Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2013-2014 » DSC snelschaakkampioen clubteams van de HSB
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

DSC snelschaakkampioen clubteams van de HSB Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC1 met Richard, Lucien, Anna-Maja, Jan-Peter en Bob is HSB-kampioen snelschaken geworden.

We keerden echter zonder beker huiswaarts. Het Leidse schaakbondteam nam de HSB-beker mee. Weliswaar eindigden ze boven DSC, maar zijn geen HSB-lid zodat DSC kampioen van de HSB is. Dan zou je toch verwachten dat de beker naar delft zou gaan. Niet dus. Slechts twee medailles (leuk voor de jeugd maar moet dat nu bij een seniorentoernooi?) was ons deel.

Maar afijn we zijn weer HSB-kampioen geworden na twee jaar afwezigheid !

Verslag door Richard Oranje

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

16-03-2014 09:08 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC deed met twee teams mee aan het kampioenschap. Ted Barendse, Arno Wiersma, Jos de Best en Mark Breton deden het niet slecht: het team werd zesde van de in totaal 15 deelnemende teams, waarbij Ted Barendse en Jos de Best de topscorers van het team waren.

Het format was heel anders dan vorige jaren: nu werd tegen dezelfde tegenstander twee keer achter elkaar gespeeld, met een bedenktijd van 5 minuten per partij per persoon.

Dat leverde veel minder wachttijd op, en veel meer potjes. Ik vond het persoonlijk een geslaagd format.

Helaas is er nog geen verslag op de HSB-site.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

16-03-2014 09:12 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van harte gefeliciteerd met de titel "Het hoogst geeindig HSB-team bij het HSB-snelschaken voor clubteams-toernooi". Grijns

Ik denk dat de HSB nog wat reglementen moet actualiseren. Zoals aangegeven op de HSB-webiste "In het kader van een nauwere samenwerking tussen HSB en LeiSB staan de wederzijdse snelschaakkampioenschappen voor teams open voor deelname door leden van beide bonden." Maar het raamreglement van de HSB geeft duidelijk aan dat het teamkampioenschap snelschaken open staat voor teams van HSB-verenigingen (art. 10) en dat het toernooireglement niet in strijd mag zijn met het raamreglement (art. 3).

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

16-03-2014 11:01 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

er dient dus een deurwaarder richting voorscoten gestuurd te worden voor ¤100 plus bijbehorende beker.
overigens one enige verliespunten waren tegen voorschoten

16-03-2014 16:17 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
Derk Dekker Derk Dekker is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 02-04-2009
aantal berichten: 118

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beetje gezeur, dat eerste bericht, Ted! Iedereen wist van tevoren dat teams van de Leidse schaakbond ook welkom waren. Had jullie eerste team ze maar gewoon moeten verslaan.
En die medailles, dat vond ik echt een zeer geslaagde grap!
Gelukkig kwam daarna een positief tweede bericht, want het ging inderdaad lekker vlotjes allemaal, de sfeer was goed, volgens mij heeft iedereen zich prima vermaakt.
Als ik dan toch ook een beetje kritisch mag zijn: 5 minuten zonder increment is natuurlijk niet meer van deze tijd. Gewoon 3 minuten + 2 seconden increment volgend jaar, net als bij de toptoernooien.
Hulde voor de organisatie! Volgend jaar hopelijk weer twee teams met mijn collega's.

16-03-2014 20:32 Derk Dekker is offline Send an Email to Derk Dekker Homepage of Derk Dekker Search for Posts by Derk Dekker Add Derk Dekker to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

je mist het punt derk. LSB teams konden geen hsb-kampioen worden, maar wel het toernooi winnen. Waarom dan geen prijs voor de hsb-kampioen ? overigens waren er weer veel te weinig clubs aanwezig. voorts ontbraken vele sterke spelers. waar is de goede oude tijd gebleven waarin DD, Promotie, WSC en RIjswijk met een sterk knsb-team meededen ? Waarom komen ze niet ? Dan hoeven die uit Leiden van mij niet te komen.

Medailles waren geen grap Derk, dat gaat al jaren zo en wordt blijkbaar erg serieus genomen.

16-03-2014 21:16 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
Timo Timo is a Male
forumlid


geregistreerd: 19-02-2014
aantal berichten: 5

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was, wat mij betreft, een zeer geslaagd toernooi. Leuk ook dat DSC weer met twee leuke teams meedeed!

Quote

Originally posted by richard oranje
je mist het punt derk. LSB teams konden geen hsb-kampioen worden, maar wel het toernooi winnen. Waarom dan geen prijs voor de hsb-kampioen ?


Daar zit best wel wat in, maar ik vermoed dat jullie de beker niet zo heel erg gaan missen. Je opmerking neem ik mee voor volgend jaar.

Quote

Originally posted by richard oranjeoverigens waren er weer veel te weinig clubs aanwezig. voorts ontbraken vele sterke spelers. waar is de goede oude tijd gebleven waarin DD, Promotie, WSC en RIjswijk met een sterk knsb-team meededen ? Waarom komen ze niet ? Dan hoeven die uit Leiden van mij niet te komen.


Dit vind ik eigenlijk veel interessanter. Waarom komen deze clubs niet? Nu was er toevallig zaterdag ook het Westlands Snelschaakkampioenschap gepland (niet handig dus), dus dat verklaart in elk geval voor een deel de afwezigheid van WSC.

Quote

Originally posted by Derk DekkerAls ik dan toch ook een beetje kritisch mag zijn: 5 minuten zonder increment is natuurlijk niet meer van deze tijd. Gewoon 3 minuten + 2 seconden increment volgend jaar, net als bij de toptoernooien.


Ben ik zeker geen tegenstander van, maar voor het tijdschema van een amateurtoernooi zou het een ramp kunnen zijn. Je moet dan gewoon wat meer zekerheid in je tijdschema inbouwen (als je niet wilt uitlopen), dus dat betekent óf eerder beginnen, óf minder rondes.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Timo on 17-03-2014 at 10:01.

17-03-2014 10:01 Timo is offline Send an Email to Timo Search for Posts by Timo Add Timo to your Buddy List
Derk Dekker Derk Dekker is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 02-04-2009
aantal berichten: 118

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

O, dus er waren teveel medailles, maar te weinig bekers en prijzen volgens Richard en consorten.

Als we die lijn even doortrekken, doe dan volgend jaar ook maar een beker en een prijs voor de èchte HSB-kampioen, namelijk het beste team met louter spelers die speelgerechtigd zijn voor de HSB-competitie of -beker voor de desbetreffende club.

Als ik me niet vergis waren wij dat dit jaar! Tong

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Derk Dekker on 17-03-2014 at 13:48.

17-03-2014 13:40 Derk Dekker is offline Send an Email to Derk Dekker Homepage of Derk Dekker Search for Posts by Derk Dekker Add Derk Dekker to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik snap eerlijk gezegd de opmerking "dan hoeven die uit Leiden van mij niet te komen" niet zo goed. Het lijkt me dat extra deelnemers altijd welkom zijn, ook als het toernooi qua bezetting uit de HSB weer volwaardig zou zijn.

17-03-2014 14:58 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb me zaterdag wel vermaakt. Wel wat leuke potjes gespeeld, weer veel domme dingen gedaan. Ik zal wel nooit een goede snelschaker worden.

Qua toernooiformule vind ik het 2x tegen dezelfde tegenstander spelen (met wit en zwart) wel geslaagd. Je speelt lekker door op die manier. Ik heb ook helemaal geen moeite met de teams uit de Leidse schaakbond; daar zouden we op meer vlakken mee samen moeten werken. De HSB en LeiSB zijn beide zo klein dat we beter samen zouden kunnen gaan (of zelfs met de RSB erbij).

In zijn algemeenheid was alles prima in orde. Als ik dan mijn paar centen in de meningen-pot moet gooien zou ik zeggen:
- Doe prijzen voor de top 3
- Doe de medailles niet. Dat past beter bij een jeugdtoernooi. Prijsje voor de best scorende speler van het toernooi (wellicht voor elk van de 4 borden) lijkt me wel leuk.
- Ik ben niet zo gecharmeerd van sfeer/uitstaling van de Kameleon. Consumpties die niet mee mogen de zaal in is ook niet echt fijn.

Het toernooi moet vooral weer traditie krijgen. Het was vroeger vele malen groter, en die potentie is niet weg lijkt me.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 17-03-2014 at 15:20.

17-03-2014 15:20 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Ik snap eerlijk gezegd de opmerking "dan hoeven die uit Leiden van mij niet te komen" niet zo goed. Het lijkt me dat extra deelnemers altijd welkom zijn, ook als het toernooi qua bezetting uit de HSB weer volwaardig zou zijn.


met een volwaardig HSB snelschaaktoernooi behoef je toch geen andere bonden uit te nodigen ? Daar is het nk snelschaken toch voor bedoeld ?!

17-03-2014 16:08 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Ik heb me zaterdag wel vermaakt. Wel wat leuke potjes gespeeld, weer veel domme dingen gedaan. Ik zal wel nooit een goede snelschaker worden.

Qua toernooiformule vind ik het 2x tegen dezelfde tegenstander spelen (met wit en zwart) wel geslaagd. Je speelt lekker door op die manier. Ik heb ook helemaal geen moeite met de teams uit de Leidse schaakbond; daar zouden we op meer vlakken mee samen moeten werken. De HSB en LeiSB zijn beide zo klein dat we beter samen zouden kunnen gaan (of zelfs met de RSB erbij).

In zijn algemeenheid was alles prima in orde. Als ik dan mijn paar centen in de meningen-pot moet gooien zou ik zeggen:
- Doe prijzen voor de top 3
- Doe de medailles niet. Dat past beter bij een jeugdtoernooi. Prijsje voor de best scorende speler van het toernooi (wellicht voor elk van de 4 borden) lijkt me wel leuk.
- Ik ben niet zo gecharmeerd van sfeer/uitstaling van de Kameleon. Consumpties die niet mee mogen de zaal in is ook niet echt fijn.

Het toernooi moet vooral weer traditie krijgen. Het was vroeger vele malen groter, en die potentie is niet weg lijkt me.
eens

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by richard oranje on 17-03-2014 at 16:16.

17-03-2014 16:09 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Derk Dekker
O, dus er waren teveel medailles, maar te weinig bekers en prijzen volgens Richard en consorten.

Als we die lijn even doortrekken, doe dan volgend jaar ook maar een beker en een prijs voor de èchte HSB-kampioen, namelijk het beste team met louter spelers die speelgerechtigd zijn voor de HSB-competitie of -beker voor de desbetreffende club.

Als ik me niet vergis waren wij dat dit jaar! Tong


daar hebben we de HSB_competitie voor. Heet geloof ik promotieklasse. De snelschaakkampioen is voor alle aangesloten teams uit de haagse schaakbond.
Overigens was er vroeger wel een prijs voor het beste in de HSB-competitie uitkomende team, maar dat terzijde. (geen medaille trouwens Lach )

Overigens hebben jullie het prima gedaan, Derk ! Ja!

17-03-2014 16:12 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kom ik op drie prijzen uit :

Het hoogst geeindigde in de HSB uitkomende -team bij het HSB-snelschaken voor clubteams-toernooi".
Novelty Destroyers

Het hoogst geeindigde in de KNSB uitkomende- team bij het HSB-snelschaken voor clubteams-toernooi.
DSC

Het hoogst geeindigde in een andere bond uitkomende bij het HSB snelschaken voor clubteams-toernooi
Voorschoten (niet zo moeilijk met 1 deelnemer)

Lach Lach

17-03-2014 16:15 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De eindstand:

HSB Snelschaken: Teamklassement na ronde 9
Pos-Team------------------Teamnr-Rating--MP--BP-----WP-----SB---
1. Voorschoten 1 16 57.5 90.0 77.00
2. DSC1 3 16 53.0 93.0 77.00
3. Bobby Fischer 1 4 14 52.0 95.0 63.00
4. SHTV 1 2 13 48.0 92.0 56.50
5. Novelty Destroyers 1 5 11 38.5 88.0 35.50
6. DSC2 7 10 40.5 89.0 25.50
7. Haeghe Ooievaar 1 8 9 35.0 72.0 18.00
8. Novelty Destroyers 2 10 9 34.0 78.0 23.00
9. DD 11 9 33.5 67.0 18.00
10. SHTV 3 13 8 36.5 79.0 20.50
11. Schaakhuis 9 8 36.0 82.0 19.50
12. SHTV 2 6 8 34.0 95.0 26.50
13. Haeghe Ooievaar 2 12 7 39.0 62.0 11.50
14. Bobby Fischer 2 15 4 23.5 71.0 2.50
15. Haeghe Ooievaar 3 14 2 15.0 62.0 0.50

17-03-2014 18:21 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller