Delfts Schaakforum » DSC Forum » Algemeen [DSC] » Hora Vlam vandaag overleden
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Hora Vlam vandaag overleden Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vanochtend is Hora Vlam overleden. Hij leed aan een agressieve vorm van kanker, en om te voorkomen dat hij ondraaglijk zou lijden is op zijn verzoek vanochtend euthanasie toegepast. Hij is rond 10:30 in alle rust overleden.

In hem verliezen we een markant (volgens sommigen zelfs flamboyant) mens, zonder meer een unieke persoonlijkheid, en een zeer enthousiast en sterk schaker.

Afgelopen week heeft een aantal vrienden, waaronder veel DSC-clubgenoten nog van zijn uitnodiging gebruik gemaakt om persoonlijk afscheid van hem te nemen.

Op deze website zal komend weekeinde een uitgebreid In Memoriam worden geplaatst. Uiteraard houden we u ook op de hoogte van plaats en tijd van zijn begrafenis of crematie.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 20-12-2013 at 16:39.

20-12-2013 12:05 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hora was zeker één van van onze coryfeeën - een bijzonder treurige dag voor de club. Mochten we ons met het vierde team dit seizoen handhaven in de KNSB competitie dan zal deze prestatie zeker aan hem worden opgedragen, hoewel hij daar dan maar 1 (winst)partij aan heeft bijgedragen.

Zijn crematie is volgende week vrijdag , tijdstip nog niet bekend.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Upperdog on 20-12-2013 at 12:19.

20-12-2013 12:18 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoe is het zullen velen zich afvragen om definitief afscheid te nemen van iemand die je al bijna een mensenleven hebt meegemaakt. In 1967 speelde ik mijn eerste partij tegen Hora, al noemde ik hem bijna altijd Vlam. Ik was niet echt bevriend met Vlam, ik was meer een goede schaakkennis. Met soms grote tussenpozen ontmoeten wij elkaar.
Nadat ik in 1996 weer lid werd van DSC werd hij een soort constante aanwezigheid.
Ook zomers in de binnenstad, zag en ontmoete ik Vlam vaak op een terrasje.
Ondanks zijn goede voornemens om een PC aan te schaffen, en zijn imposante verzameling zelfgemaakte openingsanalyses te checken met Fritz en aan te vullen uit een database, hij stelde die aanschaf maar uit en uit. Jammer.
Vlam is en was, wat je noemt een ware liefhebber van het schaakspel. En de uitslag van zijn partij was meestal al duidelijk voordat het uitslagenformulier was ingevuld. Dat ook.
Dan ga je met lood in de schoenen naar een laatste ontmoeting en je ontmoet een Vlam, die nog kan lachen, en zich nog druk kan maken over onnodige nederlagen.
Een positief afscheid. Na 47 jaar Vlam. Afscheid van een erudiet en belezen man. Dat was hij ook.

__________________
Mopper

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Van Dop on 21-12-2013 at 02:39.

21-12-2013 02:14 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller