Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2010-2011 » Interne competitie (V2): Ciprian Padurariu verslaat Richard Oranje
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V2): Ciprian Padurariu verslaat Richard Oranje Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A-groep versloeg Ciprian Padurariu in een actieve partij Richard Oranje. Ook Jan Peter van Zandwijk en Bob Voogt deden goede zaken door hun partij met wit te winnen.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Ciprian Padurariu-Richard Oranje1-0
2Jan Peter van Zandwijk-Kees van der Meer1-0
3Bob Voogt-Ted Barendse1-0
4Luciėn van de Lisdonk-Hora Vlam0-1
5Pieter Goossens-Henrik Tamerus1-0


In de B-groep won Walter Anema ook zijn tweede partij. Ditmaal was Albert Kemeling zijn slachtoffer. Jan-Pieter de Vries versloeg Willem-Jan van den Broek. Dolf Mulder wist een knappe overwinning te boeken op Cees Huygen.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Walter Anema-Albert Kemeling1-0
2Jan-Pieter de Vries-Willem-Jan van den Broek1-0
3Roel Visser-Arno Wiersma0-1
4Jan van de Donk-Kees Korving½-½
5Theo Rekveldt-Ivar de Hoogt0-1
6Kees Venema-Ton Vissers0-1
7Cees Huygen-Dolf Mulder0-1


De C-groep won Karel Vandenberge verrassend van Frans Palm. Ook Edgar Huisman deed goede zaken; hij versloeg Lito van Reede. Op het derde bord remiseerden Isaac Vogelsang en Frans Smit.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Frans Palm-Karel Vandenberghe0-1
2Lito van Reede-Edgar Huisman0-1
3Isaac Vogelsang-Frans Smit½-½
4Jan Torenstra-Rob Scherpenisse0-1
5Erik Wagter-Herman Zonderland0-1
6Aad de Jong-Joop van Ham0-1
7Leo Zuijdgeest-Ernst Hanewald1-0
8Marieke Giele-Mauricio Morales1-0


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

01-03-2011 02:28 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het Padurariu-gambiet van gisteren leek mij een amusante partij, die ook geschikt is voor verspreiding.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

01-03-2011 08:53 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zie dat ik de bestanden voor de nieuwe tussenstand nog niet het geupload. Dat zal ik vanavond doen.

Ik speelde zelf een leuke pot tegen Roel Visser. Hij speelde een variant die ik niet eerder op het bord had gehad. Zwart heeft daarin een pion geofferd, maar krijgt heel actief spel. Dat is normaal niet mijn speelstijl, dus dat was een goede oefening voor me.

Uiteindelijk won ik de pion terug, kwam in een iets beter middenspel terecht, offerde een kwaliteit voor kansen, en speelde het resterende eindspel (dat objectief wel remise zal zijn geweest) iets beter dan Roel, waardoor ik een pion naar de overkant kon brengen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

01-03-2011 10:12 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ciprian Padurariu
actief DSC-lid


geregistreerd: 29-09-2009
aantal berichten: 61

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hard fought game yesterday.

Richard complained before the game that he showed me too much about the lines he plays in the Dutch. I felt this was a tricky trap (it's Richard!), so I made sure we were both out of theory by move 3.

The game started out exciting, with both players finding very good and relatively difficult moves... until about 10 o'clock in the evening, when the game came to an abrupt end... I posted it in Partijen van DSC-ers.

01-03-2011 11:34 Ciprian Padurariu is offline Send an Email to Ciprian Padurariu Search for Posts by Ciprian Padurariu Add Ciprian Padurariu to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller