Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2016-2017 » Interne competitie (N10): Wit begint en zwart wint
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N10): Wit begint en zwart wint Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De tiende ronde van de interne competitie was een zwarte dag voor de witspelers. van de 19 partijen werden er liefst 13 gewonnen door de zwartspeler. Eenmaal werd een remise genoteerd, en in de resterende 5 partijen won de witspeler.

In de A-groep wonnen de koplopers. Koploper Gert Legemaat versloeg de nummer drie op de ranglijst, Ivar de Hoogt. Ted Barendse won (met wit) van Hans Zwartveld. De andere witoverwinning in de groep was voor Richard Oranje, die Arno Wiersma versloeg. Clubkampioen Bob Voogt deelde het punt met Enrico Blees, en was daarmee gelijk verantwoordelijk voor de enige remise van de dag.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Ivar de Hoogt-Gert Legemaat0-1
2Ted Barendse-Hans Zwartveld1-0
3Richard Oranje-Arno Wiersma1-0
4Bob Voogt-Enrico Blees½-½
5René Torenstra-Theo Rekveldt0-1
6Martin Glimmerveen-Simon Broos0-1
7Henk van den Belt-Jan Peter van Zandwijk0-1
8Hugo van der Laan-Rob Smits0-1


In de B-groep ging Paul van Riet onderuit tegen Antoon Frehe. Edgar Huisman en André van der Weijde klommen eveneens op de ranglijst, via overwinningen op Albert Kemeling en Ferdinand Schreuder. Onder in de B-groep boekte Jan Frissen een belangrijke overwinning op Kees Venema.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Antoon Frehe-Paul van Riet1-0
2Albert Kemeling-Edgar Huisman0-1
3André van der Weijde-Ferdinand Schreuder1-0
4Adriaan ter Mors-Simon Dirkse0-1
5Raymond Thomas-René Poots0-1
6Kees Venema-Jan Frissen0-1


In de C-groep kwam de top niet in actie. Herman Zonderland versloeg de net boven hem geklasseerde Joop van Ham. Marijn Oomes was verantwoordelijk voor de enige witoverwinning in de groep. Ernst Hanewald was zijn slachtoffer. Jan van der Kolk, Victor van der Kloet en Jan Torenstra waren met de zwarte stukken te sterk voor hun tegenstanders.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Joop van Ham-Herman Zonderland0-1
2Marijn Oomes-Ernst Hanewald1-0
3Koos Swanink-Jan van der Kolk0-1
4Andre Bruinink-Victor van der Kloet0-1
5Aad de Jong-Jan Torenstra0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

13-12-2016 02:48 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 168

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

_

This post has been edited 29 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 15-12-2016 at 11:53.

13-12-2016 10:45 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

Weer tegen Paul en weer met Wit Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eerder dit seizoen speelde ik ook tegen Paul. Dat was in een externe partij van DSC8 tegen DSC10 geloof ik.Ik had toen ook wit en de partij begon precies zoals vanavond. Op de een of andere manier kwam ik prima uit de opening en ik dacht dat het een makkelijke avond zou worden maar ik vergiste me. Om te beginnen had ik veel meer tijd nodig dan Paul. Aan een plan om mijn materiële voorsprong om te zetten in winst ontbrak het me en feitelijk liet ik Paul heel ver komen in zijn tegenspel. Er was een moment dat ik dacht nog te zullen verliezen maar een wending die we beiden gemist hadden redde mijn avond.

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

13-12-2016 23:10 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller