Delfts Schaakforum » DSC Forum » Algemeen [DSC] » Oud-lid Ton Vissers overleden
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Oud-lid Ton Vissers overleden Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de nacht van 10 op 11 mei is onverwacht mede-Delftenaar en oud-DSC-lid Ton Vissers overleden. Ton is slechts 63 jaar geworden.

Ton is aan het begin van het seizoen 2009/2010 bij ons lid geworden, hij was dat jaar met zijn vrouw van Den Haag naar Delft verhuisd, en werd direct lid van DSC. Hij verliet DSC aan het begin van dit seizoen, omdat hij op maandagavond andere werkzaamheden te doen had gekregen, en speelde dit jaar bij Pomar.

Als clublid was hij gewaardeerd om zijn positieve instelling en zijn zorg voor een goede sfeer.

Als functionaris van de HSB kende hij DSC al heel lang. Zo bood hij al ondersteuning bij het HSB- snelschaak­toernooi voor teams, toen DSC dat altijd organiseerde. Daarnaast was hij bij veel meer HSB-activiteiten betrokken. Zo was hij al 23 jaar betrokken bij het al die tijd door de HSB georganiseerde Nederlands kampioenschap tot en met 12 jaar (nu in Rijswijk).
O.a. om bovenstaande redenen is hij enkele jaren geleden tot erelid van de HSB benoemd, iets waar hij trouwens best trots op was.

In Ton verliest de (schaak)wereld een zeer plezierig en betrokken mens, wij zullen hem missen!

We wensen zijn familie sterkte toe in de verwerking van dit verlies.

Gegevens m.b.t. uitvaart:
- Op zaterdag 17 mei is er gelegenheid tot condoleren: van 13.15 tot 14.15 Rouwcentrum Eikelenburg, Eikelenburglaan 5 in Rijswijk
- Op maandag 19 mei is de uitvaart: om 11.15 Crematorium Eikelenburg, Eikelenburglaan 7 in Rijswijk.

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Ted on 13-05-2014 at 14:13.

11-05-2014 17:57 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

jeetje dat is schrikken. ik ken ton al heel lang , al vanuit de ooievaar tijd. ik denk sinds 1987. heel veel sterkte voor de familie en vrienden

11-05-2014 20:33 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is inderdaad schrikken. Ton is een paar jaar bij ons lid geweest. Naast een vriendelijke (en eigenwijze) man, was hij ook iemand die graag een steentje bijdroeg aan de vereniging. Zo zullen velen van ons wel een keer een Grand Prix Rapid hebben gespeeld waarbij Ton de indeling verzorgde.

Binnen de HSB was Ton op die manier al vele jaren actief, onder andere vele jaren in het HSB-bestuur als wedstrijdcommissaris en materiaalbeheerder. Ook bij het NK12 in Rijswijk was hij al heel lang betrokken. We zullen Ton missen. Ik wens zijn familie veel sterkte.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

11-05-2014 21:19 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Toevallig gisteren nog aan Ton gedacht - waarom we hem niet meer bij DSC zagen. Aan de HSB gemeenschap is met zijn overlijden een grote slag toegediend. Ook ik wens zijn naasten veel sterkte toe.

11-05-2014 21:56 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit is een schok. Ton was een van de sprekende leden bij het Centrum, waar ik mijn eerste schaakstapjes binnen clubverband zette. Het zal mid/eind jaren '80 zijn geweest.

Aan Ton heb ik louter goede herinneringen. In de interne clubcompetitie heb ik destijds regelmatig tegen Ton gespeeld. Ton trok vaak fanatiek, en voor mij helaas regelmatig succesvol, ten strijde tegen de Pirc waar ik destijds mee experimenteerde.

Als wedstrijdleider was Ton een voorbeeld. Ik mocht onder Ton als assistent-wedstrijdleider bij het Aegon-toernooi actief zijn. Later diende Ton als voorbeeld toen ik mij door de scheidrechtercursussen worstelde richting titel Nationaal Arbiter.

Daarnaast was Ton de man die mij tot de Commissie van Beroep van de HSB heeft laten toetreden. Op mijn vraag hoeveel tijd dat zou kosten, antwoorde hij "20%". Na enkele seconde complete verwarring aan mijn zijde lichtte hij lachend toe "Eén zaak in de vijf jaar".

Ook ik wens de familie veel sterkte toe bij de verwerking van dit verlies.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

12-05-2014 01:00 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een bijzondere man. Eigengereid is het woord wat me te binnen schiet. Iemand met het hart op de goede plaats.

In mijn tijd als HSB-bestuurder kwam ik zo mogelijk nog meer in aanraking met Ton dan binnen DSC. Altijd constructief, altijd paraat. Ik wens zijn geliefden sterkte met dit verlies.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 12-05-2014 at 16:11.

12-05-2014 09:29 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Gegevens m.b.t. uitvaart Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gegevens m.b.t. uitvaart:

- Op zaterdag 17 mei is er gelegenheid tot condoleren: van 13.15 tot 14.15 Rouwcentrum Eikelenburg, Eikelenburglaan 5 in Rijswijk
- Op maandag 19 mei is de uitvaart: om 11.15 Crematorium Eikelenburg, Eikelenburglaan 7 in Rijswijk.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

13-05-2014 14:13 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller