Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2003-2004 » DSC9 wint
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Isis Isis is a Female
actief DSC-lid




geregistreerd: 12-03-2002
aantal berichten: 76

DSC9 wint Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het 9e heeft fantastisch gespeeld: met 6½-1½ gewonnen!

Rick (bord 7) was als eerste klaar, na ongeveer 6 minuten kwam hij trots vertellen dat hij een dame voor stond, na 10 minuten had de tegenstander opgegegen.
Daarna kwam Jop (bord 8 ), hij heeft ook heel snel gewonnen, zijn partij heb ik niet gezien.
Berend (bord 5) had daarna gemakkelijk gewonnen, zijn tegenstander gaf volgens mij een stuk weg. (ook deze partij heb ik niet gevolgd.)
Giordiano heeft hierna remise op bord een gespeeld. Thomas (bord 4) was iets minder goed bezig, na een paard gewonnen te hebben, gaf hij een dame weg. Toch wel jammer, want hij stond de rest van de partij toch wel goed.
Ben heeft op bord 2 een mooi eindspel bereikt, elke speler had 1 loper en heel wat pionnen, maar Ben heeft toch de loper weten te winnen, dus heeft deze partij ook kunnen winnen.
Owen (bord 6) zette heel makkelijk in het eindspel zijn tegenstander mat met een koning en een dame (deze heeft hij gekregen door een pion te promoveren).
En mijn partij op bord 3 ging wel ok, ik stond na 14 zetten een paard voor, maar stond verder niet erg goed... Doordat ik al een stuk voorstond, haalde ik ook wat extra pionnen bij hem van het bord af, maar gaf per ongeluk mijn gewonnen paard weer terug. Ik stond hier dus alleen maar 2 pionnen voor. Toen mijn tegenstanderen zijn toren opeens weggaf, gaf hij op.

Op naar de volgende partij op 15 december, waar we natuurlijk weer gaan winnen Grijns

18-11-2003 01:38 Isis is offline Send an Email to Isis Search for Posts by Isis Add Isis to your Buddy List Add Isis to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Netjes!!! Zo zien wij dat graag. Grijns Draaiend hoofd Grijns

En je moet natuurlijk niet vergeten dat je heel veel spelers in je team hebt die onder mijn bezielende leiding training krijgen. Red Face Lach Red Face

Anyway, volgende keer meer DSC9 natuurlijk...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

18-11-2003 10:44 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

DSC 9 wint Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Isis
Het 9e heeft fantastisch gespeeld: met 6½-1½ gewonnen!
Grijns


Voor de volledigheid. DSC9 won dus overtuigend van BF/Wassenaar 4 en staat na 3 ronden fier aan kop in de 4e klasse met 6 matchpunten en 17 bordpunten.
Tot nu toe een geweldige prestatie, zeker als je beseft dat de jeugdcommissie aan het begin van het seizoen grote problemen dacht te hebben om DSC9 kwalitatief goed te bezetten. Van het team van vorig jaar waren namelijk 4 spelers doorgeschoven naar een seniorenteam.

De jeugdspelers loochenstraffen dus duidelijk de sombere voorspellingen.

Geweldig!!!!!!

18-11-2003 19:09 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Perrin Perrin is a Male
forumlid




geregistreerd: 14-01-2003
aantal berichten: 27

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Lekker hoor, DSC9!

En bedankt voor t verslag, Isis

__________________
A conclusion is only the place where you stopped thinking.

20-11-2003 20:24 Perrin is offline Send an Email to Perrin Search for Posts by Perrin Add Perrin to your Buddy List
Hans Groeneveld Hans Groeneveld is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 32

Somberheid over DSC9? Niet echt / echt niet ! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC9 gaat geweldig, dat is zeker.

Nu heeft Dolf het over "sombere voorspellingen van de jeugdcomissie". Nou, da's dus niet helemaal waar.
Het samenstellen van het DSC9-team liep niet gladjes. Dat zag er toen best even somber uit. Op de valreep stond het team pas en daarvoor moesten wel wat uitersten van het reglement worden verkend.

Maar over de inhoudelijke kwaliteit van het team of voorspellingen over de resultaten heeft de jeugdcommissie zich nooit uitgelaten.

In ieder geval erg leuk om te constateren, dat het team er nu steeds met plezier tegenaan gaat en erg mooie resultaten neerzet.

De moeite van vóór de start is dus zeker niet voor niks geweest.

20-11-2003 22:39 Hans Groeneveld is offline Search for Posts by Hans Groeneveld Add Hans Groeneveld to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

DSC9 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Hans Groeneveld
DSC9 gaat geweldig, dat is zeker.

Nu heeft Dolf het over "sombere voorspellingen van de jeugdcomissie". Nou, da's dus niet helemaal waar.


De "sombere voorspellingen" waar ik het over had waren gebaseerd op het niet uitvoeren van de promotie van DSC9 afgelopen jaar.
DSC9 had recht op een promotie plaats, maar de jeugdcommissie maakte daar geen gebruik van omdat er een aantal spelertjes naar een 2e klasse seniorenteam. Een 3e klasse zou dan te hoog gegrepen zijn. Daaruit heb ik opgemaakt dat men er niet 1, 2, 3 aan dacht dat het vernieuwde DSC9 jeugdteam maar even op de 1e plaats in de 4e klasse zou staan.

Geweldig dat dat toch gebeurt!!

23-11-2003 14:52 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

DSC9 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Hans Groeneveld
DSC9 gaat geweldig, dat is zeker.

Nu heeft Dolf het over "sombere voorspellingen van de jeugdcomissie". Nou, da's dus niet helemaal waar.


De "sombere voorspellingen" waar ik het over had waren gebaseerd op het niet uitvoeren van de promotie van DSC9 afgelopen jaar.
DSC9 had recht op een promotie plaats, maar de jeugdcommissie maakte daar geen gebruik van omdat er een aantal spelertjes in een 2e klasse seniorenteam ging spelen. Een 3e klasse zou dan te hoog gegrepen zijn. Daaruit heb ik opgemaakt dat men er niet 1, 2, 3 aan dacht dat het vernieuwde DSC9 jeugdteam maar even op de 1e plaats in de 4e klasse zou staan.

Geweldig dat dat toch gebeurt!!

23-11-2003 14:56 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller