Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2009-2010 » DSC1 verliest van Kennemer Combinatie 1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

DSC1 verliest van Kennemer Combinatie 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het eerste team heeft vandaag helaas zijn eerste nederlaag geleden tegen het sterke Kennemer Combinatie 1. Dit team lijkt nu de gedoodverfde kampioen in klasse 2C, want ze zijn nu 3 matchpunten los van de concurrentie. DSC1 doet het ondanks de nederlaag nog steeds goed met een gedeelde tweede plaats

Het Delftse vlaggenschip had deze keer gekozen voor een tactische opstelling. Dit in ieder geval om in te spelen op de roterende opstelling van de Haarlemmers. Bij KC1 is het onderlinge verschil namelijk behoorlijk klein, dus zij variëren veel, maar wij wilden natuurlijk niet geplugd worden. Dit gebeurde dan ook niet, maar het werd wel een ruime nederlaag. Maar dit was zeker niet zonder slag of stoot en er waren wel degelijk kansen voor DSC1 op meer punten.

Aangezien mijn tegenstander aan bord 2 al snel enkele keren de denktank opzocht om zich de variant te herinneren kon ik veel rondlopen om dit te bekijken. Aan bord 1 speelde Lisa met wit een scherpe siciliaan, al leek ze de variant niet zo goed te kennen. Dit bleek te kloppen, want Lisa vertelde later dat ze haar repertoire iets wilde veranderen. Ikzelf had dus duidelijk tijdsvoordeel aan bord twee, uiteindelijk méér dan een uur.
Aan de andere kant werd ik geflankeerd door een andere dame, Talitha. Zij kreeg een bekende remisevariant op het bord en twijfelde of ze dit wilde. Ze kon de zetherhaling claimen, maar ging in de denktank. Na lang nadenken - in het oogpunt van een aantal teamgenoten té lang - besloot ze echter de remise uit de weg te gaan.
Op zich kan ik me dat wel indenken, je komt niet helemaal naar Haarlem om (met wit) een theoretische remise op het bord te knallen, maar ze speelde wel tegen een sterke tegenstander en ook geen ideale voorbereiding op deze ronde.

Marten speelde aan bord vier weer zijn eigen originele schaak. 'De Wortel' werd weer toegepast, dit keer in iets wat op een Grand Prix Attack leek. Hoewel dit niet echt een logische opzet leek, kwam Marten toch oke te staan.
Daarnaast nam Joram plaats; en die leek optisch in ieder geval prettig uit de opening te komen. Opmerkelijk genoeg speelden onze toppers Marten en Joram dus aan bord 4 en 5 tegen de twee sterkste van KC Glimlach
Aan bord 6 hadden we voor deze gelegenheid Pauline opgesteld. Hier kwam snel een dameloos middenspel op het bord, hetgeen een klein plusje voor wit zou moeten betekenen, maar de witte opzet leek mij niet erg veel beloven. Bij Martine op bord 7 leek mij dat hetzelfde gold als voor Joram, een prettige stelling, maar nog geen tastbaar voordeel.

JP aan bord 8 probeerde een originele opening, maar was daar al snel niet meer tevreden over. Het leek volgens hem na enige tijd op een Stonewall met drie tempi minder...

Nu was dan het moment aangebroken dat ook ik moest gaan nadenken. Inmiddels had ik echter wel een uur tijdsvoorsprong, hetgeen op zijn maximum betekende dat ik drie keer zoveeel tijd had als mijn tegenstander! Inmiddels had ik een pion geofferd (bekend), werden er dames geruild en bleef er een stelling over met geisoleerde dubbelpion voor wit. Dit stond bij mij bekend als eenvoudig remise - ook door Dgebuadze ooit aangegeven in een korte post-mortem - maar ik had het blijkbaar nooit goed genoeg bekeken en ik kwam in de problemen.

Naast mij werden de stellingen van Lisa en Talitha echter rooskleuriger. Beiden speelden natuurlijk risicovol in de theorie van hun tegenstander en ik hield rekening met nullen, maar dit leek erg mee te vallen. De aanval van Lisa leek wat traag, maar ze hield haar koningsstelling opmerkelijk goed verdedigd met haar stukken op de damevleugel (!), waardoor wij dachten dat er misschien op f6 o.i.d. wat te halen viel d.m.v. het openen van de zwarte koningsstelling. Bij Talitha ging het anders, maar zeker niet slechter. Zwart had een pion geofferd en had grote ontwikkelingsvoorsprong, maar kwam er niet doorheen. Talitha loste deze problemen op en leek zwart terug te gaan dringen.

Inmiddels had Wortel zijn dubbelpion opgelost en stond hij beter. Joram had zijn voordeeltje omgezet in een nadeeltje begreep ik en nam maar remise. Hij scheen wat gemist te hebben, maar dat zal hij hier ongetwijfeld even toelichten. Pauline en Martine hadden allebei voordeel, maar of er een winstweg was...? JP stond tenslotte slecht, al had hij nog een kleine kans door middel van een koningsaanval. Hij investeerde veel tijd, maar kon blijkbaar niets vinden. Op de lange termijn verloor hij - o.a. door slechte structuur. Met name op bord 1 en 3 leken dus de kritieke stellingen voor de teamuitslag. Bij meevallertjes hier zou een stunt er misschien in ziiten.

Pauline wist de gelijkmaker aan te tekenen. In het dameloze middenspel was wit de weg enigzins kwijt geraakt. Ik begreep van Pauline dat zij een pion buit dreigde te maken, en dat wit in een poging dit te voorkomen in een matnet terechtkwam en mooi midden op het bord mat ging. (Hint; dit vraagt om een diagram!). Lisa verloor helaas daarna. Ze had de aanval niet op f6 ingezet, maar ik geloof op g6. Dit bleek niet sterk genoeg, en de druk op de witte koning bleek toch sterker. Uiteindelijk wist zwart met een mooi dameoffer mat of promotie af te dwingen. Dit werd dan weer goed gemaakt door Martine, waardoor het 2½-2½ werd. Ik begreep dat zwart een paar mindere zetten deed en echt onder druk kwam en later was ik er net op tijd bij om het slotakkoord te zien. Met beiden een dame en twee lopers was de zwarte koning aangeschoten wild en mocht Martine het genoegen smaken om met de zet Dh3 (!) zwart mat te zetten. Zeer sportief van Pieter Roggeveen om dit op het bord te laten verschijnen vond ik. Ter illustratie hier een diagram - al weet ik niet meer hoe het exact stond. Er moet nog ergens een zwartveldige loper gestaan hebben, en enkele pionnen op de damevleugel, maar het gaat om het matbeeld:


Dit volgde op de belangrijke zet b1+ h5 en nu: f5+ g5 f7+ h4 h3# (eventueel: g6 xg7+ h4 h3#)

Ikzelf had inmiddels mijn pion definitief niet terug en ging er nog een verliezen. Ik veerde nog even op toen Martine gelijkmaakte en ik na een kwaloffer nog een irritant dreiginkje had. Met inmiddels beiden enkele minuten was dat vervelend, maar niet meer dan dat. Wit kon gebruik maken van een van de vele zwakheden die ik mij had aangedaan en won. Maar ook nu waren er nog kansen. Talitha had de tijdnoodfase overleeft en zelfs (later?) ergens een pion teruggewonnen en stond er dus weer een voor. Waarschijnlijk te moeilijk om te winnen, maar ze moest het natuurlijk proberen. Iets soortgelijks gold voor Marten. Hij had op zich wel kansen, maar waarschijnlijk te weinig voor de winst, zeker ook omdat hij géén pion voor stond. Hij sloeg een remiseaanbod van Bertholée uiteraard af. Uiteindelijk werden beide eindspelen geforceerd en verloren, maar wellicht valt er de volgende keer iets mee.

Geen schande om van zo'n team te verliezen zou ik zeggen. Niet te lang wakker van liggen is dus het devies en volgende ronde tegen het zeker ook niet misselijke Spijkenisse proberen een goed resultaat te behalen.

Gedetailleerde uitslagen
 Kennemer Combinatie 12231-DSC121385½-2½
1Yorick ten Hagen2204-Lisa Hortensius20141 - 0
2Lennart Dek2219-Martin Glimmerveen21011 - 0
3Richard Duijn2248-Talitha Munnik20481 - 0
4Rob Bertholée2305-Marten Wortel23051 - 0
5David Klein2272-Joram op den Kelder2324½-½
6Daan in 't Veld2209-Pauline van Nies21300 - 1
7Pieter Roggeveen2201-Martine Middelveld20900 - 1
8Miguoel Admiraal2189-Jan-Pieter Vos20911 - 0


De stand: http://www.schaakbond.nl/wedstrijdschaak.../stand/klasse2c

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Ted on 14-12-2009 at 11:08.

12-12-2009 19:43 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

1-Lisa (w)-scherpe stelling, lang theorie, zwarts aanval sloeg door
2-Martin (z)-pion geofferd(?)-compensatie verwaterd-eraf in eindspel
3-Talitha-goed eindspel-te hard geprobeerd met oog op stand-0
4-Marten-zie 3
5-Joram-iets beter-iets minder-remise
6-Pauline-goed gespeeld-matnetje midden op het bord
7-Martine-aanval-inslaan-mat

12-12-2009 23:47 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Pauline van Nies Pauline van Nies is a Female
Oud-lid


geregistreerd: 04-03-2008
aantal berichten: 28

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hierbij een stukje van mn partij.

Daan in 't Veld - Pauline van Nies

Na een rustige opening met dameruil kwamen we in de volgende stelling:



Het staat waarschijnlijk gelijk, en het is lastig voor beide kleuren om een doorbraak te forceren, maar vergeet niet: ongelijke lopers, dus ongelijke kansen! Glimlach

Wit speelde hier 22.g4 , waarna ik mijn gesmede plan uit kon voeren: 22...Pb6
(Wit had beter een rustige zet als f5 moeten spelen, want iets als 22.Pd5 werkt ook niet: Lxd5 23. exd5 exf4 24. Lxf4 Pb6 en de pion op d5 gaat verloren. na 22. f5 werkt gelijk Pb6 niet wegens het tussenschaak op e6)

nu volgde: 23. dxe5 Pc4!



Het zwarte paard en de loper komen binnen op de witte velden, en nu blijkt dat de zwarte loper sterker is dan de witte loper.

Er volgde:
24. Tde2 dxe5
...Pxb2?! is minder sterk: 25. Txb2 Txc3 26.Tc1 en wit wint (voorlopig) de pion op d6

25. Tc1? waarschijnlijk de beslissende fout. Na 25. fxe5 Pxe5 of 25. Pd5 Pxe3 26.Txe3 staat zwart erg prettig, maar kan wit nog vechten voor remise.
25. .... Pxe3
26. Kxe3 Lc4!



nu kan ook de toren binnenkomen

27. Tec2 exf4+
28. Kxf4? Td3 (Kf2 is beter, maar na 29. Lb3 Tce2 30. Td3 of g5 staat zwart ook gewonnen)

er dreigt nu g5+ met Le6 of Tf3 mat



29. e5 maakt nog een vluchtveld voor de koning, maar het mag niet baten
29. .... g5+
30. Ke4 Te8
31. e6+ Txe6
32. Kf5 Te5 #

13-12-2009 11:30 Pauline van Nies is offline Send an Email to Pauline van Nies Search for Posts by Pauline van Nies Add Pauline van Nies to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Opvallend hoe zielig die torens daar staan op c2 en c1

13-12-2009 12:56 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

was na 23. ... Pc4 24. e6+ geen fijne tussenzet?
Kom je wat minder snel de d-lijn door lijkt me..

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

13-12-2009 15:17 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Pauline van Nies Pauline van Nies is a Female
Oud-lid


geregistreerd: 04-03-2008
aantal berichten: 28

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

e6+ kan wel, maar het probleem is dat Pxb2 dan wel werkt (omdat je niet op het einde exd6 kan spelen) en alsnog een pion wint!

13-12-2009 20:26 Pauline van Nies is offline Send an Email to Pauline van Nies Search for Posts by Pauline van Nies Add Pauline van Nies to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Rob Bertholee.
In 1986 stelde hij zich voor als Rob Nio Bertholee, althans, dat heb ik verstaan, toen wij gingen spelen. Zo stond hij ook bekend. Hij speelde toen bij Koningsclub, in dat fameuze laatste jaar dat Koningsclub bestond.
In heb oude ratinglijsten hier liggen. In 1984 en in 1987 stond zijn naam gealfabetiseerd bij de letter N, Nio Bertholee, met een mooi laag spelersnummer: 518. Ook op mijn oudelijst staat hij onder de N!
In 1990 zie ik op de ratinglijst dat het R.C.H.N. Bertholee was geworden. Stellig dezelfde speler, spelend bij MEMO (dat bestaat niet meer) en VHS Haarlem, met het toen nieuwe KNSB-nummer 6896439.
En nu is het dus R.C.H. Bertholee (met hetzelfde nummer).

Ik begin langzamerhand iets te begrijpen van de problemen van archivarissen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

14-12-2009 10:32 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een tactische opstelling hoopten we kans te maken tegen een tegenstander die aan elk bord gemiddeld 100 punten meer kon opstellen. Het idee was om wit zoveel mogelijk punten te laten scoren en dan wel te zien hoe ver we kwamen.

Dat lukte niet. Lisa en ik verloren overtuigend. Waar Lisa daadwerkelijk strijd leverde, maar verloor door een gebrek aan theoretische kennis in een populaire hoofdvariant, speelde ik planloos, zette al mijn stukken op verkeerde velden neer en verloor snel en hard (ik werd in totaal verloren stelling gevlagd op zet 25 - dus nog 15 te gaan - en had het niet eens door).

Het volgende diagram laat zien dat het echt heel droevig was:

Admiraal - Vos


Zie deze ellende. Ik heb volkomen belachelijke zetten als Pb8-a6-c7 en Ta8-a6 gedaan (bovendien ook nog a7-a5 op zet 5), een dame op g6 neergezet waar deze alleen maar aangevallen kan worden en ik sta al volkomen verloren. Mijn 20. ... e5 met het vage doel mijn stukken te activeren illustreert de doffe ellende. Nu speel ik de laatste tijd vaker dit soort partijen, maar in een teamwedstrijd kan dit echt niet. Het sloeg gewoon helemaal nergens op en Joram maakte dan ook terecht de opmerking dat hij niet zo blij was met mijn spel.

Het eindspel van Martin is op grootmeesterlijk niveau waarschijnlijk wel remise, maar bleek op lager niveau niet zo simpel te keepen (hulde voor de poging). Joram schatte ik de hele partij op remise in en dat werd het ook. Credits gaan naar de dames op de borden 6 en 7; ze wilden graag naast elkaar zitten en als dank leverden zij twee punten aan. Pauline behield haar ongeslagen status in een fraaie positionele partij (zoals hierboven te zien) en Martine zette een mooie aanval op door het centrum.

Waar het er in mijn ogen lang naar uitzag dat we kansloos gingen verliezen, gloorde er wat hoop na de tijdscontrole. Weliswaar stonden we met 3½-2½ achter, Marten stond naar eigen zeggen iets beter en ook Talitha had een iets fijnere stelling (hoewel beiden binnen de remisemarge). Allebei probeerden ze het spreekwoordelijke ijzer met handen te breken, maar kregen ze later het al even spreekwoordelijke deksel op de neus, waardoor een wellicht wat geflatteerde 5½-2½ op het scorebord verscheen.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by jpfox on 14-12-2009 at 13:00.

14-12-2009 12:59 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by jpfox
Het eindspel van Martin is op grootmeesterlijk niveau waarschijnlijk wel remise, maar bleek op lager niveau niet zo simpel te keepen (hulde voor de poging).


Ik kreeg mijn favoriete opening op het bord, hier had ik al herhaaldelijk goed mee gescoord tegen sterkere opponenten. Wel hangt het natuurlijk wel af voor welke variant wit precies kiest. Nu kwam er een variant op het bord waarin ik tijdens Noteboom aleens hardhandig gevloerd was door GM Dgebuadze... ik speelde dit keer de logische dameruil die ook door hem aanbevolen was in de minder dan een minuut durende post-mortem toendertijd. Hierna ontstaat een stelling met een pion meer voor wit, maar dit zijn dan twee geisoleerde pionnen op de d-lijn. Het idee is dat je er altijd een terug krijgt en dat het daarna remise is; dus zoiets zei ik halverwege (ik stond inmiddels een uur voor in tijd) ook tegen JP.

Meteen hieropvolgend kwam ik in een stelling die ik weleens op het bord had gehad thuis, maar nooit serieus bekeken. Het bleek dat ik dit beter wel had kunnen doen, want de meest logische zet is - terugkijkend - waarschijnlijk niet de beste. Nu werd ik namelijk meteen geconfronteerd door een zeer sterke witte zet, waarna ikgedwongen ben mijn e-pion op te schuiven. Dit maakt deze pion zwak en ook de loper die ik net heel logisch op f5 heb geplaatst. Mijn compensatie is zo meteen verwaterd inderdaad en zelfs het terugwinnen van het hout leek meteen lastig.
Desalniettemin deed ik na flink wat rekenwerk enkele accurate zetten denk ik en kreeg ik op zet 20 alsnog de kans hout terug te pakken. Helaas weet ik niet meer wat me bezielde om dit niet te doen...

Lennart Dek (2219) - Martin Glimmerveen (2101)
Stelling na 20.Te1-e3:



Hier kan ik dan eindelijk de pion terugpakken met 20...Pxd6. Merk op dat 21. Lxd6 weinig zin heeft: 21... Kxd6 22. Tde1 Kc7 en eventueel 23. d5 Lg6 =. de d-pion is nu ruilmateriaal voor de zwarte e-pion. Hierop was ik aan het spelen, dus het zou jammer zijn als ik dit gemist heb. Ik kan me wel herinneren dat ik nog even snel gekeken heb naar 21. Pa4! Dit is zeker een betere poging; in de post-mortem kwam deze ook naar voren, maar na een nadere blik lijken er voldoende overlevingskansen. In ieder geval meer dan in het door mij gekozen plan dat voornamelijk op trucs gebaseerd is. Na 20...Pb6!? 21. b3 Tc8 22. Kb2 (uiteraard allemaal door mij gezien...) is het leuke er echter meteen wel weer af. Mijn paard is gedeplaceerd, en na een wit Lg3 zijn alle trucs er uit. Ik spartelde nog lang tegen, maar had mezelf inmiddels op een onoverbrugbare achterstand gezet.

Terug naar 20...Pxd6 21. Pa4! gevolgd door 21...Tc8+ 22. Pc5+ Ke7. Tot zoverre geforceerd, al kan de koning ook naar c6. Volgens mij ging hij in de post-mortem daar inderdaad heen, maar met Ke7 staat het paard op c5 gepend en moet wit daar sooner or later iets aan doen.




Nu lijkt 23. Lxd6 Kxd6 24. Tb3 Te7 25. Kd2 Kd5 26. Ke3 Tcc7 een += variant, maar dan heb ik in ieder geval de pion terug en kan ik doorvechten. Een poging om het meteen te weerleggen en de pion voorsprong te houden heb ik nog niet gevonden. Bijvoorbeeld: 23. Kb1 Pc4! 24. Tee1 (24. Tc3 e3+! 25. Ka1 exf2 26. Txc4 b6! =, met dank aan Fritz natuurlijk) Kf6 25. Ka1 g5 26. Lg3 en nu lijkt het houdbaar. Merk op dat zwart grote progressie heeft geboekt doordat de witte koning twee tempi weg heeft moeten geven.



Ook nu is 26...e3! trouwens behoorlijk interessant volgens Frits: 27. fxe3 Txc5! 28. dxc5 Pxe3!, waarna wit genoodzaakt lijkt op zetherhaling in te gaan. Bijvoorbeeld 29. Td6+ Kg7 27. Tg1 Pc2+ 28. Kb1 Pd4+!. Maar ook als de toren naar h1 gaat belooft het weinig meer, want zwart kan bijvoorbeeld de pion op c5 er af vorken via 28...Pb4+ 29. Kc1 Pe3+.

DIt alles had ik natuurlijk niet van te voren gezien; en het is zeker waar dat bijvoorbeeld de stelling na 23. Lxd6+ hoogstwaarschijnlijk leidt tot passief verdedigen en wellicht dus geen pretje is.
Echter, op d6 de pion terugpakken is een logische keuze en als het niet meteen verliest per definitie beter een stuk beter dan een truc spelen. Een truc, waarvan ik zelf het vervolg na een schamele 2-3 verdedigingszetten ook niet meer zag - simpelweg omdat het er niet was.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Martin on 14-12-2009 at 14:06.

14-12-2009 13:54 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Joram op den Kelder
Oud-lid


geregistreerd: 12-02-2005
aantal berichten: 143

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na een wat slappe opening zag ik een zwarte zet niet aankomen, en moest vervolgens een beetje uitkijken om het evenwicht te bewaren. Dit lukte wel goed en ik wist de flow om te buigen naar een prettig klein voordeeltje voor wit, maar lette niet erg op en gaf dit eigenlijk zonder slag of stoot weer uit handen. De partij leek een beetje te kantelen in zwart voordeel, dus ging ik op de rem staan en wikkelde af naar een eindspel dat misschien symbolisch beter is voor zwart. Het grootste gevaar was dat wit te veel zou willen, maar daarvoor had ik niet naar het eindspel afgewikkeld. Mijn tegenstander geloofde het wel en bood remise aan, wat ik aannam.

Quote

Originally posted by jpfox
Het sloeg gewoon helemaal nergens op en Joram maakte dan ook terecht de opmerking dat hij niet zo blij was met mijn spel.

Ja, zoiets zal ik inderdaad hebben gezegd. Het was vooral jammer omdat het niet nodig was. Precies dezelfde variant had ik in de interne bij RSR op het bord tegen JP en hij speelde die toen juist heel erg sterk. Dat ik na vier uur spelen met beide spelers in tijdnood alsnog een punt kon bijschrijven had niks met de opening te maken. Daarom was ik erg verbaasd toen ik zag in wat voor tempo JP nu brandhout maakte van z'n eigen stelling. Hij kan veel beter!

__________________
The greatest mistake a man can make is to be afraid of making one.

14-12-2009 14:01 Joram op den Kelder is offline Send an Email to Joram op den Kelder Search for Posts by Joram op den Kelder Add Joram op den Kelder to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vast iets met dat blundervirus te maken, of is dit een mutatie?

Thx voor de leuke en interessante verslagen in ieder geval, hier nog het verslagje van KC.

14-12-2009 17:25 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Kennemer Combinatie
Marten gaat dit melken tot hij gewonnen heeft


Volgens mij heeft hij het begin van de zin gemist. Die ging iets als "Dit gaat Talitha niet meer redden, de tegenstander gaat...."

14-12-2009 17:55 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin

Quote

Originally posted by Kennemer Combinatie
Marten gaat dit melken tot hij gewonnen heeft


Volgens mij heeft hij het begin van de zin gemist. Die ging iets als "Dit gaat Talitha niet meer redden, de tegenstander gaat...."

De opmerking zoals gequote, heb ik ook gemaakt zonder enige context (behalve de stelling van Marten Grijns).

15-12-2009 17:58 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller