Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC2 start met nederlaag
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

DSC2 start met nederlaag Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC2 heeft in de eerste ronde van de kNSB-competitie met 3-5 verloren van ASC (Alphen aan de Rijn).

Ted en Richard verloren snel.
Ted speelde tegen de sterkste ASC-er, dus als Ted had gewonnen dan zou dat een hele mooie opsteker zijn geweest. Hij ging er, begreep ik, hard vanaf. Vervelend, maar dat vangen we natuurlijk wel even op!
Vervelender was de misser van Richard. Hij koos voor een scherpe stelling, en dan wordt het spannend natuurlijk. De temperatuur begon al te stijgen, op de zwarte markt werden kaartjes voor de mooiste tribuneplaatsen al voor grof geld verkocht, maar opeens deed Richard het mis en was zijn stelling helemaal verloren. Net zoals het einde van de tulpenmanie in 1637 was er opeens geen hond meer met interesse voor de wedstrijd.
In de haast heb ik Gert en Kim overgeslagen. Van de vlotte remise van Kim heb ik erg weinig gezien. Bij Gert heb ik enkele spannende fragmenten gezien, zoals in tijdnood. Tegengestelde rochades en Gert in de aanval, totdat zwart met Dc1 schaak en Da3 speelde. Heel sterk van zwart, want zijn vrijpion was niet goed meer tegen te houden. Gert vond er nog eentje (en nog eentje en nog een), offerde zijn paard tegen de vrijpion en ging daarna zelf promoveren. Met 2 dames moest hij in eeuwig schaak berusten. En dat terwijl hij schijnbaar ook in een paar zetten mat had kunnen staan, zo hoorde ik.
Op bord 5 zou Bob aan een mooie reeks overwinningen kunnen beginnen. Dit lukte hem niet, en hij moest tenslotte ook nog in het toren-eindspel zelfs een nul incasseren. Geeft niet Bob, met 8 uit 9 zijn we ook trots op je.
Over de rest wil ik kort zijn:
Hans op 6 liet zich niet gek maken en won gewoon.
Jan-Peter verloor een stuk en later de partij door een promotie-combinatie in een slechte stelling.
Walter vond een manier om zijn zwakke pion op d4 te stutten en won beheerst.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henrik on 29-09-2015 at 08:59.

28-09-2015 13:56 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn tekst is verplaatst naar Ted's artikel. ik voeg niets meer toe Huil

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Walter on 29-09-2015 at 20:23.

28-09-2015 23:00 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Bob
actief DSC-lid


geregistreerd: 10-05-2009
aantal berichten: 80

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vond het een zeer teleurstellende wedstrijd. Is het 2e door ouderdom afgezakt tot een bedenkelijk niveau of was het een incident, een offday? De toekomst zal het uitwijzen.

29-09-2015 18:05 Bob is offline Send an Email to Bob Search for Posts by Bob Add Bob to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Walter
Mijn tekst is verplaatst naar Ted's artikel. ik voeg niets meer toe Huil


Jouw teksten worden dusdanig gewaardeerd dat we ze beter vinden dan die van onze voorzitter! Ik heb nu zelfs zijn naam en fototje vervangen!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

30-09-2015 09:39 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller