Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2002-2003 » IGM Erik van den Doel behaalt ruim 84% in jubileumsimultaan
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

IGM Eric van den Doel behaalt ruim 84% in jubileumsimultaan Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ieder jaar organiseert DSC voor haar verjaardag een simultaan. Voor haar 108ste verjaardag was de simultaangever de jonge Leidse grootmeester Erik van den Doel. Hij behaalde de knappe score van ruim 84%.

De Leidse grootmeester nam het op tegen 29 tegenstanders. Geen gemakkelijk veld, want een aantal spelers van het eerste team van DSC [dat eerste klasse KNSB speelt] deed mee. Toch wist hij tegen deze spelers geen enkele partij te verliezen. Zijn enige nederlaag was tegen Bobby Voogt, die nu ook een keer op maandag in plaats van op vrijdag naar het denksportcentrum was gekomen.

Naast deze ene nederlaag moest Erik van den Doel nog 7 remises afstaan. Dit deed hij tegen eerste-teamspelers Richard Oranje, Marten Wortel en Michiel van Wissen. Ook twee spelers uit het tweede team van DSC gingen er met een halfje vandoor, te weten Patrick de Bas en Jan-Willem Weenink. De laatste twee remises waren voor Mark Versteeg, die in het studententeam [DSC6] speelt, en Henrik Tamerus [hij speelde vorig jaar eveneens in dat team]. En Mark gaf zelfs remise in gewonnen stelling!

Met 24½ uit 29 scoort IGM Erik van den Doel ruim 84,48%. Een knap gemiddelde in zo'n sterk deelnemersveld.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

09-12-2003 21:58 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC heeft, ondanks haar hoge leeftijd, dus toch mooi gepresteerd Glimlach.
Ik heb eigenlijk maar één vraag, en als het goed is kan Marco Anink die beantwoorden Knipoog.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

10-12-2003 00:32 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We hebben de afgelopen 4 verjaardagen van DSC gevierd met een simultaan. Misschien leuk om een overzicht te geven. De scores waren als volgt:

code:

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

10-12-2003 13:21 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

René....Heineken graag. Of bedoelde je iets anders? Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

11-12-2003 01:45 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Ranglijst Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste Arno,

Ik verzoek je de ranglijst te corrigeren. De simultaan is gegeven tegen verschillende aantallen spelers. Op de ranglijst behoort ook het aantal spelers verdisconteerd te worden.
Richtlijn is daarbij, dat een simultaan tegen 36 spelers twee maal zo zwaar is als een simultaan tegen 9 spelers.
De ranglijst wordt opgemaakt uit het geintegreerde resultaat van de simultaangever alsmede het aantal spelers waartegen de simultaangever simultaan gespeeld heeft.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

11-12-2003 09:44 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je kan een ranglijst zo ingewikkeld maken als je zelf wilt natuurlijk. Ik kan inderdaad de deelnemersaantallen gaan verwerken (ze staan nu alleen vermeld). Dat zou voor de volgorde niets uitmaken; Ulf Andersson heeft het hoogste percentage én het grootste aantal tegenstanders. Voor Herman Grooten geldt het omgekeerde.

Maar als je rekening wilt houden met het aantal deelnemers, dan zou ook de sterkte van de deelnemers een element in de beoordeling kunnen zijn. Immers, het maakt nogal uit of heel DSC1 meespeelt of niet. Moet de gemiddelde rating van de tegenstanders dan ook worden vermeld?

Als oplossing heb ik de volgorde van het ranglijstje veranderd; ik heb ze nu gesorteerd jaartal. Dan mag iedereen zelf de conclusie trekken wie het het beste heeft gedaan, zonder dat ik de regels bepaal. Ik zal eens kijken of ik ergens officiële regels kan vinden voor dit soort situaties. Of misschien weet jij ze te vinden Kees? Zodra ik ze heb zal ik de stand verder aanpassen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

11-12-2003 11:13 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller