Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2003-2004 » DSC 1 verliest; DSC 2 wint
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

DSC 1 verliest; DSC 2 wint Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC1 heeft haar 1e wedstrijd met 7 - 3 verloren van kampioenskandidaat HMC/Calder. Dit gesponsorde team kwam met een aantal GM/IM opzetten, waardoor bij voorbaat een nederlaag ingecalculeerd werd.
Remises waren er voor Michiel van Wissen (tegen IM Fridman), Rachid Schrik, Ted Barendse, Arend van Dop, Henk Mannen en Walter Anema. Nederlagen waren er voor Josst Michielsen, Gert Legemaat, Marten Wortel en Richard Oranje.

De 7 - 3 was echter wel wat geflatteerd. Op de remises was niet veel af te dwingen, de nederlaag van met name Richard had absoluut niet gehoeven. Hij stond goed tot gewonnen maar liet een stuk insluiten.
Voorts stonden Marten en Joost zeker niet slechter totdat ze zelf door slechte zetten hun stelling verknalden.

DSC2 ging volgens verwachting van start. Tegen het zwakke HWP/Sas van Gent 3 werd een duidelijke 5½ - 2½ overwinning behaald.
Echter na een uurtje of 2 spelen had ik voor deze uitslag getekend.
Op een aantal borden ging het niet goed. In het laatste uur voor de tijdcontrole vielen de meeste beslissingen.
Overwinningen waren er voor Arend Bosma, Dolf Beltz, Patrick de Bas en Jan Willem Weenink.
Remises voor Kees van der Meer, Pieter Buzing en Marisca Kouwenhoven. Alleen Mathijs Ransijn moest zijn invalbeurt met een nederlaag bekopen

28-09-2003 09:39 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
HeMan HeMan is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 09-04-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou, met mijn remise heb ik wel wat te weinig gekregen, oordeel zelf:

[Event "Edited game"]
[Site "HEMAN"]
[Date "2003.09.28"]
[Round "-"]
[White "Mannen,H."]
[Black "Muhren,W."]
[Result "0,5-0,5"]

1. e4 d6 2. d4 Nf6 3. Nc3 g6 4. f4 Bg7 5. Nf3 O-O 6. Bd3 Na6 7. O-O c5 8.
d5 Rb8 9. Kh1 Bg4 10. a3 Nc7 11. Qe1 b5 12. Qh4 Qc8 13. f5 c4 14. Be2 gxf5
15. Nd4 fxe4 16. Nc6 Kh8 17. Nxe7 Qd7 18. Rxf6 Qxe7 19. Bg5 Bxe2 20. Re1
Kg8 21. Rxe2 h6 22. Nxe4 Nxd5 23. Rf3 hxg5 24. Nxg5 Rfe8 25. Rxe7 Rxe7 26.
c3 Rbe8 27. Qh7+ Kf8 28. g3 Nf6 29. Qf5 Re5 30. Nh7+ Ke7 31. Qc2 Ne4 32.
Ng5 Nxg5 33. Rf5 Kd8 34. Rxe5 Rxe5 35. Qf2 Bf8 36. h4 Ne4 37. Qxf7 Be7 38.
Kg2 a6 39. a4 d5 40. Qg8+ Kc7 41. Qa8 bxa4 42. Qa7+ Kd6 43. Qxa6+ Kc7 44.
Qa7+

[32.Ng5 was wegens het aanraken van het paard, beide spelers hadden toen tijdnood, 1 minuut op de klok]

28-09-2003 17:08 HeMan is offline Send an Email to HeMan Search for Posts by HeMan Add HeMan to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Goede zetjens Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Pg5 lijkt inderdaad niet zo sterk. Maar kom dan ook niet in tijdnood! Dat zei coach vorige week al.
Coach herhaalt nu voor leerling met niet zo snel van begrip:
Tevreden : *Quickjes goede zetjens! Beter dan slowtjes betere zetjens!*

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

29-09-2003 11:37 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
HeMan HeMan is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 09-04-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dankje Koos, ik ga er mijn voordeel mee doen!

29-09-2003 12:02 HeMan is offline Send an Email to HeMan Search for Posts by HeMan Add HeMan to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by HeMan
Nou, met mijn remise heb ik wel wat te weinig gekregen.
31.Df4! was wel genoeg geweest voor de winst denk ik. Net als 18.Bg5. Het is natuurlijk leuk om een kwaliteit te offeren, maar waarom zou je dat doen, als de penning wint?

Er kan volgen:
18...Dxe7 19.Lx4 Pce8 20.Tae1 en zwart heeft geen middelen die slaan op d4 nog kunnen voorkomen.
Ook 18...Lxe2 faalt. En wel op 19.Lxf6. De pointe is dat je mat dreigt: Lxg7 Kxg7 Dg5+ Kh8 Df6 mat. Terugslaan is natuurlijk direct mat. Ergo, u wint een stuk na 18...Lxe2 en in de aanval na 18...Dxe7.

Maar tja, ik ga Koos vrij aanhalen: Beter snel goed dan langzaam beter...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-09-2003 14:44 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

clubblad Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by HeMan
Nou, met mijn remise heb ik wel wat te weinig gekregen, oordeel zelf:



HeMan, kunnen we dit partijtje gebruiken voor het clubblad? vanavond is de sluitingsdatum, dus dan is er nog wat van DSC1.

29-09-2003 15:31 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
HeMan HeMan is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 09-04-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel je hebt helemaal gelijk, ik moet zelfs bekennen dat ik oorspronkelijk 18.Bg5 van plan was, maar 18.Txf6 leek me nog dwingender op het laatste moment. Feit blijft dat de klok een woordje meesprak en uiteindelijk zelfs weer eens het hoogste woord had. Jammer maar het potje is daardoor wellicht nog leerzamer voor mij.

Dolf: natuurlijk is het potje beschikbaar voor het clubblad, al twijfel ik aan de publikatiewaarde...

PS) Iets voor rekenvoutjes Koo(t)s Kees?

30-09-2003 04:31 HeMan is offline Send an Email to HeMan Search for Posts by HeMan Add HeMan to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by HeMan
Natuurlijk is het potje beschikbaar voor het clubblad

Mooi, kan je hem dan MET analyse naar mij mailen (in pgn formaat bijvoorbeeld) en dan nog wel voor woendag?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

30-09-2003 08:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
HeMan HeMan is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 09-04-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ha, nee dat gaat helaas niet lukken, ik moet over 2 min. weg en ben morgen pas weer thuis Frons

30-09-2003 11:43 HeMan is offline Send an Email to HeMan Search for Posts by HeMan Add HeMan to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor donderdag dan [laatste bod] 8) Draaiend hoofd 8)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

30-09-2003 12:06 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
HeMan HeMan is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 09-04-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hij zit in je box

01-10-2003 10:55 HeMan is offline Send an Email to HeMan Search for Posts by HeMan Add HeMan to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by HeMan
Hij zit in je box

Das mooi!

En hier nog wat standen
code:

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-10-2003 07:53 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller