Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2012-2013 » DSC wint eenentwintigste massakamp tegen het Westland
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC wint eenentwintigste massakamp tegen het Westland Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De eenentwintigste editie van de massakamp tussen de Westlandse verenigingen en DSC vond plaats in Delft. Het werd een spannende ontmoeting, waarin het Westland de bliksemstart van DSC bijna ongedaan maakte, maar uiteindelijk net tekort kwam. Het werd uiteindelijk 14-12 voor DSC.

Kijk voor een uitgebreid verslag en de uitslagen op de evenementsite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

18-09-2012 01:24 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik trof André Duijvesteijn achter het bord. Een aardige vent, waar ik al vaker tegen gespeeld heb. Hij was net terug van een reis naar Cuba, en was na eigen zeggen nog niet helemaal fit.

Dat bleek, in de opening greep hij mis, en daarna ging het snel van kwaad tot erger:



Een miniatuurtje. En als tweede klaar. Tijd genoeg om samen nog een biertje te drinken en ook nog vroeg thuis te zijn.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

18-09-2012 07:43 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

De statistieken Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was zeker een spannende tweekamp met WSC. Ik moet zeggen, na het bekijken van de resultaten, dat Arno ook wel zijn best gedaan heeft om WSC te laten winnen ;-)
Van de 26 partijen speelden aan DSC zijde slechts 10 spelers met een hogere rating dan zijn of haar tegenstander. Daarnaast was de gemiddelde rating van DSC 1659 tegen 1690 voor WSC.
Kortom, feitelijk is het een mooie overwinning van het Delftse kamp, welke op papier niet zomaar binnengehaald had kunnen worden.

Herman

__________________
www.zonderland.nl Prodent

18-09-2012 09:20 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Angstgegener Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor de derde maal binnen een maand werd ik door Theo van der Pol de bietenbrug opgestuurd. Theo lijkt achter het bord een wat joviale flierefluiter, maar ondertussen zet hij zijn tanden in je stelling en laat deze als een echte pitbulll niet meer los totdat je met vermaalde ballen in de hoek ligt dood te bloeden. Zelfs als hij knock out in de touwen lijkt te hangen komt hij nog uit onwaarschijnlijke positie terug.

Wel had hij gisteren wat hulp van mij nodig. Met een stuk voor en 4 (sic) minuten bonus vanwege illegale zetten van Theo's zijde, wist ik een gewonnen positie in het eindspel nog te verprutsen. Schandalig.

Maar het was een heerlijke pot tegen een fijne tegenstander. Zo wil ik ze wel elke week spelen.

18-09-2012 09:49 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Spijtig dat Westland met weinig deelnemers komt opdagen.
Ik had het gelukje dat ik tegen een echte Westlander mocht spelen: Frans Vreugdenhil. Tegen veel DSC-ers heb ik inmiddels ruime aantallen partijen staan, en daar is weinig mis mee, maar verandering van spijs is welkom!
In de afgelopen zomervarianten heb ik een soort clinic gegeven over een bepaald gambiet. Ik had nog een gelukje: dat nu was de opening die mijn tegenstander koos. Ik kan u afraden dat tegen me te spelen. Halverwege de avond had ik zowel de pion als de compensatie!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

18-09-2012 11:25 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kees, een verjaardagscadeautje is toch wel gebruikelijk?

18-09-2012 13:01 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde een bloedeloze remise, met moeite kon ik me concentreren, waardoor de partij vrij oppervlakkig bleef. Bij nader inzien heb ik behoorlijk gemazzeld op zet 29, mijn tegenstander zag het gelukkig niet.
Na zet dertig met ieder nog 30 minuten op de klok hielden we het voor gezien.


__________________
www.zonderland.nl Prodent

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Zonderland on 18-09-2012 at 16:47.

18-09-2012 16:45 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik het bord van Leo Zuijdgeest zag. Leo had 4 stukken meer!
Toen ik hem daarover later aansprak, corrigeerde hij me: 4 stukken, plus een pion. Leo blijft op de kleintjes letten.

__________________
Mopper

18-09-2012 22:29 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Over mn eigen partij wil ik het niet hebben, maar binnenkort voor de KNSB-beker een herkansing op de eerste vier borden, dan hopelijk wel met 4x echt WSC! Glimlach

19-09-2012 18:54 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

JPFox' opmerking is te aardig om ongemerkt te laten passeren. Vooruit dan maar.

Tweede ronde beker: WSC - DSC.
Opstelling van WSC: Ted, JP, Jaap en Arno.
Deze vier kost het wat ratingpunten, maar dan heb je ook wat: een vier-nul overwinning voor DSC!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

20-09-2012 09:38 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller