Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » snelschaak
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

snelschaak Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

http://www.haagseschaakbond.nl/content/view/2686/1/

23-10-2014 21:42 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
Derk Dekker Derk Dekker is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 02-04-2009
aantal berichten: 118

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je hebt gelijk, "het koffiehuis" was een betere plek geweest voor opa om zijn verhaal te doen.
Maar "snelschaak" is niet waar het over gaat, het gaat over spelen zonder increment in het algemeen (een vorm van kolderschaak die erg op echt schaken lijkt, maar het niet is).

24-10-2014 13:37 Derk Dekker is offline Send an Email to Derk Dekker Homepage of Derk Dekker Search for Posts by Derk Dekker Add Derk Dekker to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De charme van snelschaak ligt voor mij in het mogelijke vlaggen vand e tegenstander. Naast het trucken in tijdnood uiteraard, Met increment begint het meer op gewoon schaken te lijken. MIjn snelschaakstrategie is meestal : gekke opening, tijdsvoorsprong en dan zo lang mogelijk stukken op het bord houden. IS een heel ander spel waar ik als je naar rating kijke beter ben dan normaal schaak.

26-10-2014 10:39 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller