Delfts Schaakforum » Internationaal » Toernooien & activiteiten » DSC-ers actief in de kerstvakantie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

DSC-ers actief in de kerstvakantie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tijdens de komende kerstvakantie zullen een aantal DSC-ers de gezelligheid laten voor wat het is en zullen zij achter de borden plaatsnemen.

Via http://www.schaakstadgroningen.nl/ is Lennart Ootes te volgen, die in Groningen meedoet in de A-groep. Hij begon sterk met een overwinning (weliswaar vanuit slechte stelling) op IM Pruijssers. Vandaag staat IM Brandenburg op het programma. Het toernooi in Groningen duurt nog tot 30 december.

Lisa Hortensius, Martin Glimmerveen en ik zullen van 26-30 december deelnemen in de A-groep in het Franse Bethune. De nogal onduidelijke site is te vinden op http://www.bethunechess.fr. Ik zag ook Gert Legemaat op de lijst staan, maar volgens mij is dat de andere.

22-12-2010 11:15 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik doe ook mee in Groningen, maar erg actief kan ik inderdaad nog niet genoemd worden: 2 remises, waar mijn verwachte score toch wel erg dicht bij de 2.0 zal zitten.

22-12-2010 20:48 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Henk van der Klugt Henk van der Klugt is a Male
forumlid


geregistreerd: 25-12-2010
aantal berichten: 1

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Teun van der Klugt gaat 29 december meedoen aan het Open Capels Jeugd Kampioenschap. Hij speelt in Groep B t/m 12 jaar.

25-12-2010 10:11 Henk van der Klugt is offline Send an Email to Henk van der Klugt Search for Posts by Henk van der Klugt Add Henk van der Klugt to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Oja, indien en voorzover mogelijk (waarschijnlijk wel, hotel heeft wifi) - www.twitter.com/dsc_1

Fijne dagen!

26-12-2010 00:11 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

JP: ½ uit 2, 1 keer geblunderd, 1x winst weg in eindspel
Lisa: 1 uit 2, knap remise tegen gelijk en 23xx
Martin: 2 uit 2, profiteren van tijdnood en sterke counter tegen 23xx

27-12-2010 08:24 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inmiddels:
JP: 2.5 uit 6. 4 keer remise in de afgelopen 2 dagen tegen (normaal gesproken) iets mindere goden. Gebrek aan vorm misschien? Wellicht kan een eindsprint nog wat van zijn toernooi maken. Met de vorm in het analyseren zit het wél goed, want hij was niet onder de indruk van de zetten van de man van zijn tegenstandster vanochtend. Vanmiddag bleek dit te gaan om GM Alberto David, spelend aan bord 1! Koel

Lisa: Ook 2.5 uit 6, maar sterkere tegenstand. Gisteren anderhalf. Eerst knap remise tegen GM Bogdan Lalic - uit matige opening - en winst tegen mindere tegenstander.
Vandaag verloor ze eerst van de sterke jeugdspeler (24+) Maxime Lagarde en daar was ze blijkbaar ondersteboven van, want naar eigen zeggen zag ze vanmiddag geen enkele goede zet. Bij pictionary zag ze des te meer, dus dat komt morgen vast weer goed ;-)

Martin: 4 uit 6. Gisteren een zware dag. 's ochtends tegen top-100 speler GM Gharamian (2650). Hij had het punt al 2 keer geteld, maar vond dat ik "some amazing moves" vond. Uiteindelijk kon ik een semi-eindspel met 4 tegen 3 op 1 vleugel gaan verdedigen met slechts een paar minuten op de klok. Praktisch onmogelijk, rond zet 70 vergat ik mijn paard te dekken en was het over. 's middags speelde ik tegen een Belgisch talent met 22-hoog en die speelde net wat beter dan ik. Vanochtend een korte ronde. Tegen Hans de Lange viel er al snel een pion en een kwal van et bord, waarna hij opgaf. Vanmiddag helaas tegen reisgenote (WIM) Anne Haast. In een spaanse partij kreeg ik al mijn stukken richting haar koning. Ik vond de winst niet echt, maar juist op het moment dat het verdedigd leek - en ik slechts 1 minuut over had - kwam ze met twee mindere zetten. Stukwinst en einde partij.

29-12-2010 00:33 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na die dramatische start heb ik nog een beetje teruggevochten en middels een paar meer en minder interessante partijen ben ik op 5.5 uit 9 gekomen waarmee ik 0.13 onder mijn verwachte score gescoord heb. Lennart had een mooi toernooi en winst in de laatste ronde tegen 22+ had een IM-norm kunnen opleveren. Hij werd echter gekoppeld aan Matthew Herman, die momenteel genoteerd staat op 2149 (virtueel heel veel hoger) en verloor helaas. In ieder geval heb ik me weer vermaakt zo in deze laatste dagen van het jaar.

30-12-2010 21:51 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook wij zijn weer terug. Een verslag(je) volgt nog, voor nu even de scores:

Lisa: 5 uit 9 en tweede damesprijs
Martin: 4 uit 9 (maar tegen een zeer hoge tegenstand)
JP: 4,5 uit 9 (maar tegen gemiddeld 140 ELO minder).

30-12-2010 23:37 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heel mooi resultaat van Lennart, van harte! Van de Bethune-gangers kan ik nog geen eindstand vinden op de site, maar zo te lezen verdienen met name Lisa en Martin een felicitatie.

Zelf heb ik gisteren in Krimpen aan den IJssel meegedaan aan het Menno Ploegertoernooi. Zoals altijd was het er weer erg gezellig; het toernooi is vooral een gezelligheidstoernooi. Ook Willem-Jan van den Broek en Martin Verolme deden mee; zijn komen er al veel meer jaren dan ik. Willem-Jan deed het het beste met 6 uit 9, zelf haalde ik 5½ uit 9. Martin, die mopperde dat die 7 minuten die je krijgt ieder jaar minder lang zijn, scoorde 4 uit 9.

Een hele knappe prestatie was er van oud-DSCer Naomi Snikkers, die met 7 uit 9 op de gedeelde tweede plaats eindigde.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

31-12-2010 10:27 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Was inderdaad gezellig daar in Krimpen; en twee jongedames die met 7 uit 9 flink boven verwachting presteerden: Naomi Snikkers en Angelique Osinga, de eerste met +3.57 boven de verwachte score en de tweede zelfs +5.39 boven die score.

Zelf speelde ik geen slecht toernooi (+1.58). Zo vloerde ik Dirk Hoogland in mooie partij en speelde remise tegen Arie Werksma en Gerard Kool; verlies was er tegen Joost van Ruitenburg en Marcel Schroer (tegen de laatste gaf ik een compleet gewonnen stelling weg). Zowel tegen Werksma en Kool kwam ik een dame voor - deze was mij helaas niet besteed (tegen Werksma was het zelfs KD tegen K waarin ik pat dacht te vermijden door de dame een veld verder te zetten - dit was echter ook pat!).

De mooiste ontsnapping had ik in een partij waarin ik pardoes een volle dame weggaf doch zo'n 20 zetten later met twee paarden mat gaf.

31-12-2010 13:56 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het waren een aantal gezellige dagen in Bethune. Tweede Kerstdag 8 uur 's ochtends kwam Martin mij ophalen. De planning was 3 uur rijden en aanmelden om 11 uur 's ochtends (12 uur sloot deze). Een snelheidsdeken in Nederland leek echter roet in het eten te gooien, zeker toen we desondanks nog een aantal gecrashte auto's hadden gezien. In Belgie en Frankrijk lag er echter geen sneeuw meer. We kwamen dan ook nog voor twaalven aan en hadden zelfs tijd om in het hotel in te checken voordat de eerste ronde begon.

Over mijn toernooi kan ik kort zijn, dat was slecht. Ik werd continu naar beneden ingedeeld en kreeg volop kansen. Eindspeltechnisch ging het goed, positioneel aardig, maar tactisch was het een grote ellende. Uit vier stellingen die rond +2 schommelden heb ik 1 punt gehaald. Ook verder in het toernooi miste ik niet al te moeilijke tactische grappen. Ok, je kunt soms wat missen, maar dit was niet best. De twee punten aan het eind gaven me in ieder geval nog wel een ok gevoel en in ieder geval kwam ik nog op 50% uit en bleef de ratingschade binnen de perken. Desondanks heb ik echt een hele leuke week gehad en vond ik het ideaal om de laatste dagen van het jaar schakend door te komen.

Een aantal tekenende fragmenten:



Een ronde verder:





Zonder enig commentaar mijn nominatie voor de belachelijkste zet van het toernooi:

Tot slot, om het geheel met een positieve noot af te sluiten, nog een esthetisch verantwoord momentje:

This post has been edited 7 time(s), it was last edited by jpfox on 31-12-2010 at 14:55.

31-12-2010 14:04 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller