Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Zondag 30 mei 2010 Chess Run in Zoetermeer
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Zondag 30 mei 2010 Chess Run in Zoetermeer Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Binnen de schaakwereld zijn er heel wat enthousiaste hardlopers. Ongetwijfeld ook in Delft. Voor schaakvereniging Botwinnik reden om met medewerking van Roadrunners Zoetermeer op zondag 30 mei een "chess run" te organiseren: 5 km hardlopen en daarna snelschaken aan de rand van het Groene Hart ten noorden van Zoetermeer.

De "chess run" staat open voor schakers die het leuk vinden om te hardlopen, maar net zo goed voor hardlopers die het leuk vinden om te schaken. Start van de loop is om 10.30 uur; het schaken begint om ca. 13.00 uur tot uiterlijk 16.00 uur. De HSB heeft aan de wedstrijd de titel "HSB-kampioen chess run 2010" verbonden (voor de beste deelnemer uit de HSB-regio).

Meer informatie en aanmelding via de website van Botwinnik: www.botwinnik.nl. Er is ruimte voor maximaal 50 deelnemers. Die beperking geldt niet voor het hardlooponderdeel, dus niet-schakende partners of vrienden zijn van harte welkom om ook mee te komen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

12-03-2010 14:50 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou Joram...! Glimlach

12-03-2010 16:37 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik wil wel meedoen, mits het aanvangstijdstip van het schaken zo'n vier uur verlaat wordt.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

12-03-2010 18:22 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
jan willem duijzer
forumlid


geregistreerd: 05-03-2009
aantal berichten: 13

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste DSC-ers,
Ik verwacht zeker een aantal deelnemers van jullie kant. Hoewel de meeste DSC-ers nog jong zijn, zie ik toch al heel wat beginnende buikjes. Doe daar wat aan! Rachid Schrik heeft zich al aangemeld en ik verwacht ook Teun van der Vorm en Rob Bertholee (beiden ook goede hardlopers), dus je moet wel aan de bak.
Met groet, Jan Willem Duijzer

14-03-2010 12:05 jan willem duijzer is offline Send an Email to jan willem duijzer Search for Posts by jan willem duijzer Add jan willem duijzer to your Buddy List
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mja, mss doe ik ook wel mee. Nog meer gegadigden?

14-03-2010 20:53 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op zich vind ik die combinatietoernooitjes wel leuk, maar ik ben absoluut geen liefhebber van hardlopen. Ook heb ik er niet het juiste materiaal voor.... (een keer heb ik hardgelopen op mijn tennisschoenen, dat vond ik niet fijn iig). Schennis (schaak-tennis) lijkt me wel leuk trouwens. Glimlach

Misschien in duo's: doorgeefschaak en een dubbel Glimlach

14-03-2010 21:50 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zelf heb ik wel eens zitten denken aan een combinatie van wielrennen en schaken, maar daar is het tot op heden niet van gekomen. Glimlach

Het lijkt me een leuk evenement, maar het is week voor een belangrijke wedstrijd, en het lijkt me te blessure­gevoelig om dat risico te lopen.

Verder lijkt 19 minuten voor 5 km als maximale score voor te veel renners haalbaar. De praktijk moet uitwijzen of dat idd zo is.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-03-2010 08:41 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou Corniel, zelfs in de tijd dat ik goed getraind was (lang, lang geleden) heb ik niet zo snel gelopen. Ik denk dat 19 minuten op de 5 kilometer toch al gauw gelijk staat met een rating van 2200...

15-03-2010 19:15 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
jan willem duijzer
forumlid


geregistreerd: 05-03-2009
aantal berichten: 13

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor een maximale score op het onderdeel "hardlopen" is een tijd van 18 minuut of sneller nodig! Dat is echt hard hoor, in ratingtermen ca. 2400 schat ik.
Ik heb wel eens nagedacht over een tennis-schaak toernooi, inderdaad met dubbels. Maar ik ken maar erg weinig schakers die ook tennissen. Op een of andere manier is de combi hardlopen en schaken gebruikelijker. Beide individualistische sporten....
De gekte van hardlopers lijkt ook wel wat op die van schakers.

15-03-2010 20:51 jan willem duijzer is offline Send an Email to jan willem duijzer Search for Posts by jan willem duijzer Add jan willem duijzer to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn toptijd was bijna 17 minuten. Aan de huidige omvang van mijn buik (en mijn korte beentjes) kun je afleiden dat dat inderdaad diep in de vorige eeuw was, toen ik 40 Km per week liep en vijf keer per week in de sportschool zat.

Op DIT moment zit ik voor een project het complete oeuvre van John Lee Hooker, B.B. King en Muddy Waters door te werken met een fles drank en sigaretten erbij. 't Kan verkeren Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

15-03-2010 22:07 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by jan willem duijzer

Voor een maximale score op het onderdeel "hardlopen" is een tijd van 18 minuut of sneller nodig (..)

Hmm, verkeerd gekeken. Het verschil tussen 19 en 18 minuten is idd een aanzienlijk.

Maar zoals gezegd: de praktijk moet uitwijzen of de gekozen schaal een goede is. Het wel jammer dat wanneer Haile Gebrselassie meedoet, hij niet beloond wordt als hij een tijd van onder de 14:00 loopt. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-03-2010 10:05 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mja, het moet kunnen in 18 minuten, vorig jaar liep ik 10 KM in 40 minuten. Maar goed, zonder al te veel animo bij andere DSC-ers laat ik deze 5 KM aan me voorbij gaan denk ik.

17-03-2010 15:23 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Diederik
Mja, het moet kunnen in 18 minuten, vorig jaar liep ik 10 KM in 40 minuten (..)


Gewoon meedoen, en het toernooi winnen. Glimlach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-03-2010 16:02 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Diederik
Maar goed, zonder al te veel animo bij andere DSC-ers laat ik deze 5 KM aan me voorbij gaan denk ik.


Het lijkt me op zich leuk om mee te doen, alleen plan ik gewoon niet zo ver vooruit Tong .

18-03-2010 15:03 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Paul Koks Paul Koks is a Male
forumlid


geregistreerd: 10-09-2008
aantal berichten: 43

3-plassenloop Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op zondag 25 april kun je alvast parcoursverkenning doen.

Dan wordt de 3-plassenloop ook georganiseerd. Wellicht werkt dat inspirerend om een maand later weer terug te komen.

__________________
Paul

Everyone can say: I am the best of the rest

06-04-2010 07:16 Paul Koks is offline Send an Email to Paul Koks Homepage of Paul Koks Search for Posts by Paul Koks Add Paul Koks to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb me vandaag aangemeld.

20-05-2010 18:21 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
jan willem duijzer
forumlid


geregistreerd: 05-03-2009
aantal berichten: 13

uitslagen chess run Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De uitslagen van de chess run zijn te vinden op www.roadrunners-zoetermeer.nl Het was wat mij betreft een leuke happening. Chapeau voor alle deelnemende schakers, ook van DSC!

01-06-2010 18:37 jan willem duijzer is offline Send an Email to jan willem duijzer Search for Posts by jan willem duijzer Add jan willem duijzer to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller