winfvdm 
DSC-forumgrootmeester

aantal berichten: 1142
 |
|
|
13-12-2011 10:12 |
|
Marco 
DSC-forumgrootmeester

aantal berichten: 1355
 |
|
QuoteOriginally posted by winfvdm
QuoteOriginally posted by Marco
[...] dus wilde ik [...] voor DSC heel graag winnen, zeker nu dat de teamoverwinning zou betekenen.
[...] En zo forceerde ik ons verlies. Leuk thuiskomen in de zin van de enthousiaste clubgenoten bij het weerzien, maar een absoluut genante avond op het bord en in de kop, waar werd besloten dat ik het verlies moest forceren... 
Ja, na je magistrale resultaat bij het Pomar - 6 uit 6 - zul je wat anders in gedachten hebben gehad. Dat vervelende gevoel is me bekend.
Ik ken het na al die jaren zelfs heel goed. Als ik door een nederlaag bijdroeg aan een nederlaag van het team, dat vond ik vervelend (een nederlaag in de interne heeft me nooit veel gedaan).
Walter Anema beschreef ooit een rekenwijze "bijdrage aan het team" waarbij een overwinning of remise alleen telde bij een eenpuntsoverwinning (zoals 4½ - 3½ of 5½ - 4½) of een gelijkspel.
Ik vermoed dat hij van datzelfde gevoel is uitgegaan.
We rekenen op je revanche, te gelegener tijd ...
Een 5-3 overwinning (bij winst) en een 3-5 (bij nederlaag) valt daar toch ook onder?
Dank Kees, voor je reactie. Dat gevoel had ik inderdaad, bleh. Had ik liever geen 6/6 bij Pomar gehaald.
En Diederik, qua jouw partij heb je gelijk, maar als jij mij gezegd had remise aan te nemen was ik je net zo lang gaan overtuigen dat ik door moest spelen totdat dat zou mogen. I'm taking the full responsibility for this one.
Volgende pot begin januari bij HSV maar winnen, dan wil ik thuis revanche nemen tegen Botwinnik, dan moet de wedstrijd tegen WSC 5 (gemiddeld 300-400 ratingpunten minder) echt geen probleem opleveren en dan volgt, bij goede resultaten eerder, de finale tegen Schaakhuis. Dat hele parcours gaat toch nog pittig worden.
__________________ Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.
This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 14-12-2011 at 14:27.
|
|
14-12-2011 14:18 |
|
Martin 
Penningmeester

aantal berichten: 2229
 |
|
|
15-12-2011 11:58 |
|