Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2012-2013 » DSC2 hard onderuit tegen Caissa 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

DSC 2 hard onderuit tegen Caissa 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC2 heeft gisteren een zware nederlaag geleden in Amsterdam, tegen het tweede team van Caïssa. Na een fusie is dit de grootste schaakclub van Nederland, dus het is niet verrassend dat die een sterker tweede team op de been kunnen brengen. Een nederlaag was dus ingecalculeerd, maar vermoedelijk niet zo groot: 6½-1½.

 Caïssa 22165-DSC220706½-1½
1Niek Seelemeijer2274-Ted Barendse21731 - 0
2Gert-Jan van der Hoeven2228-Gert Legemaat21721 - 0
3Juan de Roda Husman2197-Patrick de Bas21061 - 0
4Rogier van Arkel2168-Richard Oranje20851 - 0
5FM Hajo Jolles2104-Walter Anema19951 - 0
6Abe Willemsma2114-Bob Voogt2048½-½
7Elwin Osterwald2167-Kees van der Meer19381 - 0
8Paul Schipper2064-Jan-Peter van Zandwijk20440 - 1

25-11-2012 21:17 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mogelijk is de teamleider niet zo gemotiveerd onze heldendaden tijdens deze wedstrijd te beschrijven.

Mijn partij was kort.
Een lekkere opening, een speltype waarin ik me thuis voel, een tegenstander (Osterwald) van nog geen 250 punten sterker - ik heb een kans. Ik moet bij deze variant alleen letten op de veiligheid van de koning.
Een slimme verdediging bedacht, toen die het niet leek te houden, een intelligente nuance aangebracht, toen die het niet leek te houden, een geniale verbetering toegevoegd.
Hij gaf mat in vier. Om kwart voor drie was de partij afgelopen. Mijn beide buren keken naar het resultaat alsof ze dachten: dat gaat mij niet gebeuren! Ze scoorden samen dan ook 1½ punt.
Ik heb nog een uurtje met Osterwald geanalyseerd, met als resultaat dat ik meen dat hij beter schaakt dan ik. Hij sloopte mijn stelling steeds sneller dan ik hem kon renoveren.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

26-11-2012 14:03 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De teamleider zat de rest van het weekend in Gent en was pas zondag avond laat terug. Bovendien mogen andere teamleden ook best wel eens een verslag posten. Kees was inderdaad snel klaar. Hoge verwachtingen hadden we vooraf niet. Maar dat was tegen Haarlem ook zo. Toen viel aales goed nu de verkeerde kant op helaas. Na Kees verloor ook Ted snel in een spectaculaire partij, stukoffer tegen drie pionnen, en plots klaar.
Nij Gert ging er ook ergens ietsmis, het eindspel wat ik gezien heb zag er kansloos uit. 3-0. De vierde nul kwam van de Bas. Bas heeft een nieuw reportoire en dat kost nu af en toe een halfje. De vijfde nul was voor mijzelf, in een schuif-schuif-slaap partij manouvreerde mijn sterke tegenstander beter en wist de zwarte stelling te slopen. Walter kon het ook niet bolwerken en verloor regelmatig. De helden waren Bob, solide remise tegen dezelfde opening als ik tegenkreeg, maar dat ligt bob beter en jan peter die een pion achter omtoverde in een gewonnen toreneindspel. Volgende keer beter tegen WSC uit, een cruciale wedstrijd voor behoud.

26-11-2012 17:57 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller