Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2003-2004 » DSC3 kopje onder tegen Promotie 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC3 kopje onder tegen Promotie 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het derde team leed een grote, maar geflatteerde nederlaag, tegen favoriet Promotie 2.

Toen de balans werd opgemaakt stonden er 6 punten op het papier voor Promotie 2, en slecht 2 voor DSC3. Een forse nederlaag dus. Maar ook enigszins geflatteerd.

Op het eerste bord was Arno in de opening hopeloos de mist in gegaan, en dat bord kon na een paar minuten eigenlijk al worden afgeschreven. Maar op de andere borden waren spannende partijen te zien.

Jaap speelde een zware partij op het tweede bord, maar behaalde remise. Datzelfde gold voor Teun, die in de slotfase geen winstplan kon verzinnen in het dame-eindspel waarin hij een pion meer had. Ook daar eindigde de partij in remise.

Matthijs boekte de enige overwinning voor DSC3. Hij stond lange tijd een pion achter, maar toen zijn tegenstander in een vervelende penning ging staan keerde de kansen. Matthijs won veel materiaal, en daarmee de partij.

Willem-Jan ging in de tijdnoodfase onderuit. Hij had een kleine plus, maar koos een verkeerd plan. Dat betekende dat hij de nodige dingen uit moest rekenen, maar daar was geen tijd meer voor...

Op bord 8 was het nog dramatischer. Invaller René van Alfen had veel tijd geďnvesteerd in het eindspel. Terecht, want hij had zijn kansen gegrepen, en stond een dame en een loper voor. Alleen geen tijd meer over... En omdat hij niet eerst de laatste twee zwarte pionnetjes opat maar meteen voor mat speelde bleef hij met lege handen toen zijn vlag viel.

Ook Marco had kort daarvoor in een op het oog te verdedigen stelling een bok geschoten die direct de partij kostte.

Henrik tenslotte had een remise-aanbod van zijn tegenstande af moeten slaan omdat er op dat moment nog kansen op een gelijkspel waren. Hij nam dus risico in het eindspel, en zijn tegenstander profiteerde daarvan. Zo verloor ook hij, en stond een 2-6 eindstand op het papier.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

16-12-2003 15:05 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

jammer , maar vooraf was al duidelijk dat promotie een sterk team heeft. dus uithuilen en volgend seizoen beter !

18-12-2003 13:30 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Matthijs Matthijs is a Male
forumlid




geregistreerd: 31-05-2003
aantal berichten: 39

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Over mijn partij:

De winst was na een fout in de opening ver weg. Mijn tegenstander liet me weer in de partij met enkele onnauwkeurige zetten, en in mijn tegenstanders tijdnood wist ik een mataanval op te zetten.

De enige winst was dus een beetje onverdiend, er waren partijen die meer recht hadden op een punt.

Met wat meer geluk had er een matchpunt ingezeten, jammer.

21-12-2003 00:19 Matthijs is offline Send an Email to Matthijs Search for Posts by Matthijs Add Matthijs to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller