Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2009-2010 » Interne competitie (N11): Lucien van de Lisdonk houdt Ciprian Padurariu in toom
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N11): Lucien van de Lisdonk houdt Ciprian Padurariu in toom Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De topborden in de A-groep eindigden in remise. Lucien van de Lisdonk boekte een knappe remise tegen koploper Ciprian Padurariu. En Kees van der Meer en Richard Oranje deelden eveneens het punt. Joram op den Kelder profiteerde door Jan Peter van Zandwijk te verslaan, en klom op naar de tweede plek.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Ciprian Padurariu-Lucien van de Lisdonk½-½
2Kees van der Meer-Richard Oranje½-½
3Joram op den Kelder-Jan Peter van Zandwijk1-0
4Martin Glimmerveen-Ted Barendse0-1
5Hans Segers-Kim Meulenbroek0-1
6Willem-Jan van den Broek-Gert Legemaat0-1
7Frans Palm-Bob Voogt0-1
8Walter Anema-Hora Vlam½-½


In de B-groep heeft Roland ten Have de koppositie overgenomen van Rob Smits. Hij versloeg Rob in een onderling duel. Ook Martin Verolme deed goede zaken. Hij versloeg Jolle Lont, die hij daardoor op de ranglijst passeerde.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Rob Smits-Roland ten Have0-1
2Martin Verolme-Jolle Lont1-0
3Kees Korving-Pieter Goossens0-1
4Ton Vissers-Albert Kemeling½-½
5Coen Leentvaar-Jordy Krempel1-0
6Simon Dirkse-Arjan Drenthen0-1
7Arno Wiersma-Cees Huygen1-0
8Gerard Bilars-Bart Vlasblom1-0


In de C-groep hebben Gerard Bilars en Sofya Blanter hun koppositie versterkt. Gerard versloeg Bart Vlasblom, terwijl Sofya afrekende met Rob Scherpenisse. Kees Venema handhaaft zich op de derde plaats, maar haakt na zijn nederlaag tegen Jaap van der Heijden wel af bij de twee koplopers. Ook René Poots, die in zijn partij het onderste uit de kan probeerde te halen en daarvoor het spreekwoordelijke deksel op de neus kreeg, moet een stapje terug doen.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Sofya Blanter-Rob Scherpenisse1-0
2Kees Venema-Jaap van der Heiden0-1
3René Poots-Gerrit Bussmann0-1
4Herman Zonderland-Paul van Riet½-½
5Lito van Reede-Ernst Hanewald0-1
6Joost de Gussem-Kees van Beest0-1
7Thomas de Groen-Jan Swart0-1



De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

12-01-2010 02:24 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Liever dood! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tegen Gerrit Bussmann speelde ik een puike partij. Helaas voor mij speelde Gerrit het net iets puiker. Met nog een halve minuut op zijn klok ging ik door mijn vlag.
Om mee te draaien in de top van het klassement wilde ik eigenlijk winnen. Na de opening kwam ik beter te staan en dit overwicht behield ik de gehele wedstrijd. Daarom wees ik een remiseaanbod van Gerrit af. Met de winst voor het grijpen ging ik door mijn vlag. In plaats van gladiolen werd het een zalig einde, want we hadden een hele leuke partij gespeeld en heb ik met bewondering gekeken hoe vaardig Gerrit zijn tijd managede. Een prima avond.

12-01-2010 11:02 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zo'n clubavond ziet er goed uit. Overal wordt gespeeld, het was weer vol gisteravond.
Bij een uitwedstijd zie ik wel eens een holle ruimte met maar 10 of 12 partijen en die mensen zullen wel jaloers op ons zijn.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

12-01-2010 11:10 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vind inderdaad de clubavond zeer geslaagd: een interessante interne competitie, gezellig druk, een leuke mix van jong en oud, en van zowel interne als externe competitie, een leuke naborrel, kortom: het is een genot om aanwezig te zijn!

Zo speelden Martin Glimmerveen en ik gisteren een interessante partij. Bewijs voor het feit dat je in strategische partijen (activiteit, pionnencentrum) ook diep moet rekenen om concreet de beste voortzetting te vinden.
Martin kwam in een onbekende variant terecht, en was ook niet scherp. Hij raakte in het middenspel een pion, en even later zijn koning kwijt.

Nog lang geanalyseerd.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ted on 12-01-2010 at 13:38.

12-01-2010 13:38 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller