Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2013-2014 » DSC7 speelt gelijk tegen Voorburg 1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

DSC7 speelt gelijk tegen Voorburg 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Welkom in de tweede klasse DSC7 (voorheen DSC8). Het ziet er mooi uit zo op papier, 4-4 in de eerste confrontatie van het seizoen. Maar gezien de persoonlijke resultaten, en het ratingverschil met de tegenstander, hadden we toch de winst moeten pakken.

Echter alleen de onderste borden scoorden gisteravond de volle punten, Lito, Simon en Herman. De stellingen op de borden overziend tijdens de partijen, mogen we hoe dan ook om het resultaat niet rouwig zijn. Hier en daar een gestolen puntje (Lito), een +remise voor de tegenstander van Antoon.

De aankoop in het team van Marco, om op bord 1 te spelen, is er nog niet helemaal uitgekomen, hij verloor helaas. Ook Jan op bord twee gaf zomaar een stuk weg. Alle goede bedoelingen, voorbereidingen, hoogtestages en pre-seizoen toernooien, die de afgelopen periode allemaal gespeeld zijn ter voorbereiding van dit seizoen ten spijt. René heeft zijn goede niveau van afgelopen seizoen ook niet te pakken. Alhoewel, hij speelt goed, mooie partijen, maar trekt gaandeweg toch aan het kortste eind. Wederom had hij aan Jan Nienhuis een geduchte tegenstander.
Mooi was het half puntje dat Edgar tot slot nog binnen sleepte, waardoor de eindstand bepaald werd. Het zag er aanvankelijk niet goed uit, hij stond op verlies, had uiteindelijk een stelling op het bord die met meer tijd heel heel misschien naar winst had kunnen leiden.
Hoe dan ook, op naar 29 oktober, dan gaan we op bezoek bij Promotie 4....ook niet mals.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Zonderland on 08-10-2013 at 11:00.

08-10-2013 08:48 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Edgar Huisman Edgar Huisman is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 13-02-2006
aantal berichten: 6

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tsja misschien had er inderdaad iets meer ingezeten als ik niet na de opening mijn goede stelling (ook volgens Shredder) met een paar mindere zetten verziekt had tot een verloren stelling (ik kan moeilijk tevreden zijn over mijn middenspel) Maar door een creatief paard (schijnoffer) dat mijn tegenstander niet aannam (beter voor hem was dat wel te doen, want dat was waarschijnlijk toch winnend) kwam ik weer enigszins terug. Daarna maakten we beiden wat foutjes in tijdnood, maar speelde ik het denk ik toch iets beter. De eindstelling waarin tot remise besloten werd was dat waarschijnlijk ook - al stond ik volgens Shredder iets beter (al had ik twee pionnen minder - die zwart overigens allebeide verliest) Wat ik achteraf wel stom van me vond was dat mijn tegenstander remise aanbood terwijl hij nog niet gezet had - ik had hem daar op moeten wijzen en pas eventueel na die zet remise moeten aanvaarden. De stelling vroeg erom om een foute zet te doen of veel tijd te verbruiken (die mijn tegenstander niet meer had ) Misschien had Herman mij daar op moeten wijzen als teamleider. Zoiets kan uitmaken als je tegenstander een erg slechte zet doet. Maar goed ... ik en wij als team mochten niet ontevreden zijn met de remise.

__________________
@gar

11-10-2013 11:45 Edgar Huisman is offline Send an Email to Edgar Huisman Search for Posts by Edgar Huisman Add Edgar Huisman to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

De partij van Edgar. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

[/quote]

__________________
www.zonderland.nl Prodent

11-10-2013 16:27 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@ Edgar:

Dat dacht ik terwijl ik erbij stond, hij moest nog een zet doen. Als teamgenoot en niet eens teamleider wilde ik echter toch maar liever niets zeggen, krijg je daar weer gedonder mee.

En op de 11e zet e5 dacht ik ook terwijl ik naar je partij keek, dat paard moet wel terug naar g8, h5 of h7 en dan sta je toch best wel heel fijn !

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Marco on 11-10-2013 at 18:27.

11-10-2013 18:25 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

A slow start Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vorig jaar verdiende ik het melkpak en die kwalificatie als remise schuiver lijkt mij terecht. Dit seizoen zijn al 4 van mijn 5 partijen in remise geeindigd. Ook in deze partij neem ik te weinig risico. speel te voorzichtig, probeer ik zo dicht mogelijk bij het equilibrium te blijven. Tja, dan blijft het natuurlijk ook wel een beetje saai. Desalniettemin geef ik hier de zetten in de hoop dat ik genoeg schoppen onder mn kont krijg om eindelijk ook eens groots en meeslepend te gaan spelen.



Overigens, sorry Herman. Ik had remise aangenomen zonder te overleggen met de teamcaptain.

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Antoon Frehe on 12-10-2013 at 12:31.

12-10-2013 12:30 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
Lito van Reede
forumlid


geregistreerd: 16-03-2010
aantal berichten: 16

Een klein duitje van mijn kant Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niet helemaal goed gespeeld én alsnog gewonnen.
Ik wilde tóch wat agressie tonen met zwart, maar ik had het voorzichtiger moeten aanpakken.
Met name een cruciale afruil in het middenspel had ik verkeerd ingeschat. Tenminste ... de meest cruciale tegenzet had ik, in de verdere afwikkeling, volkomen onderschat. Ik kwam, onnodig, achter te staan.


This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Henrik on 14-10-2013 at 16:09.

14-10-2013 15:42 Lito van Reede is offline Send an Email to Lito van Reede Search for Posts by Lito van Reede Add Lito van Reede to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het werd je met zo'n op remise azende witspeler ook niet gemakkelijk gemaakt echte muziek in de stelling te brengen Antoon!

14-10-2013 17:28 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Lito, na 18 .. cxd4 19. Lxd4 c5 20. Lc3 d4 win je dan geen stuk?

Dat meende ik ook tijdens de partij te zien namelijk...

Maar goed, inderdaad: eind goed al goed!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

21-10-2013 12:52 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@ marco: volgens mij wint dat geen stuk, omdat wit dan 21 Pc4 De6 22. Dd3 heeft en na 22 ... dxc3 23. Pxc3 hangt je paard op e4 3 keer en staat gepend. Andere pogingen: 21 ... Dd5 faalt (een stuk te winnen) op Pb6, en 21... Da6 22 b3 dxc3 faalt op Dd5 schaak met stuk(terug)winst.

Overigens wel allemaal lekkere stellingen als je dan niet het stuk slaat met zwart, maar een stukwinst lijkt het niet te zijn (?)

21-10-2013 14:56 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helemaal gelijk Henrik, zo ver had ik weer niet doorgerekend !

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

22-10-2013 09:17 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Lito van Reede
forumlid


geregistreerd: 16-03-2010
aantal berichten: 16

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou, nou, ja, ja ... (!!!) Dank voor jullie tijd én aandacht !
Dit stemt mij ... wél blij. Ik heb de varianten er op nagespeeld.

Waar het om gaat, is dat wat Herman schreef waar is; het is een gestolen punt. Waarom ?
Wanneer de tegenstander op zet 40 géén Kg1 had gespeeld, had ik nog moeten vrezen voor verlies.
Wit had zijn toren voor afruil moeten aanbieden
De zwarte dame had, met een tussenschaak, naar een zwart centrumveld gemoeten om wits pionen trachten tegen te houden.
En of dat zou zijn gelukt, is tóch nóg maar even de vraag.
Pffff ... :-(

22-10-2013 10:42 Lito van Reede is offline Send an Email to Lito van Reede Search for Posts by Lito van Reede Add Lito van Reede to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller