Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2013-2014 » DSC7 verliest van Lierse 1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 289

DSC7 verliest van Lierse 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uiteraard, een euforisch verslag na een heroďsche overwinning schrijft makkelijker en maakt je gretiger dit te doen. Misschien is dat wel de verklaring waarom een verslag, of zelfs maar een summiere nieuwsvermelding, pas nu op de site staat.
De start van de wedstrijd verdient bepaald niet de schoonheidsprijs. Marco kwam later, Jan maar net op tijd, Lito stond zich aan de bar af te vragen waarom hij niet was ingedeeld in de interne en kwam er toen pas achter dat hij extern moest spelen. Tja, dan wordt het zo'n avond. Uiteraard had eenieder hier zo zijn verklaring voor, maar enige paniek had ik wel. De tegenstander was voltallig, wij misten op dat moment drie spelers.
Tot overmaat van ramp liep René tegen een glazen ruit, met als gevolg, een grote snee in zijn voorhoofd die absoluut gehecht moest worden. Mijn moeder zou zeggen; gelukkig, de ruit is nog heel, die wond geneest wel. Later op de avond zou Richard Oranje nog vragen; zo René, hebben ze je nu eindelijk een keer te pakken gehad? Gelukkig was Corniel bereid en in de gelegenheid om René met spoed naar de eerste hulp te rijden.
Ik had mezelf gepromoveerd tot non-playing-captain voor deze wedstrijd. Dus dat kwam mooi uit, ondanks alles waren we uiteindelijk toch compleet. Achteraf had ik misschien niet de opstelling nog moeten wijzigen. Simon speelde ineens met zwart, waar die zich op wit had voorbereid. Voor Lito maakte het niet uit, die wist immers niet eens dat er een externe wedstrijd was. Zelf nam ik plaats achter bord zeven. Cock Hazeu was mijn tegenstander, drie keer eerder speelde ik tegen hem, telkens remise. Nu moest ik de meerdere in hem erkennen.
Gelukkig behaalde Marco zijn eerste overwinning van het seizoen, daarnaast scoorde ook Rob een punt. Extern speelt hij op dit moment uitstekend, dit in tegenstelling tot de interne. Antoon behaalde uiteindelijk nog een half punt in de tijdnoodfase. Hij was blij en opgelucht, tot dat Ted nadien uitlegde dat hij een zekere winst had laten lopen. jammer voor hem uiteraard. De winst hadden we er niet mee binnen gehaald, maar 5-3 was dragelijker geweest.
Tot zeven januari hebben we de tijd ons te herpakken voor de belangrijke uitwedstrijd tegen Rijswijk 4.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Zonderland on 20-11-2013 at 18:09.

20-11-2013 12:50 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

Een kleine beschouwing van mijn potje lijkt me op zn plaats. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Misschien is het wel leuk om het bord om te draaien om het te zien vanuit de zwart speler.

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

20-11-2013 14:58 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
Lito van Reede
forumlid


geregistreerd: 16-03-2010
aantal berichten: 16

Oedf Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, inderdaad. Ik had deze speelavond blijkbaar niet goed in m'n agenda gezet. Gelukkig was ik op tijd. Hoewel ... gelukkig ? Zo verliep de partij niet.
Na een aanvankelijk aardig begin glipte het door de vingers.
De partij werd beslist door een stommiteit van mijn kant. "Gaf" ik het weg ?
Zo was het ook niet; mijn tegenstander bood gewoonweg goed tegenspel en was er met zijn aandacht veel beter bij.
Hij vond, dat hij "onverdiend" gewonnen had; zoiets bestaat natuurlijk niet. Ik verloor niet enkel de nauwgezette aandacht, maar ook de concentratie.

Hierbij de partij met een OEDF; Onbegrijpelijk Enorme Domme Fout.

[/quote]

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Lito van Reede on 22-11-2013 at 00:36.

22-11-2013 00:21 Lito van Reede is offline Send an Email to Lito van Reede Search for Posts by Lito van Reede Add Lito van Reede to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

RE: Oedf Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Lito van Reede
36. Qh1


Ha, jij dacht natuurlijk: Wat Carlsen kan, dat kan ik ook.

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

22-11-2013 23:24 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
Lito van Reede
forumlid


geregistreerd: 16-03-2010
aantal berichten: 16

Had je gedacht ... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Denken, dacht, gedacht, had je gedacht ... haha !
Ik laat blijken, dat mij tot zover denken lukt (zie partij), maar verder dan dat of zelfs dát niet ...?
Misschien gedroomd :-) ?

Op zet 36 had ik nog een kans gemaakt, wanneer ik Df4 had gespeeld. De werkelijk gespeelde zet Dh1 was dus ook een behoorlijke OEDF.

23-11-2013 14:50 Lito van Reede is offline Send an Email to Lito van Reede Search for Posts by Lito van Reede Add Lito van Reede to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dan had je nog een kans gemaakt? Df4 wint op slag, toch? Het paard op g5 gaat verloren zou ik zeggen, want na Pe6 volgt Dh6+ en na f6 volgt exf6+.

Volgens mij sta je gewoon de hele partij beter. Zelfs nadat je Pf4 toeliet. Je hebt het meestal het centrum onder controle en een sluimerende dreiging tegen de zwarte koning. Je kreeg de aanval alleen niet voor elkaar. Maar op zich hoeft dat ook niet als je al een pionnetje voorstaat natuurlijk.

23-11-2013 22:23 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Lito van Reede
forumlid


geregistreerd: 16-03-2010
aantal berichten: 16

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inderdaad. Bedankt voor je reactie, Martin !

Alleen een "Oedferd" ziet het dan te laat; nadat een zet al is gespeeld. En dan blijken allerlei grijze hersencelletjes hem er nog op attent te maken ook ...

24-11-2013 17:00 Lito van Reede is offline Send an Email to Lito van Reede Search for Posts by Lito van Reede Add Lito van Reede to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller