Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Zaterdag 4 oktober NK Bedrijvenschaak in Rijswijk
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Derk Dekker Derk Dekker is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 02-04-2009
aantal berichten: 118

Zaterdag 4 oktober NK Bedrijvenschaak in Rijswijk Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het NK Bedrijvenschaak is een jaarlijks 7-rondig rapid kampioenschap voor teams van collega's op 4 borden.

Dit jaar organiseer door het Europees Octrooibureau (European Patent Office). Het vindt plaats op zaterdag 4 oktober, in Rijswijk.

Ronsel je collega's (gepensioneerde collega's zijn ook welkom) en doe mee! Deelname is gratis, en lunch en afsluitende borrel zijn inbegrepen.

Meer informatie op www.epo.org/NKBedrijvenschaak, hier is ook een online inschrijfformulier te vinden.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Corniel on 03-07-2014 at 10:17.

02-07-2014 14:15 Derk Dekker is offline Send an Email to Derk Dekker Homepage of Derk Dekker Search for Posts by Derk Dekker Add Derk Dekker to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mag ook een Ondernemersnetwerk meedoen ?

04-07-2014 20:05 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Ik doe mee Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren, op de sluitingsdatum van de inschrijving, ben ik toegevoegd aan het ING team.

20-09-2014 16:25 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Geslaagd toernooi. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De deelnemers werden in de watten gelegd door de organiserende EPO. Om jaloezie te vermijden van een ieder die niet is geweest, zal ik niet verder beschrijven hoe mooi het was.
Schaaksite.nl was met Reinderman, Peng, Erwich en Grooten natuurlijk enkele maatjes te groot, maar op de een of andere manier zag ik na de prijsuitreiking iemand van BarentsKrans N.V. met de trofee naar huis gaan.
Ik speelde zelf heel aardig. In de twee door mij verloren partijen (tegen Ruben Venis en Norbert Harmanus) had ik beter gestaan, dat blijft natuurlijk knagen. Maar de gelukjes in de andere potten vergeet je dan snel.
Een stelling wil ik graag met jullie delen:


Met zwart had ik met e4-e3 groot voordel behouden, maar ik koos voor 1 ... Txg2. Ik had immers gezien dat ik een verdediging had tegen 2.Ta8.
Tot mijn schrik speelde wit 2.Ta7 en ik had een probleem.
f7 kan ik niet voor een derde keer dekken, de dame moet de toren op g2 blijven dekken, help !
Ik vond nog een wonderlijke verdediging: 2 .. Kh8. Op 3.Txf7 kan ik gewoon terugslaan, want 4. Dxf7 is dan zonder schaak en wit gaat mat. En na 4.Dh6+ speel ik gewoon 4 .. Kg8.
Wat we beiden hadden gemist, is dat wit met 5. Dxf8 eeuwig schaak forceert. Juist was de verdediging 2 .. Kg8 3. Txf7 Txh2+ !

05-10-2014 10:59 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was een toernooi. De verzorging was voortreffelijk.
Het schaken van van mij was gemiddeld. Voor ons team ( Gemeente Rotterdam 2) werd het hoogtepunt bereikt in de tweede ronde. Na een 4-0 overwinning in ronde 1, mochten we in de tweede ronde plaatsnemen aan tafel 1. Helaas konden we daar geen potten breken.
We eindigden uiteindelijk bovenaan het rechter rijtje.

06-10-2014 20:00 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Derk Dekker Derk Dekker is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 02-04-2009
aantal berichten: 118

tip! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tip voor een ieder die het leuk vond, op facebook zit en op de hoogte wil blijven: like even dit.

Met name natuurlijk, om als eerste te vernemen wanneer en waar het volgend jaar plaatsvindt. Het gerucht gaat dat het ministerie van OCW de gastheer zal zijn en dat er in het gebouw van de Haagse Hogeschool zal worden gespeeld.

Als het volgens de traditie van de laatste jaren gaat zal er op de eerste zaterdag van oktober worden gespeeld.

02-11-2014 17:39 Derk Dekker is offline Send an Email to Derk Dekker Homepage of Derk Dekker Search for Posts by Derk Dekker Add Derk Dekker to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller