Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Marco’s idee wint voor Pomartoernooi voor derde keer op rij
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Marco’s idee wint Pomartoernooi voor derde keer op rij Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor de derde keer op rij heeft Marco’s Idee het Pomartoernooi gewonnen. In een dubbelrondig toernooi werd slechts eenmaal verloren door het team dat wederom werd gevormd door Martin Glimmerveen, Jan-Pieter Vos, Rufael Mekuria, en Olivier Marincic. Alleen in de laatste ronde werd verloren toen toernooiwinst al veilig was gesteld.

Ook 2010 was weer een aangenaam toernooi; prima georganiseerd (Han e.a. dank daarvoor), leuke sfeer en mensen, en weer een goed resultaat voor het team natuurlijk.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 05-12-2010 at 14:42.

05-12-2010 14:10 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

marco's idee Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

voor achtergrond voor deze vreemde naam, zie deze link.

Gisteren werd gesproken om vanaf volgend jaar onder een andere naam mee te gaan doen, de grap is er wel vanaf inmiddels..Glimlach

05-12-2010 14:12 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ten opzichte van twee jaar geleden, toen Promotie en WSC meededen, en misschien ook iets ten opzichte van vorig jaar, was het toernooi niet zo sterk bezet. We waren ook ratingfavoriet, alhoewel het verschil met de nrs. 2 en 3, SHTV en Haeghe Ooievaar ook niet bijster groot was (gemiddeld 50-70 punten per bord).

Het was wel weer ouderwets gezellig en we konden weer met een mooie fles drank naar huis Glimlach

De scores:
Martin 4,5 uit 6
JP 4,5 uit 6
Rufael 4,5 uit 6
Olivier 5 uit 6

Het HSB-bestuursteam met daarin Arno Wiersma en Jan-Pieter de Vries was minder op dreef en scoorde in de vijfde ronde hun enige overwinning. In poule B deed het team "Van der Meer" mee, met daarin 4x Van der Meer, met Kees op bord 1. Scores weet ik helaas niet.

JP-JP werd 2-0, maar JP wist het JP behoorlijk lastig te maken en JP en JP speelden zeer ingewikkelde potten, waarover JP en JP ook achteraf moeilijk konden oordelen. JP kwam twee keer in tijdnood, maar daarin beging JP beide keren een blunder in iets mindere stand. JP was er als de kippen bij om dat af te straffen. Glimlach

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by jpfox on 05-12-2010 at 21:53.

05-12-2010 21:50 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Was leuk! Over het algemeen wel aardig gespeeld denk ik. Van Arno won ik twee keer. Met zwart offerde hij al in lastige stand een stuk, maar zag daar niet voldoende voor terug. En met wit koos hij een verkeerd plan tegen mijn opening, hetgeen mij een pion opleverde. Voor de tweede die ik dacht te gaan winnen leek hij wat spel te hebben, maar toen zag ik een vork Glimlach

Bij SHTV zat op bord 1 Hans Segers - nog een DSC-er dus - en daarvan won ik geflatteerd met 2-0. Met zwart kreeg ik een gebalanceerd, maar gevaarlijk dameloos-middenspel op het bord. Hans had wel het loperpaar, maar mijn paarden waren gevaarlijk. Een penning gecombineerd met vorken leek dodelijk, maar hans wist te ontsnappen. Vervolgens gaf hij met een verkeerde koningzet echter beide overgebleven stukken (toren en paard) weg. Met wit ging ik op een soort van gunstigere Marshall in. Hans kreeg veel tempi, maar wist daar niet echt voordeel van te krijgen.Uiteindelijk kwam er een listige combinatie op het bord, waarin ik langs de afgrond ging maar er niet in viel.

De punten bleven dus bij Haeghe Ooievaar, in de persoon van Henk Alberts (als ik zijn voornaam goed heb). In een scherpe fransoos ging ik met wit al snel in de fout. Ik verloor een pion en de compensatie; en had zelfs een tweede moeten verliezen, maar Henk koos ervoor meteen af te wikkelen naar een eindspel. Dit leek nog spannend, maar was praktisch te moeilijk met minder tijd.
De zwartpartij was in de laatste ronde en we hadden al gewonnen. Een biertje dus. Misschien beter niet? Een mij wat onbekende variant kwam op het bord, maar ik deed gedachteloos wat zetjes en verloor al snel een pion. Ik mocht blij zijn dat hij hier niet secuur mee om sprong en later remise aan bood in een wat onduidelijk, maar waarschijnlijk gelijk eindspel.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 05-12-2010 at 23:30.

05-12-2010 23:30 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Han Nicolaas Han Nicolaas is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 29-04-2005
aantal berichten: 56

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een verslag, de eindstanden per groep en alle individuele scores staan inmiddels op de website van Pomar.
Excuus overigens Olivier dat ik tijdens de prijsuitreiking ten onrechte jou niet als topscorer van jullie team vermeldde. Ik had twee uitslagen verwisseld wat uiteraard geen gevolgen had voor het aantal punten, maar wel voor de individuele scores.
Nogmaals gefeliciteerd met de derde achtereenvolgende overwinning! Volgend jaar een andere naam, met dezelfde spelers?

06-12-2010 00:51 Han Nicolaas is offline Send an Email to Han Nicolaas Homepage of Han Nicolaas Search for Posts by Han Nicolaas Add Han Nicolaas to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geen probleem hoor Han.

Volgend jaar weer bij, maar dan incognito Glimlach

06-12-2010 18:28 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller