Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » OPK (4): Vashish Sukul grijpt koppositie in B-groep
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

OPK (4): Vashish Sukul grijpt koppositie in B-groep Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de B-groep stonden er in de vierde ronde twee toppers op het programma. De vier speler met een 100% score namen het tegen elkaar op. Vashish Sukul was de enige die won. Zijn overwinning op Rens ter Veen leverde hem de koppositie op. Het duel tussen René Weerts en Corniel Nobel oogde wild door de ongelijke materiaalverhouding, maar eindigde in remise door eeuwig schaak.

Fausto Molinari verraste door Adriaan ter Mors te verslaan. Hierdoor voegde hij zich bij René en Corniel op de gedeelde tweede plaats. Ook Marcel Wijnen en Herman Zonderland boekten een goed resultaat; ze speelden beiden remise tegen een aanmerkelijk hoger gerate tegenstander.

In de A-groep won koploper Gert Legemaat moeizaam van Jan Willem Koelmans. In de slotfase van de partij toonde Gert zich net iets handiger. Selman Ercam klom naar de tweede plaats door Rachid Schrik te verlaan.

Kijk voor de uitslagen en standen op de toernooipagina.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Torenstra jr. on 25-02-2017 at 01:30.

24-02-2017 11:22 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na bekijken van de eerste helft van Ajax - Legia Warschau arriveerde ik om 20:10 uur in het speellokaal; mijn klok gaf 1:24 aan (16 minuten tijdverlies), die van mijn tegenstander 1:36 (klaarblijkelijk 4 minuten te laat gearriveerd - of 4 minuten nagedacht over 1. e4).

Na mijn 6e zet, e7-e5, ging ik voor ons beiden koffie halen; ik had het bord als volgt achtergelaten:



F.J. Montsma - W.J. van den Broek, 23 februari 2017

Bij terugkomst - mijn klok gaf nog steeds 1:24 aan - nam ik een slok en speelde mijn tegenstander 7. Lg5. Niet de beste want na 7. ... Pxf3+ verloor hij een stuk en gaf de partij direct op. Een zeldzame foutzet van een toch zeer ervaren schaker. Ik kan mij geen snellere overwinning voor de geest halen.

Nog kort nagepraat, koffie verder opgedronken, rondgekeken en weer terug naar huis gewandeld, alwaar ik nog voor negenen arriveerde, op tijd om het eindsignaal en feestgedruis in Amsterdam mee te krijgen.

24-02-2017 11:59 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde tegen Sagar Sriramagiri een boeiende partij. Aanvankelijk dacht ik dat ik volledig overlopen werd. Hij speelde snel en aanvallend, ik kwam dan ook niet lekker uit de opening. Maar toch wist ik zijn aanvalsspel te ontregelen. Neemt niet weg dat mijn slechte opening me een pion kostte, uiteindelijk zelfs twee. Toch wist ik de partij remise te houden, vooral mijn zet op 42. ...,h5 was voor mij heel gunstig. Ik dwong hem om met zijn Koning naar de koningsvleugel te lopen om een promotie of materiaal verlies te voorkomen. Op tempo spelen heb ik twee pionnen weer terug gewonnen waardoor we remiseerden.
Natuurlijk, we hebben beide fouten gemaakt, dat is inherent aan het schaakspel, maar toch dien ik deze partij in voor de spektakel prijs. Het is in mijn optiek een spectaculaire remise pot.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

24-02-2017 22:37 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speel niet graag tegen mijn tegenstander van gisteren. René Weerts spel, ligt me niet. Hij doet dingen die vaak net niet kunnen, maar die je alleen kan weerleggen door heel secuur en geduldig te verdedigen. Iedereen die wel eens een potje tegen mij gespeeld heeft, weet dat dit niet mijn ding is. Ik vind het niet leuk, en ik ben er niet goed in. Ook dit keer kwamen we in een heksenketel terecht, zij het met een veilige afloop.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-02-2017 22:57 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In mijn partij tegen Hans had ik twee inkoppers als een soort Luuk de Jong gemist doordat ik spoken zag. Klok en klepel, teveel tijd om te denken, dat werk.
In deze stelling moet Hans, als hij wil slaan, dat met de dame doen. Dan houden we een gelijke stelling over, hoewel ik dacht dat Zwart beter stond, wat maar weer aantoont ... hoe dan ook:

Hans Uittenboogaard - René Torenstra


Wit speelde 28.Pxd5?
Zwart wint.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

25-02-2017 16:23 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller