Delfts Schaakforum » Internationaal » Toernooien & activiteiten » Tata Steel Chess 2011 van 13 t/m 30 januari
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): « previous 1 [2] Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had vandaag graag een leuke partij laten zien...

Maar dit is zo slecht: dit kan ik jullie écht niet aandoen. De teller blijft op nul staan. Sorry...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-01-2011 22:45 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wellicht kun je voor een niet DSC partij de pepermolen in de wacht slepen Corniel?

In ieder geval succes morgen, een voordeel is dat je een idee hebt wat je tegenstander morgen speelt!

24-01-2011 23:04 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo

In ieder geval succes morgen, een voordeel is dat je een idee hebt wat je tegenstander morgen speelt!

Dat geldt voor Remko helaas net zo goed....

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-01-2011 23:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

True, maar je bent er na deze start natuurlijk zo op gebrand dat je gezwoegd hebt om de gaten in zijn spel te vinden Glimlach

24-01-2011 23:25 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

*voorspelt een remise en een paar biertjes* Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

25-01-2011 01:22 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Puntje voor Corniel!!! Grijns

25-01-2011 23:15 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op mijn rustdag even een update over mijn prestaties (ahum) in groep 1A. Ik heb na zes ronden 1 1/2 punt. Gezien mijn bijzonder wisselvallige spel is dat niet zo slecht.

Chronologisch:
Ik verloor de 1e ronde van Twan Burg, oa omdat ik een openingsplan niet kende.
In ronde 2 ontsnapte ik aan verlies, door tegen jeugdtalent Stefan Beukema een paard-lopereindspel met minuspion netjes te keepen.
Ronde 3 wist ik mijn (tot nu toe) eerste overwinning te boeken. Een interessante partij waarin ik groot positioneel plus netjes omzette in een punt.
Tegen Pieter Hopman zat ik niet zo op te letten: ik kwam niet in mijn voorbereiding terecht, en werd terecht opgeknoopt.
Tegen Thomas Willemze raakte ik in de fase tussen midden- en eindspel een pion kwijt (uiteraard onnodig), en dat was onverdedigbaar.
En tegen een Italiaanse (ex-)jeugdspeler nam ik in de 6e ronde totaal onverantwoorde winstpogingen, en kreeg Bronstein gelijk: 'als een speler de objectiviteit verliest, verliest ie ook de partij'.

Nog drie ronden. Wellicht dat de rustdag (waarin ik vanmiddag aan het werk ben) een goede invloed op me heeft.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ted on 27-01-2011 at 11:35.

27-01-2011 11:35 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van mijn kant dan ook maar een update.

Eerste ronde: openingsdrama. Die opening speel ik nooit meer. (En ik moet op zoek naar iets nieuws)
Tweede ronde: Tegen een beton/achteruitschaker (met een voorkeur voor paarden op de onderste rij) ging ik te ver...
Derde ronde: kwam zeer goed uit de opening, maar in de complicaties greep ik mis. Onnodig en jammer.
Vierde ronde: Een half uur geprobeerd mezelf te overtuigen om geen kansloos offer te spelen. Ik deed het toch...
Vijfde ronde: velen dachten dat Remko en ik er een laffe remise van zouden maken. Dat deden we niet. Remko maakte een inschattingsfout op zet 11 en blunderde een stuk later (geschrokken van m'n zet) een stuk weg. Dat leverde het volle punt op.

Gisteren won ik weer. Tegen de koploper kwam ik met zwart prima uit de opening. In het middenspel won ik een pion. Gelukkig miste mijn oppo een remisewending en won ik:



Hopelijk brengen de laatste drie dagen nog wat punten.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-01-2011 22:51 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mooi Corniel! Nu de rest pakken!

28-01-2011 01:26 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by jpfox
Mooi Corniel! Nu de rest pakken!


Ik doe mijn best. Vandaag ging het in ieder geval goed:



Helaas verloor Remko vandaag voor de vierde maal en ook heel snel. Na 14 zetten gaf hij op. Ik sta nu een halfje op hem voor. Laten we hopen dat we beide nog twee overwinningen pakken.

Ted had voor de tweede maal een trippel­pion op het bord dit toernooi. Deze zag er kansrijker uit dan de vorige. Ben benieuwd of ie wint vandaag. Van Gert zijn stelling was nog niet zoveel te zeggen toen ik vertrok.

Bij mij is het goede gevoel gelukkig wel weer terug. Glimlach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-01-2011 18:25 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert won, concurrent Vrancken ook. Samen aan de leiding met 5.5 uit 7 met een half punt voorsprong. Morgen staat het onderlinge duel op het programma!

28-01-2011 23:04 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Pages (2): « previous 1 [2]  
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller