Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2009-2010 » DSC4 Herfstkampioen na 6-2 zege op Promotie 3
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

DSC4 Herfstkampioen na 6-2 zege op Promotie 3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na de 6-2 overwinning van DSC4 op Promotie 3 gaat DSC4 het nieuwe jaar in als herfstkampioen van de HSB. De cijfers zijn indrukwekkend: vier gewonnen wedstrijden, drie maal 6-2 en eenmaal 5-3.

Tegen Promotie 3 was DSC4 compleet, en de zege is nooit in gevaar geweest. Rob Smits won na 1 uur 45 minuten en op dat moment stonden de kopborden Ciprianu Paduariu en Janis Karklins mijns inziens ook al op winst, terwijl geen bord slecht stond.

Roland ten Have bereikte een remise, de twee kop­borden wonnen alsmede Jan-Pieter de Vries en Toine Prangers, Jaap Flohil verloor (van een opkomend Promotie-talent), maar het was niet nodig geweest.

Kees van der Meer was als laatste bezig maar kon niet winnen. Alle Toren­eindspelen zijn remise.

DSC4 omvat een aantal spelers die zonder meer KNSB niveau kunnen spelen of dat zeer binnenkort kunnen doen. Het kampioenschap in de promotieklasse is echter nog niet binnen. De concurrent heet Promotie 2 (de grote broer van Promotie 3) en ook dat team heeft honderd procent, maar dan uit drie wedstrijden.

Persoonlijke uitslagen:
 DSC41967-Promotie 317956-2
1Ciprian Padurariu2160-R. Kunnen19061-0
2Janis Karklins2000-H. Tan18581-0
3Jan Pieter de Vries1893-H. van Wijk18181-0
4Roland ten Have1813-G. Eggink1836½-½
5Toine Prangers2019-N. Veldhuizen17821-0
6Jaap Flohil2047-A. Schuurman Hess17590-1
7Kees van der Meer1984-R. Minnema1781½-½
8Rob Smits1818-R. Guijt16221-0

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 01-12-2009 at 09:32.

01-12-2009 08:42 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is weer een mooie overwinning.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

01-12-2009 09:33 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

chapeau ! op naar de titel ?!

01-12-2009 09:41 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

RE: DSC4 Herfstkampioen na 6-2 zege op Promotie 3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Na de 6-2 overwinning van DSC4 op Promotie 3 gaat DSC4 het nieuwe jaar in als herfstkampioen van de HSB. .


Dat is een ietwat voorbarige conclusie. Hoewel dit resultaat erg mooi is (Gefeliciteerd bij deze), kunnen in de klasse 2A en 2B beide koplopers ook op 100 % uit vier komen met meer bordpunten. Deze teams (DSCV 1 en DD4) spelen allebei voor 21 december, dus ik zou de titel herfstkampioen niet te vroeg uitdelen.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Coen on 01-12-2009 at 10:21.

01-12-2009 10:20 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Coen: Herfstkampioen in de promotieklasse is wel redelijk zeker denk ik. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

01-12-2009 10:51 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja dat is zeker, maar dat is nog niet "Herfstkampioen" van de hele HSB

01-12-2009 13:14 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, de winnaar van de promotieklasse is de kampioen van de HSB, die lijn kan je denk ik veilig doortrekken.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

01-12-2009 13:23 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Herfstkampioenschap is zeker (Promotie 2 speelt niet meer vóór de Kerst) - je koopt er alleen niets voor.

Neemt niet weg dat zelfs DSC3 de laatste 10 jaar nooit zo'n florissante start in de Promotieklasse heeft gekend.

Het ging van een leien dak; zonder anderen tekort te willen doen vond ik persoonlijk de zege van Kees indrukwekkend: héél systematisch gespeeld, goed stukkenspel in relatief open stelling, oog voor zowel eigen verdediging als aanknopingspunten in vijandige witte stelling. Ook Cyprian schudde weer een recht-toe-recht-aan-partij uit zijn mouw.

De valse start van Jaap wordt na de Kerst (wanneer het er echt op aan komt) vast gecompenseerd!

Ik schat kans op kampioenschap momenteel in op 50%: concurrent Promotie 2 krijgt van mij de andere 50% (evenhoge gemiddelde rating, ook nog 100% en ook veel bordpunten). We noteren dus 1 februari 2010 alvast in de agenda: DSC4 - Promotie 2 .

01-12-2009 13:25 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens de HSB-site (www.haagseschaakbond.nl/component/option...mpetitionId,53/) heeft Kees remise gespeeld. Wat klopt er niet?

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

01-12-2009 14:15 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Prijsvraag: wie is er zojuist omgedoopt in Kees?
Kees won namelijk (net) niet.

Jan-Pieter had een relatief open stelling en ging met een indrukwekkende combinatie (5 krachtzetten terwijl er enkele stukken in stonden, gevolgd door dameoffer met mat, dit alles snel uitgevoerd dus vooruitberekend; helaas gaf wit na het dameoffer natuurlijk op) er doorheen. Echter, voordat hij materiaal won stond het volgens mij rommelig. Ik ben benieuwd.
Janis speelde ook een goede partij, maar die had wit en dat was zeker geen open stelling Glimlach Misschien Toine, die stelling heb ik veel minder gevolgd.

P.S. Kan iemand Jan-Pieter vragen zijn slotcombinatie te plaatsen?

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 01-12-2009 at 14:19.

01-12-2009 14:18 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een klein smetje op mijn hulde voor Kees - ik meende gisteren begrepen te hebben dat hij had gewonnen. Ten onrecht dus...

01-12-2009 15:46 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een mooi voorbeeld van: je moet een goed verhaal niet verpesten met feiten. Glimlach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

01-12-2009 16:15 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Gehoorapparaat Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb een nieuw gehoorapparaat. Dat lijkt er onder meer in te resulteren dat ik nu zachter spreek, dat is al een paar keer gezegd.
Ik zal trachten duidelijker te mompelen.

In mijn gunstige eindspel konden Janis Karklins en ik ook bij analyse na afloop geen winst vinden.
Komt Jan-Pieter voor de Spektakel in aanmerking? Ik weet het niet; ik was toen voltijds met mijn eigen partij bezig.
De partij-opzet van Ciprian Padurariu en Janis Karklins vond ik zo tussen 9 uur en half tien voorbeeldig. Ook de controle over de stelling van Toine Prangers beviel me.

Iets anders: ik dorst niet naar de partij van Rob Smits te kijken. Hij speelde naast me en stond een stuk voor, en hij speelde met nog een uur op de klok vrijwel a tempo. Ik was bang dat hij in grote haast hout zou weggeven. Eerlijk waar: ik dorst echt niet meer opzij te kijken.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 01-12-2009 at 16:45.

01-12-2009 16:40 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Upperdog

Neemt niet weg dat zelfs DSC3 de laatste 10 jaar nooit zo'n florissante start in de Promotieklasse heeft gekend.



Je meent dat DSC4 momenteel sterker is dan DSC3? Interessante gedachte.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

01-12-2009 16:49 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Jan-Pieter de Vries Jan-Pieter de Vries is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 24-09-2007
aantal berichten: 3

DSC 4 Herfstkampioen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ten eerste wou ik nog even melden dat de metereologische Winter op 1 Decemberbegint, dus vanaf die kant gezien zijn we al herfstkampioen.

Ten tweede krijg ik de vraag of ik mijn partij zou willen posten, en dat doe ik bij deze.
1. g3 e5
2. Lg2 Lc5
3. c4 Pf6
4. Pc3 d6
5. d3 c6
6. Pf3 Le6
7. Lg5 Pbd7
8. 0-0 h6
9. Ld2 0-0
10. Pa4 Lb6
11. Dc1 Lc7
12. b4 Tc8
13. Pc3 De7
14. a4 Tfd8
15. Db2 Pf8
16. a5 Lb8
17. Pe1 d5
18. c5 Lg4
19. f3 Lh5
20. e4 Pe6
21. Lh3 Tc7 Ik was hier zelf bang dat hij a6 nu door zou gaan drukken, waarna mijn stukken elkaar in de zouden komen te staan. maar gelukken koos hij voor het offensief in het centrum.
22. Pe2 xe4 ! voor het eerst is er iets geslagen, en meteen met pionwinst Glimlach de f3 pion staat namelijk nu gepend door de loper op h5 en het hangende paard op e2.
23. dxe4 Pxe4
24. Lxh6 xh6
25. Dxe5 P4g5 (voorkomt dat de ongedekte loper op h5 geslagen kan worden, en valt tegelijkertijd de witte loper op h3 aan) beter was echter het andere paard waarna fritz -8 aangeeft.
26. Lg2 Tcd7
27. Dc3 Pg7
28. Ta2 De6!
29. Da3 Td2!
30. Txd2 Txd2
31. Pc1 Pf5!
32. g4 Pe3 (Ph3 schaak wint hier volgens fritz met mat in 16 Tong maar dat had ik even over het hoofd gezien)
33. h4 Pxf1
34. Kxf1 Lg3!
35. Pd3 De2+
36. Kg1 Ph3+
37. Kh1 Df1+ en wit geeft op, want na Lxf1 is Th2 #

__________________
And because it explains everything, we end up explaining nothing (H. Frank).

03-12-2009 12:05 Jan-Pieter de Vries is offline Send an Email to Jan-Pieter de Vries Search for Posts by Jan-Pieter de Vries Add Jan-Pieter de Vries to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dus:



Het is niet helemaal duidelijk welk paard er naar d3 gaat, maar in beide gevallen een mooi einde.

03-12-2009 12:44 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller