Untagonklik 
Erelid

aantal berichten: 3279
 |
|
|
13-01-2015 02:47 |
|
winfvdm 
DSC-forumgrootmeester

aantal berichten: 1142
 |
|
Maar, beste Herman, kennen schakers dan standen? Leven wij in een standenmaatschappij?
Niks hoor.
Koning, keizer, admiraal, schaken kunnen ze allemaal!
Ook een nederige hertog, graaf of baron mag schaken, ja zelfs een gewone burger - mits die zich aan de regels houdt, natuurlijk.
Schakers hebben helemaal geen standen nodig!
(P.S., ik zeg soms niet wat ik bedoel.)
__________________ Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)
|
|
13-01-2015 11:52 |
|
winfvdm 
DSC-forumgrootmeester

aantal berichten: 1142
 |
|
Dit jaar word ik kampioen, als... |
 |
Dit jaar word ik kampioen, als...
Eerder dit seizoen mocht ik tegen Legemaat. Sterke speler, heb ik een nadelige score tegen. Diverse zetten van hem zie ik niet aankomen, maar gelukkig kan ik lekker blijven prutsen. Plotseling win ik. Grappig, maar een niet erg verdiende zege.
De ronde erna tegen Barendse. Sterke speler, heb ik een nadelige score tegen. Diverse zetten van hem zie ik niet aankomen, maar gelukkig kan ik lekker blijven prutsen. Plotseling sta ik op winst. Grappig, maar een niet erg verdiende zege.
Na tegen Voogt en Van Zandwijk (sterke spelers) min of meer ten onrechte niet verloren te hebben, mocht ik afgelopen maandag tegen Oranje. Sterke speler, afgelopen jaar heeft hij me twee keer hard van het bord gezet. Diverse zetten van hem zie ik niet aankomen, maar gelukkig kan ik lekker blijven prutsen. Plotseling win ik. Grappig, maar een niet erg verdiende zege.
In iedere partij sta ik minder na de opening. Of ik nu wit heb of zwart, het maakt niet uit. Een van mijn recente tegenstanders zei na de partij eerlijk: Deze opening begrijp je nog steeds niet goed. Terecht, en het geldt niet alleen voor die opening. Gelukkig heb ik er geen last van.
Ik sta nu nog tweede, net achter Barendse. Maar dit jaar word ik DUS kampioen, als... als het geluk zo aanhoudt. Dat kan niet anders.
__________________ Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)
|
|
14-01-2015 11:46 |
|
|