-I?’ finale. Chiel was op een half puntje achterstand als tweede geëindigd. In de finale, waarin de nodige dames sneuvelden, was Joost de sterkste.

Koldermeester Corniel Nobel had dit jaar een aantal nieuwe varianten op het programma gezet. Samen met enkele vertrouwde varianten was het weer een herkenbaar geheel van briljante ideeën en uitroepen van afkeer als er weer wat weg werd geblunderd.

Zie voor een uitgebreid verslag de toernooisite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 19-12-2017 at 21:50.

19-12-2017 21:47 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Woww...zeer sterk veld dit jaar. Ook de gespeelde varianten zijn vers. 3 herhalingen van nieuwtjes van vorig jaar; een klassieker, een semi-klassieker en 2 nieuwe varianten. Ik baal ervan er dit jaar niet bij te zijn geweest. Glimlach

Gefeliciteerd, Joost!

20-12-2017 10:56 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 168

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als Alpha Zero schaken al heeft opgelost moeten we misschien overgaan op andere schaakvarianten. Kolderschaak heeft de toekomst.

Grafiek vertoonde een asymptoot bij ongeveer 3500 ELO dus het netwerk langer trainen dan vier uur levert nauwelijks wat op. Het zou kunnen zijn dat het dus al nagenoeg perfect speelt.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 20-12-2017 at 18:16.

20-12-2017 14:20 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kunnen we ook de stand na ronde 7 plaatsen? Draaiend hoofd

20-12-2017 17:36 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja ja .... aangepast. Het is ook nooit goed... Nu ben ik nog verder van de finaleplaatsen geëindigd...

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

20-12-2017 17:42 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb weer enorm genoten van al het gezwoeg achter het bord. Ik vond het jammer dat Stratego-schaak ondanks aanpassingen toch niet echt gebalanceerd was geworden. Maar goed, die dingen gebeuren.

Ik denk dat ik na al die jaren (11e keer), langzaam maar zeker gevoel begin te krijgen, voor wat wel, en wat niet werkt, en wat wel, en wat niet leuk is. In goede gezondheid tot volgend jaar!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

22-12-2017 21:52 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller