Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Dimitri Reinderman wint derde OGD Prinsenstad Toernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Dimitri Reinderman wint derde OGD Prinsenstad Toernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Grootmeester Dimitiri Reinderman heeft de derde editie van het OGD Prinsenstad toernooi met 5½ uit 6 gewonnen. In de slotronde won hij van Roger Meng, terwijl medekoploper Sergey Fedorchuk niet verder kwam dan remise tegen Pedrag Nikolic.

Toernooiwinnaar Dimitri Reinderman tijdens zijn speech
Toernooiwinnaar Dimitri Reinderman tijdens zijn speech

De B-groep is gewonnen door Melchior Vesters. Hij bleef Ruurd Kunnen op S.B.-punten voor.
De winnaar van de B-groep
De winnaar van de B-groep

De C-groep werd overtuigend gewonnen door Michael Bekker. Hij won in de laatste ronde van medekoploper Yorrick Vissers, en won hierdoor al zijn partijen.
De winnaar van de C-groep
De winnaar van de C-groep

Voor een uitgebreid verslag, foto’s , en voor de eindstanden zie de toernooisite.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Ted on 04-04-2010 at 17:03.

04-04-2010 16:27 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Weg met die kinderen! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het Prinsenstadtoernooi is voor de derde keer een groot succes geworden. Wat een leuke sfeer en wat een perfecte organisatie. Het is bijna, echt bijna helemaal perfect. Alleen die kinderen, die moesten verboden worden.

Ik heb niets tegen kinderen, begrijp me goed. Ik heb er zelf drie en als het aan mij had gelegen waren het er nog meer geweest. Maar ook daar lagen er tussen droom en daad wetten in de weg en praktische bezwaren. Nee, kinderen die schaken, die moeten geweerd worden. Die niet nadenkende, uit hun neus etende, geeuwende, draaiende, continu Men M's etende, tikkertje op de gang spelende, super underrated, tirriterende wezens.

Juffrouw Olivia Meng van 13, of misschien zelfs jonger, zette mij in 19 zetten mat, ondertussen vrolijk na elke zet naar haar vriendjes en vriendinnetjes lopend om waarschijnlijk over barbies te babbelen of zo. Nadenken had ze nog niet geleerd. Jongeheer Brookes, ongeveer van dezelfde leeftijd bood remise aan in een verloren stelling, onderwijl handen gevouwen en prevelend, alsof hij een God om een betere positie vroeg. Uiteindelijk kon ik met veel moeite remise houden, had ik met veel moeite mijn vlag kunnen houden, waar hij nog zeen van tijd over had.

Nee, volgend jaar geen kinderen meer. Minimum leeftijd 18. Als je mag stemmen, dan pas mag je meedoen. Kinderen horen op een jeugdtoernooi en behoren geen volwassenen lastig te vallen tijdens een rustig weekendje schaken.


PS. Verder wil ik nog een dresscode voor Martin en een onderwerpen verbod (seks en celibaat) voor Herman, maar dat zijn geen algemene maatregelen.

05-04-2010 10:58 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zo te lezen weer een goed toernooi, een mooie prestatie aan zij die dit mogelijk hebben gemaakt: hulde!!

@ Rene; ik vraag me af of de toon van je stukje juist overkomt...Belangrijker: de grootste kinderen zijn vaak volwassenen, of mogen die vanaf het jaar daarna ook niet meer meedoen Knipoog

05-04-2010 11:46 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

het stukje van rene beschrijft zijn frustaties om niet van kinderen te kunnen winnen. gelukkig voor hem deed mijn neefje niet mee Grijns

Maar wederomn een fantatisch toernooi mede dankzij mijn mede-organisatieleden : Corniel, Arno. Herman alsmede de barbezetting: isabelle,henrik,lito,pieter en diederik. De boodschappendienst: martin/diederik. De wedstrijdleiding: jan, patrick,henrik en ton.
De opbouw en afbouwploeg olv ted/herman (o.m,. het achtste) , het geluid tijdens de prijsuitreiking (rene).

Zelf ben ik net een beetje weer bijgekomen van een zwaar weekend.

05-04-2010 12:53 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

René en zijn verboden! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

René is voor een dictatuur. Hij wil alles verbieden: kinderen onder de 18 uitsluiten, hij propageert een kledingvoorschrift, bepaalde onderwerpen die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn wil hij onbesproken laten.

Kortom!

Ik stel voor dat René volgend jaar alleen mee mag doen gekleed in een douchegordijn, tape over zijn mond, oordopjes in opdat hij het S en C woord niet hoort en alleen ingedeeld wordt tegen kinderen die 'm binnen 20 zetten na elke partij naar huis sturen. Of een aparte groep maken van azijnzeikerds, mierenneukers en punaissepoetsers van boven de 53! Grijns

Herman

PS: Ik had ook zo'n kind van 11 jaar. Bij elke tik van de klok smakte hij een M&M weg, was ook regelmatig bij zijn vriendjes of bij zijn vriendjes aan het bord van René natuurlijk, ternauwernood hield ik remise. Vreselijk! Gelukkig maar een partij gespeeld Prodent

__________________
www.zonderland.nl Prodent

05-04-2010 13:46 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Paul Koks Paul Koks is a Male
forumlid


geregistreerd: 10-09-2008
aantal berichten: 43

3e OGD PRINSENSTADTOERNOOI Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De derde editie van het Prinsenstadtoernooi bevatte alle ingrediënten die je bij schaken aan kan treffen: glansrijk winnen, overtuigend van het bord geveegd worden, een veelbelovende stelling, drama, spektakel en een subtiel foutje die aan de basis ligt van een verliespartij. De hagel op paaszaterdag bracht daarbij nog een extra tintje en herinnerde aan de paaszaterdag van 1986, toen het tijdens de Kennedymars van Sittard tussen Kessenich en Maaseik hagelstenen stuiterde.

Met een auto volgeladen met haagse deelnemers brachten we een bezoek aan dit zesrondige toernooi dat over drie dagen verspreid was: vrijdagavond de eerste ronde met 1u45' bedenktijd per persoon per partij, waarbij 5" bonus uitgereikt wordt per uitgevoerde zet vanaf zet 1. Zaterdag volgen drie ronden en zondag nog twee slotronden, waarna de prijsuitreiking volgt als afsluiting van een fantastisch paasweekeinde.

Drie van de zes ronden speelde ik tegen tegenstanders die in het laatste decennium van de 20ste eeuw gecreëerd zijn, waarvan er twee nog niet op een brommer mogen rijden en die in de toekomst wellicht nog op grote toernooien van zich gaan laten horen als ze het plezier in en passie voor het spelletje blijven behouden. De eerste van de drie (2e ronde) won het toernooi voor wat betreft de C-groep, de tweede hield aan zijn partij tegen mij de spektakelprijs over en de laatste kon weer snel verder gaan met zijn huiswerk om de tijd tot aan de prijsuitreiking te vullen.

In de vierde ronde behaalde ik zelf een overwinning die er zijn mocht tegen een tegenstander waar ik vorig jaar in de 4e ronde nog goed wegkwam met remise. Hij maakte geen blunder, maar koos taktisch niet voor de meest optimale voortzetting vanuit de opening, waardoor ik de hele partij kon profiteren van enkele tempi voorspong.

Op vrijdag mocht ik met zwart spelen en het witte initiatief tot loperruil op g7 leverde zwart een paard op, doordat het eerst genomen paard op c3 gedekt werd door een dame. Wit probeede met de beschikbare stukken nog een mataanval uit te voeren, doch subtiele tussenzetjes ontkrachtte de effektiviteit, waarna wit na 23 zetten opgeeft met het vooruitzicht op mat-in-twee.

In de partij tegen de C-groepwinnaar op zaterdagochtend komt er een koningsindiër op het bord, waarbij er tot en met mijn 13e zet niets aan de hand is waarbij ik met c4-c5 opruk om de zwarte pionnenformatie aan te vallen. Sterker: Fritz geeft een plus voor wit in zijn oordeel. Maar besluit vervolgens de koning met Kh1 van de diagonaal g1-b7 te halen, omdat ik een toekomstige Lxh3 mis na een paardblokkade van een schaak met de dame. Kom vervolgens zelf tempi tekort om de open c-lijn te benutten en heb na 27 zetten een ondekbaar mat in het vooruitzicht.

In de 3e ronde tegen groep C's spektakelman komt er een pirc op het bord die veel raakvlakken heeft met twee partijen uit maart: die tegen Bobby Fischer Wassenaar en de 25ste IC-ronde bij HSV. Ik refereer in mijn redeningen teveel naar die partijen in plaats van fris vanuit de stelling te denken, waardoor ik de mogelijkheid tot ontkrachtten van de witte aanval niet zie.

Zondagochtend mag ik voor de derde keer met wit aantreden en lijk na 1. e4, d6; 2. d4, g6; 3. Pf3, Lg7; 4. Lf4, Lg4 een vlotte overwinning in het vooruitzicht te hebben. Immers: het nemen op f7 leidt normaal tot volledig ruineren van een zwarte stelling. Het vervolg is er een waar middels dameruil stukwinst bereikt zou kunnen worden. Echter: niets minder dan een menselijk trekje vormt een addertje onder het gras. Op weg naar het paard op e6 om de zwarte dame op d8 te slaan heb ik de zwarte loper op d1 in mijn handen. Tja, aangeraakt. Er zit niets anders op dan met mijn toren van f1 de loper te nemen. Uiteindelijk zijn het drie stukken voor een dame en wordt de partij na 13 zetten beéindigd met eeuwig schaak.

Het toernooi wordt in de A-groep ongedeeld gewonnen door IGM Dimitri Reinderman met een indrukwekkende score van 5½ uit 6. In de C-groep behaaldde mijn tegenstander uit de tweede ronde - Michael Bekker - de volle score van 6 punten en de B-groep werd de voorzitter van de Haagse Schaakbond - Ruurd Kunnen - gedeeld eerste met Melchior Vesters en behalen 5 punten.

__________________
Paul

Everyone can say: I am the best of the rest

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Paul Koks on 06-04-2010 at 12:57.

05-04-2010 20:28 Paul Koks is offline Send an Email to Paul Koks Homepage of Paul Koks Search for Posts by Paul Koks Add Paul Koks to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Die derde foto is niet de winnaar van de C-groep...
Edit: De juiste moet zijn: 100404_1573_DSC5924

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 05-04-2010 at 21:49.

05-04-2010 20:58 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zelf speelde ik een dramatisch toernooi. 5 ronden gespeeld, daarvan 1 verloren tegen GM Fedorchuk en vervolgens 1 uit 4 tegen gemiddeld 2000. Niet best dus.
Toch speelde ik niet heel slecht. Wel had ik aardig wat pech. Ik kreeg niet echt mijn eigen openingen op het bord en tevens bleven de ontsnappingen vaak uit.

Ronde 1: Met zwart tegen GM Fedorchuk (2650) kreeg ik een Lb5xc6 siciliaan tegen. Dit zal door GM's wel vaker gebruikt worden omdat ze dan risicoloos een strategische stelling kunnen spelen, waarin zij zich als een vis in het water voelen. Ik hield het enige tijd voor, maar ging uiteindelijk ten onder aan een verzwakking die ik zelf had gedaan. Hiervan zij Fedorchuk dat het niet handig was, dat hij het nu 100 zetten kon proberen.

Ronde 2: Met wit tegen Noud Lentjes (1990) In de opening wordt ik een beetje in de war gebracht en ik kom denk ik in zijn variantje van het frans terecht. Toch kom ik prima te staan en win met kleine middelen een pionnetje. Even later heb ik 'the pawn and the compensation'. Maar een paar kleine onachtzaamheden later wordt mijn koning ineens opgejaagd en het gaat mis. Het zou zijn enige overwinning zijn :S

Ronde 3: bye. Een gek moment wellicht, maar ik moest naar tenniscompetitie. In deze tijd heb ik ook nog eens een single en een dubbel verloren. Wel van (te) goede tegenstanders (vergelijk mij dan met een 1500-schaker die tegen 1800+ spelers speelt...). Toch is het me erg goed bevallen. De onderbreking midden op de dag verfrist (zeker met de enorme regenbuien zaterdagmiddag) en door het sporten krijg je weer lekker energie. Daaraan heeft het volgens mij niet gelegen.

Ronde 4: Met zwart tegen Ruud van der Beek (2020). Er komt een schuifopening op het bord waarin ik maar wat doet. Wit verovert het loperpaar, maar dat compromitteert wel zijn koning. In plaats van op initiatief te spelen, wil ik per se het loperpaar afhandig maken. Dom. Nu krijgt wit het initiatief en moet ik sterk terug. Gelukkig breng ik zijn aanval tot staan en met wat kleine plannetjes kom ik weer in de wedstrijd. Ik bereik echter niets tastbaars en een wit remiseaanbod is goed getimed. Misschien sta ik toch wel wat minder, dus maar aangenomen.

Ronde 5: Met wit tegen Rik de Wilde (2030). Ik lijk een eigen variantje op het bord te krijgen, maar hij wijkt al snel af. Ik pak het niet helemaal goed aan en wit komt langzaam in de problemen. Ik besluit een pion te offeren voor het loperpaar en het afmaken van mijn ontwikkeling. Dit lukt wel, maar mijn stelling leek in mijn hoofd toch beter. Sowieso is de stelling gesloten, dus niet geschikt voor mijn loperpaar. Langzaam komt zwart echter wel in tijdnood en geloof ik nog wel in kansen om terug te komen. Helaas heb ik echter iets gemist. Hij speelde Dg4 en ik had vooraf niet gezien dat tussen het bos door mijn dame op a4 aangevallen staat. Nu moet ik dus ruilen en daardoor raakt mijn paard ingesloten achter de witte pionnen en zal er nooit meer uitkomen. Na een erg onhandige zwarte afwikkeling - hij geeft vrijwillig zijn vrije a-pion weg - lijkt het nog even remise, maar er is een bizarre winstweg. De koning moet van g8 via a4 naar c2 lopen, om pion d2 nogmaals aan te vallen. Al met al zat het zwart hier wel erg mee moet ik zeggen.

Ronde 6:
Dan de laatste ronde maar. Helaas met zwart tegen Roland... Hij speelt een opening die ik ook speelde, dus weet ik wat ik daar met zwart tegen moet doen. Dit gaat prima en ik krijg behoorlijk positioneel voordeel. Roland besluit een kwaliteit te offeren, maar gelooft er zelf niet in. Ik ook niet, maar het is toch gevaarlijker dan ik dacht. Uiteindelijk bied ik maar remise aan omdat ik niets beters zie dan eeuwig schaak. Roland gaf nog een manier om daar uit te lopen, maar dit vond ik er bloedlink uitzien. Fritz zal denk ik wel een uitweg vinden.

Al met al geen grote blunders gemaakt, maar zo eindig je wel op een TPR van nog onder de 1900... :S

05-04-2010 22:10 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

René als Moppers opvolger!
Ik ben het natuurlijk eens met René.
Een samenscholingsverbod voor jeugdigen. Een M&M verbod kan geen kwaad en het giegelen: alleen buiten, net als de rokers. Ben ik nog iets vergeten? ja, niet uit de neus eten achter het bord.
En voor +18: een verbod op fluisteren in de nabijheid van diep nadenkende mededeelnemers, dat is ook irritant. Eigenlijk nog irritanter dan giegelen.

__________________
Mopper

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Van Dop on 05-04-2010 at 23:00.

05-04-2010 22:44 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Allen bedankt Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Weer bijgekomen van een enerverend weekend wil ik hier allereerst nog even het organisatieteam bedanken voor de grote inzet - er komt veel kijken bij zo'n toernooi, variërend van 150 schaakspellen tot 151 toiletrollen, van 1000 bekers koffie tot de bereidheid van OGD tot gulle financiële ondersteuning, van de aanleg van de technische infrastructuur voor live transmissie van schaakpartijen tot opgeofferde nachtrust, etcetera. Slechts mogelijk door goede voorbereiding en grote toewijding!

Zelf speelde ik enerverende partijen; plaatsnemen tussen de grootmeesters op het podium kun je misschien in de 1e ronde verwachten maar dat dit in de 4e ronde gebeurde tekende mijn goede start.

Het repertoire met zwart leidde in de ronden 1, 3 en 5 tot goede / gewonnen stellingen doch leverden 'slechts' 2 punten op doordat ik in de 5e ronde - mijn tegenstander in de touwen hangend - de totaal gewonnen stelling te snel wilde verzilveren en een vol punt verloor.

Met wit was het in de 2e ronde na een onzorgvuldigheid keepen tegen een 2200+ speler (remise), in de 4e ronde weliswaar activiteit tegen Dimitri's koningsstelling creëeren maar vervolgens diens superioriteit moeten accepteren en in de 6e ronde een compleet gewonnen eindspel nog in remise zien verzanden. Uit 6 partijen 3 punten verzamelen was in dit sterke gezelschap echter niet slecht en in elk geval flink méér dan op grond van rating verwacht mocht worden. Ik hoop hier in de loop van de week nog enkele partijfragmenten aan toe te voegen.

Vraag: uit het verslag krijg ik de indruk dat standen (bij gelijk aantal matchpunten) op SB score werden bepaald; mij lijkt dat dit eerst op WP en dan op SB score moet gebeuren - hoe zit dit?

06-04-2010 14:53 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Martin: Bedankt, foto aangepast.

@Upperdog: De gewraakte passage verzwijgt dat de Weerstandspunten ook gelijk waren. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-04-2010 15:36 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

RE: Allen bedankt Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Upperdog
Vraag: uit het verslag krijg ik de indruk dat standen (bij gelijk aantal matchpunten) op SB score werden bepaald; mij lijkt dat dit eerst op WP en dan op SB score moet gebeuren - hoe zit dit?


Ik zal binnenkort de eindstanden aanpassen. De beslissing is inderdaad eerst op WP en dan op SB, maar ik zie dat WP niet in de lijst is opgenomen...

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

06-04-2010 15:36 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Partij 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de 1e ronde ontstond na 17. Tb1-b5 - vergezeld van een remiseaanbod - de volgende stelling:



Quinten Ducarmon (2149) - Willem-Jan van den Broek (1949), 1e ronde OGD Prinsenstadtoernooi, 2 april 2010

De witte c-pionnen en loper op de witte velden zijn zwak; zwart moet voorkomen dat het ontbreken van de zwart-veldige loper een gemis wordt. Verleidelijk was om een remiseaanbod van deze sterke speler te accepteren maar ik vond dat ik beter stond - met de volgende zet voorzag ik dat de toren op b5 terug moet of geofferd moet worden.

17. ... Ld7 (alternatief was 17. ... Pd7) 18. Tc5 Lc6 (hier overwoog ik ook het dameoffer 18. ... Dxc5) 19. Dxe5 (op 19. Txe5 volgt 19. ... Pg4!) en nu stond het als volgt:



Hoe kan zwart gebruik maken van de opstelling van de witte toren op c5? Ik koos voor de stille zet 19. ... h6 (om vlucht van de toren via g5 te voorkomen) waarna wit kwaliteitsverlies niet kan voorkomen - merk op dat vlucht via a5 ook geen optie is, bijvoorbeeld 20. Ta5 Dxe5 21. Txe5 Tc7 22. Ta5 (of 22. Lb2 b6) b6 23. Ta6 Pd7 en op de volgende zet Pb8.

Er volgde 20. Dd4 (ook na 20. Dxc7 gaat de kwaliteit verloren) 20. ... b6 (hier had wit nog 9 minuten, zwart 48) 21. Txc6 Dxc6 22. e5.



Zwart heeft een kwaliteit gewonnen; wit heeft het loperpaar - zijn pionnenmeerderheid op de damevleugel doet er minder toe. Speelt zwart het minder nauwkeurig dan staat zijn koning vanwege de witte lopers binnen de kortste keren onder grote druk. Ik koos na enig nadenken voor 22. ... Ph5: het verhindert onder meer 23. f4 en houdt het paard bij de verdediging. Nu volgde 23. Lc1 Dc5 24. De4 (wit wil pion e5 niet missen) 24. ... Ted8 (brengt onder omstandigheden Td4 in de stelling) 25. Le3 Dc6 26. Dg4 Dd7 27. Dh4 Pg7 28. g4 (op 28. L of Dxh6 volgt Pf5) 28. ... h5 29. h3 De6 30. f4 f5!



Om compensatie in aanvalskansen te vinden heeft wit zijn eigen stelling moeten verzwakken; zwart heeft deze kansen in bedwang weten te houden en maakt van de zwaktes gebruik: 31. Tf2 fxg4 32. Dg5 Pf5 33. hxg4 Pxe3 34. f5 Dxe5 35. gxh5 Td4 36. Tg2 Pxg2 37. Dxg6 Kf8 (37. ... Dg7 38. Dxe6) 38. Kxg2 Dxg7 39. h6 Tg4+ en wit gaf op: 0-1

06-04-2010 18:39 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Reinderman blogt e.a. over dit toernooi: Weer winnaar OGD weekendtoernooi in Delft!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-04-2010 18:43 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Kanonnenvoer Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Van Dop
René als Moppers opvolger!


Ik voel mij gevleid om door de meester zelf te worden aangewezen, maar ben toch bang dat ik te weinig brille bezit om uit de schaduw van Mopper te kunnen treden. Ik ben te veel kanonnenvoer voor meisjes en jongens van 13.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Rene Poots on 08-04-2010 at 14:20.

08-04-2010 14:19 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Paul Koks Paul Koks is a Male
forumlid


geregistreerd: 10-09-2008
aantal berichten: 43

Kannonnenvoer Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vanavond is er vanaf 22:00 uur op de zender Veronica in Blood Diamond te zien hoe het ook kan gaan op het gebied van opvoeden van kinderen.

Als je dat gezien hebt, prijs je je gelukkig met een rustig levendje als kannonnenvoer op het schaakbord voor kinderen van 13 en 14 jaar.

__________________
Paul

Everyone can say: I am the best of the rest

10-04-2010 07:37 Paul Koks is offline Send an Email to Paul Koks Homepage of Paul Koks Search for Posts by Paul Koks Add Paul Koks to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nog een verslag elders: http://www.topschaakbrabant.nl/?p=1395

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-04-2010 17:19 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vermelding van weerstandspunten stuit op onverwachte weerstand?!

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Upperdog on 15-04-2010 at 11:32.

15-04-2010 11:32 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller