Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2009-2010 » DSC10 deelt de punten met Schaakhuis 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC10 deelt de punten met Schaakhuis 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het jeugdteam van DSC heeft in de vijfde wedstrijd gelijk gespeeld. Tegen Schaakhuis 2 werd het 3-3.

Een van de spelers van Schaakhuis kwam niet op, waardoor het tiende na een uur spelen op een 1-0 voorsprong kwam. Die voorsprong werd door Roel Vos verdubbeld. Hij kwam al snel groot materiaal voor in zijn partij, al moest hij wel erg opletten op mat op g2 of op de onderste lijn. Roel verdedigde zich netjes tegen die dreigingen, waarna zijn extra materiaal de partij besliste.

Aan het eerste bord wist Reinier Giele het niet te bolwerken. In een spannende partij kwam hij wat minder te staan en moest materiaal inleveren. Ook bij zijn zus Marieke ging het mis. Zij verloor op het tweede bord, waardoor het weer gelijk stond.

Jason van Oudheusden bracht DSC10 weer op voorsprong. Jason wist een hele vervelende vrijpion naar voren te brengen, en gaf zijn tegenstander daarmee teveel problemen om op te lossen.

De partij van Marfa Blanter was nu nog over. Marfa was in het middenspel materiaal kwijtgeraakt. Ze probeerde nog lang haar stelling te verdedigen, maar haar tegenstander maakte geen fouten meer. Met een stuk en wat pionnetjes achter had Marfa geen kans meer en werd het 3-3.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

17-02-2010 10:39 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
jason jason is a Male
webcommissie


geregistreerd: 25-12-2009
aantal berichten: 18

tijd Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

mijn tegenstander had nog maar 4 seconden op de klok en ik nog meer dan 1 uur en 10 minuten
Ja!

__________________
Volg jij DSC al overal? Zie alle DSC socials op onze Linktree!

19-02-2010 21:58 jason is offline Send an Email to jason Search for Posts by jason Add jason to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niet slecht Jason. Maar het gaat uit eindelijk niet om zo snel mogelijk, maar om zo goed mogelijk te spelen. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-02-2010 13:03 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Niet slecht Jason. Maar het gaat uit eindelijk niet om zo snel mogelijk, maar om zo goed mogelijk te spelen. Knipoog


Zoals een aantal weken terug toen wij tegen schaakhuis speelden zeker wijsneus Tong

Overigens verloor ik toen op het einde van de avond, en jij in het begin. Resultaat was voor beiden een 0, maar dat jij wel een avond had en ik nietKnipoog

20-02-2010 13:19 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Resultaat was voor beiden een 0, maar dat jij wel een avond had en ik nietKnipoog


Een echte teamspeler blijft tot het einde Prodent

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

20-02-2010 17:08 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marieke Marieke is a Female
DSC-lid


geregistreerd: 11-01-2010
aantal berichten: 5

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jason heeft gewoon een goede wedstrijd gespeeld!
Het viel mij trouwens op dat heel het team van Schaakhuis erg lang nadacht. Mijn tegenstander dacht ook onwijs lang na over vrij simpele, vanzelfsprekende zetten, waar volgens mij niet echt veel achter te zoeken viel. Ik zat me toch een beetje te vervelen.. Maar ja, ik heb wel verloren en dat is uiteindelijk toch niet echt een goed teken.Knipoog Misschien was het wel tactiek om de tegenstander af te leiden.

21-02-2010 16:15 Marieke is offline Send an Email to Marieke Search for Posts by Marieke Add Marieke to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Neem anders gewoon een boek of stukje werk mee. Heb ik ook altijd in mijn tas zitten.

Ik heb het wel eens meegemaakt dat mijn tegenstandster haar huiswerk zat te maken achter het schaakbord tijdens een externe wedstrijd.

24-02-2010 11:04 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller