Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » DSC'ers in het zomercircuit (2013)
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

DSC'ers in het zomercircuit (2013) Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nu ook het weer aanleiding geeft om doen te geloven dat de zomer is begonnen, is het tijd een blik te werpen op het zomercircuit.

Smaranda Padurariu won zondag (gedeeld) een damestienkamp in Noorwegen, zie: http://www.skakturnering.dk/turnering/bw...eringstabel.asp

Martine Middelveld doet mee aan het NK Dames, is laatst geplaatst en staat op 1 uit 4. Nog drie ronden te gaan, waaronder die van vandaag tegen Peng. Het toernooi duurt tot en met donderdag en is live te volgen via www.amsterdamchess.com.

Op dezelfde locatie vindt het Science Park Amsterdam Chess Tournament plaats, waaraan Lisa Hortensius en Talitha Munnik deelnemen. Lisa begon slecht met 0,5 uit 3 tegen relatief zwakke tegenstand. Talitha doet het heel behoorlijk met 1,5 uit 3 tegen sterkere tegenstand. Het toernooi duurt nog tot en met zondag. Behalve oud-lid Seth van der Vegt (groep B) zag ik zo snel geen andere leden staan.

Van vrijdag 12 - 21 juli a.s. vindt het Leiden Chess Tournament plaats. Daar zullen spelen: Smaranda Padurariu, Bram van der Velden, Hans Segers (nog lid?).

Verder volgen natuurlijk nog het Open NK (Dieren), ONJK (Borne), en Hogeschool Zeeland (Vlissingen). Op de buitenlandse toernooigangers heb ik geen zicht. :-)

09-07-2013 14:50 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Leiden CT Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Aan het Leiden Chess Tournament doen tevens mee Simon Broos en Kees van der Meer.
Ook dezen zijn (nog steeds) lid van DSC.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

09-07-2013 20:24 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mensen gemist, daar was ik al bang voor. Vul vooral aan!

10-07-2013 12:22 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar Martine, onze front man (zeg je dat zo??) heeft er bij het NK eentje gewonnen.
Dat hebben we niet gemist!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

11-07-2013 08:11 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na vijf van de negen ronden van het Leiden Chess Tournament is er een vrije dag.
In groep A heeft Bram van der Velden 3 uit 5. Hij verloor van GM Epishin.
Ook Smaranda Padurariu (Ioana-Smara Padurariu volgens de spelerslijsten) heeft 3 uit 5. Ook zij verloor van een GM; GM Prohaska.
Kees van der Meer heeft 2 uit 5. Hij verloor van GM Hasangatin.
Ook Hans Segers heeft 2 punten, maar hij moest verstek laten gaan in de vijfde ronde.

Grootmeesters schuiven doorgaans weinig punten af. Zoals u ziet, is dat ook nu weer het geval. Een naar trekje? Ach, zij kunnen iets wat ik niet kan. GM Hasangatin verraste me met een echt fraaie zet, dat is een plus.

In groep B heeft Mark Breton een score van 3 uit 5 opgebouwd.
Simon Broos heeft 2 uit 5.
Oud-lid Frans van Kampen (voor de oud-leden bekend onder de naam Kampov) 2½ uit 5.

We hebben nog vier ronden om tot grote heldendaden te komen. Als dat lukt, hoort u ervan.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 18-07-2013 at 09:03.

17-07-2013 15:56 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En de komende 5 dagen spelen Matthieu, Richard en Henrik in Gent! Glimlach

19-07-2013 23:23 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Leiden Chess Tournament 2013 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een hoogst plezierig toernooi, waar in de warmte hard gestreden werd. Prima georganiseerd, ik heb geen woord van ongenoegen vernomen.

In groep A waren 75 spelers, waaronder negen IGM's en de nodige IM's en FM's, alsmede een CM, een WIM, een WFM en een WCM. Zonder titel is men in een dergelijk toernooi maar kaal.
Van de DSC-leden scoorden WIM Ioana-Smara Padurariu en Bram van der Velden ieder 5 uit 9 en Kees van der Meer 4 uit 9. De teller bij ex-clubgenoot Hans Segers kwam tot 2½.
Groep B omvatte 72, geheel schaaktitelloze deelnemers. Simon Broos behaalde 5 uit 9, Mark Breton 4 uit 9 (gezien zijn rating een overscore van 2 punten!), Andre van der Weijde (ex-Prometheus) eveneens 4 uit 9 en ex-clubgenoot Frans van Kampen 3 uit 9.

De spelers die 10 jaren geleden direct onder de top speelden, zijn voor een groot deel overvleugeld door een nieuwe generatie spelers, die op hun beurt aansluiting zoeken bij de top. Als gevolg ervan is ook voor deze 'oudjes', net als voor mij, een schaaktoernooi enerzijds een plezierige inspanning en anderzijds een reunie, een hereniging met weerzien en bijpraten. In drie van mijn partijen trof ik spelers, waar ik al eerder in een toernooi tegen had gespeeld. Het sociale aspect van schaken voor ouderen is voor ouderen van belang.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 22-07-2013 at 08:50.

21-07-2013 19:25 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niet alleen voor ouderen hoor, Kees. Draaiend hoofd

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

23-07-2013 09:28 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Matthieu Freeke
DSC-lid


geregistreerd: 14-10-2012
aantal berichten: 23

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Henrik
En de komende 5 dagen spelen Matthieu, Richard en Henrik in Gent! Glimlach


Gentse feesten waren weer zeer de moeite waard. Opmerkelijk was mijn eigen gedeeld 3e (12e) plaats met 7 uit 9. Niet vanwege de uitzonderlijke prestatie, maar omdat 4 remises 5 winstpartijen met weinig slaap en hoog alcoholgebruik vooraf nooit was verwacht Glimlach

De Belgische Thibaut Maenhout deed daar nog een schep bovenop:

(141) Huhndorf,A (2277) - Maenhout,T (2402) [A04]
36ste Taminco Open Internationaal Schaak KGSRL (9.7), 24.07.2013


1.Pf3 c5 2.c4 Pc6 3.Pc3 Pd4 4.Pg1 e5 5.e3 Pc6 6.Pge2 Pf6 7.d4 cxd4 8.exd4 exd4 9.Pxd4 Lb4 10.Le2 Da5 11.0-0 0-0 12.Pb3 De5 13.Pd5 Pxd5 14.cxd5 Pe7 15.Lf3 Pf5 16.a3 Ld6 17.g3 Df6 18.Pd2 Le5 19.Te1 d6 20.Pe4 Dd8 21.Tb1 Ld7 22.Ld2 Db6 23.Lc3 Tfe8 24.Lg2 Te7 25.Lxe5 dxe5 26.d6 Te6 27.Lh3 Pd4 28.Lxe6 Lxe6 29.Tc1 Lf5 30.b4 Td8 31.Tc5 f6 32.Dd3 Dxd6 33.Tec1 De6 34.f3 b6 35.Tc7 Da2 36.T1c2 Dd5 37.Td2 Lxe4 38.fxe4 Pf3+ 39.Dxf3 Dxd2 40.Txa7 Dc2 0-1

Opmerkelijke partij? Niet echt, maar 10:00 kwam hij de stad uit en 11:00 speelde hij de bovenstaande partij klaar. Onverwoestbaar die jonge Belgen!


Een toernooi dat de moeite waard is.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Matthieu Freeke on 26-07-2013 at 06:57.

26-07-2013 06:52 Matthieu Freeke is offline Send an Email to Matthieu Freeke Search for Posts by Matthieu Freeke Add Matthieu Freeke to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Smaranda schreef over LCT een verslag op chessbase: http://chessbase.com/Home/TabId/211/Post...ent-260713.aspx

27-07-2013 12:07 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En Smaranda speelt nu overigens in Biel (http://www.bielchessfestival.ch/en/maste...ment/standings/) en heeft 3 uit 9. Ik zie geen TPR en ben te lui om in de uitslagen na te gaan of dat goed is of slecht :-)

01-08-2013 13:09 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als ik de site (wel) goed begrijp 4,5 uit 9 niet 3 uit 9 Glimlach

01-08-2013 17:01 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En Matthieu heeft vandaag in Vlissingen met zwart Ikonnikov op remise gehouden en staat nu op 5 uit 7.

Zie ook: http://www.hztoernooi.nl/hz/index.php/nl/home

08-08-2013 21:47 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Matthieu Freeke
DSC-lid


geregistreerd: 14-10-2012
aantal berichten: 23

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Had het zelfs nog moeten winnen... Toreneindspel was gewonnen, maar dat zie je natuurlijk niet in tijdnood Glimlach toch fijn dat ik een goede stelling een keer goed speel ; tegen Ernst stond ik mss een tikkeltje beter maar kwam ik ernstig tekort in tijd-management.

Leuk dat ik gevolgd word Glimlach

09-08-2013 11:03 Matthieu Freeke is offline Send an Email to Matthieu Freeke Search for Posts by Matthieu Freeke Add Matthieu Freeke to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar zojuist volgde dan een overwinning tegen GM Huschenbeth, Matthieus eerste punt tegen een grootmeester!

09-08-2013 23:56 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas een FM tekort voor een norm.... en natuurlijk een resultaat in de laatste ronde tegen FM Sjef Rijnaarts (2350 ongeveer).

10-08-2013 12:48 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller