Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2009-2010 » DSC1 niet voorbij Oegstgeest
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

DSC1 niet voorbij Oegstgeest Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De uitwedstrijd bij Oegstgeest '80 heeft DSC1 een matchpunt opgeleverd. Op papier een teleurstellend resultaat, maar onder de gegeven omstandigheden viel hiermee te leven.

De heenweg verliep allerminst soepel. Hoewel ik op tijd weg was gegaan (11.30 uur) en Talitha twintig minuten later volgens planning van het station haalde, ging het op reis naar Delft mis. We kwamen in een lange file terecht, waarna we Pauline en Joram veel te laat oppikten. Op dat moment gaf de TomTom een geplande aankomsttijd van 13.15 uur aan; ook de reis tussen Delft en Leiden verliep - mede als gevolg van de vele ambulances - zeer stroef, waardoor we rond 13.40 uur in de speelzaal arriveerden. Ook Martin had last gehad van het verkeer en was zo'n twintig minuten na aanvang gearriveerd. Een slecht begin dus.

Als eerste was ik klaar. Op bord 4 werd ik kansloos weggeschoven. Een wat brakke openingsopzet leidde binnen de kortste keren tot een gatenkaas. Ik hoopte via wat verwikkeling gelijk te maken; helaas zat er een lek in mijn berekeningen waardoor mijn toren in een penning kwam. Het was alweer een tijdje geleden dat ik zo kansloos werd weggeschoven; 0-1.

Aan het laatste bord kreeg Talitha Munnik het zwaar te verduren. Haar tegenstander kon in het middenspel een sterke aanval opzetten, die ze ten koste van veel tijd kon houden. Met nog 50 seconden op de klok en nog vrij veel zetten te gaan kreeg ze een remiseaanbod, dat ze redelijkerwijs niet kon weigeren; ½-1½.

Gelukkig duurde het niet lang voordat Martin Glimmerveen gelijkmaakte. Vanuit de opening had hij zijn tegenstander in een wurggreep genomen. Het ruimtevoordeel werd optimaal benut en zwarts miskleun versnelde het einde; 1½-1½.

Aan het zesde bord stond Martine Middelveld naar eigen zeggen niet heel lekker. Op een gegeven moment wist ze zich te bevrijden. Aan het eind kon ze een stuk winnen, maar speelde ze de verkeerde zet. Heel lang hoefde ze niet te balen, aangezien haar tegenstander alsnog de fout inging, hetgeen tot een 2½-1½ voorsprong leidde.

De voorsprong werd geconsolideerd op het derde bord. Daar had Pauline van Nies continu het betere van het spel, maar onder invloed van de tijd werden haar zetten wat onnauwkeuriger. Hierdoor kon haar tegenstander met remise ontsnappen, 3-2.

De verrassing van de dag speelde zich af op het eerste bord. Marten Wortel vervulde een heldenrol door Fred Slingerland te verslaan. Laatstgenoemde had in de opening een pion geofferd. Martin nam dit kleinood dankbaar in ontvangst, consolideerde zijn stelling en begon het eindspelletje te melken. Met een op het oog onberispelijke techniek werd een tweede pion buitgemaakt, waarna zwart de handdoek in de ring wierp en het eerste matchpunt binnen was. Tijdens het eten achteraf ontstond de nodige hilariteit toen Marten er achter kwam dat hij van een IM had gewonnen..

Joram op den Kelder pleegde een kansrijk stukoffer tegen IM Nikolic. Ik heb de partij niet heel goed gevolgd, maar ik begreep dat men in de analyse concludeerde dat dit verschrikkelijk sterk was. In ieder geval had Joram niet hoeven verliezen. In de praktijk viel in tijdnood een pionnetje, waarna wit de partij rustig kon uitschuiven.

Op het vijfde bord stond het bij Lisa Hortensius ongeveer de gehele partij gelijk. Het enige verschil was dat Lisa heel veel tijd moest investeren. De eerste keer haalde ze op wonderbaarlijke wijze de tijdscontrole, maar onder invloed van diezelfde tijd werd ze er twee uur later langzaam afgeschoven.

Hierdoor kwam een ietwat teleurstellende 4-4 uitslag op het scorebord. Daarbij moet wel aangetekend worden dat de vier laatkomers slechts 1 uit 4 scoorden, hetgeen een zekere invloed heeft gehad op het spel. Ik wil dit verder niet teveel als excuus gebruiken; ook met deze tijd had ik vandaag even kansloos verloren.

Achteraf hebben we onder het genot van een heerlijke pannenkoek Talitha's verjaardag gevierd en konden we de dag onder het vergaren van de nodige algemene kennis (details onder censuur) afsluiten.

De individuele uitslagen

 Oegstgeest '802093-DSC121404 - 4
1IM Fred Slingerland2382-Marten Wortel23180 - 1
2IM Nebojsa Nikolic2337-Joram op den Kelder23311 - 0
3Joop Piket2077-Pauline van Nies2129½-½
4WFM Caroline Slingerland2050-Jan-Pieter Vos20881 - 0
5Evert Leeuwenburgh1988-Lisa Hortensius20061 - 0
6Jacques Kamps1972-Martine Middelveld21210 - 1
7Harro Weiland1949-Martin Glimmerveen20830 - 1
8Jan-Willem van Drunick1991-Talitha Munnik2046½-½

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by jpfox on 31-10-2009 at 23:37.

31-10-2009 23:02 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

DSC 1 verliest race tegen de klok en moet een matchpunt in Leiden laten Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vandaag de tweede ronde van de KNSB competitie. De eerste ronde was afgesloten als lijstaanvoerder van de 2e klasse C, dus vol goede moed richting het Leids Denksportcentrum voor de wedstrijd tegen Oegstgeest 1.
De dag begon echter niet al te goed. Captain JP was anderhalf uur voor aanvang uit Rotterdam vertrokken - dat is zeker een half uur speling - maar dit bleek niet voldoende.
Al bij Rotterdam kwam hij in de file, en toen ook in Leiden een verkeersinfarct bleek, kwamen JP, Talitha, Pauline en Joram dus een ruim half uur te laat. Alleen het Leidse contingent kwam op tijd, behalve ondergetekende die de auto had gepakt en dus ook helemaal vast kwam te staan.

Gaande de wedstrijd was ik eigenlijk wel tevreden. Marten had aan bord 1 tegen IM Slingerland een merkwaardige stelling. Hij had een geisoleerde dubbelpion in het centrum, maar dit bleek wel een extra pion. Ook Joram mocht niet ontevreden zijn. ZIjn tegenstander - IM Nikolic - was ook wat te laat dus de tijdsachterstand viel wel mee. Tevens kreeg hij exact dezelfde variant op het bord als vorig jaar in de KNSB Beker tegen dezelfde tegenstander! Ik ging er maar vanuit dat Joram dit nog even bekeken had Glimlach
Verder stond Pauline overwegend, JP normale stelling, Lisa leek optisch erg prettig te staan, Martine leek er met zwart uit te komen, ondergetekende leek groot voordeel te gaan krijgen, terwijl Talitha lastig stond met twee hangende pionnen die wat kwetsbaar leken.

Maar uiteraard kan zo'n tijdsachterstand nog roet in het eten gaan gooien. Bij JP was dit eigenlijk (als enige) niet het geval. Aanvankelijk leek het allemaal wel te gaan en zag het er uit alsof JP wist waar hij mee bezig was, maar even later kwam ik weer langs en stond zijn stelling volkomen op instorten. Een harde penning op zwarts toren op f6 was uiteindelijk dodelijk (0-1). Daarna deed Talitha's tegenstander een slim getimed remise aanbod. Op zich had Talitha de boel bij elkaar weten te houden en ondertussen wellicht wat voordeel, maar ze moest ook nog 8 zetten doen in slechts luttele minuten, dus was het tricky. Ze besloot begrijpelijkerwijs (en met toestemming van de captain) tot remise. Gelukkig kon ondergetekende snel de gelijkmaker aantekenen. Aanvankelijk had ik een groot nadeel op de klok door late aankomst én denktank op zet 5, maar de tegenstander had hier ook groot tijdsverbruik tegenover gezegd. Veel goede zetten waren er niet te noteren, want al snel stonden er een stuk op 4 stukken niets te doen op de zwarte damevleugel. Marten stelde terecht de vraag of zwart ooit één stuk actief neergezet had. Ik denk eigenlijk van niet, want op een gegeven moment leek het er bijna op dat ze weer terug in de beginstelling kwamen. Nadat ik rustig mijn stukken in stelling had gebracht was het ook meteen uit. (1[1/2]-1[1/2]). Vrij snel daarna bracht Martine ons op voorsprong. Hoe dit lukte heb ik helaas een beetje gemist, maar ik dacht dat ze ten alle tijde iets beter stond en had een witte pion op de korrel die wat uit de route was geraakt. Mogelijk kan iemand anders (Martine zelf?) hier nog meer over vertellen. Helaas wist Pauline deze voorsprong niet uit te breiden. Zoals gezegd was ze overwegend uit de opening gekomen. Later bleek dit te komen omdat zwart 'iets anders speelde om Pauline out-of-book te halen'. Ze wist met sterk spel een pion te winnen, om die later weer in te ruilen voor het loperpaar. Helaas vergat ze later de vrije a-pion te behouden. Uiteindelijk resteerde een dubbel-toreneindspel met 4 tegen 3 op 1 vleugel, maar had zwart zodanige activiteit dat hij zetherhaling kon afdwingen. (3-2)

Ondertussen had Marten de druk opgevoerd bij Fred Slingerland. Ik had het idee dat Fred met alle macht had geprobeerd om het materiaal gelijk te trekken, maar dat hij daardoor een tweede pion verloor. Niettemin was het nog niet zo eenvoudig als Marten eerst leek te denken. (Hij kwam triomfantelijk melden dat hij ging winnen). Maar naarmate de duimschroeven werden aangedraaid kreeg ik veel vertrouwen in de witte stelling en Marten speelde dit goed uit. Ook op het tweede bord leken de zaken goed te gaan. In eerste instantie had Joram het loperpaar aan wit moeten laten, maar hier kreeg hij wel wat initiatief voor. Uiteindelijk gaf hij een stuk voor drie pionnen, hetgeen er veelbelovend uitzag. In tijdnood leek hij zijn pionnen sterk naar voren te dirigeren, maar verloor hij plotseling zijn vrije g-pion. Na de tijdcontrole zat Joram dan ook hoofdschuddend ( nou ja, niet letterlijk) naar een ruine te kijken. Nikolic wist dit uiteraard thuis te brengen, maar dit was erg jammer. In de analyse wisten we ergens een winst te vinden, maar of dit helemaal correct gespeeld was voor wit weet ik niet. In ieder geval had Joram dat eindspel nooit hoeven verliezen. (4-3).

Nu hing alles van Lisa af. Voor de 1e tijdscontrole stond ze nog veelbelovend, maar had een flinke tijdsachterstand opgebouwd. In tijdnood liep ze alleen nog achteruit - waar dat niet geheel nodig leek. Maar we waren allemaal blij dat ze zonder echte kleerscheuren de 40e zet haalde. Wel had zwart inmiddels een flink ruimteoverwicht in een toren+paardeindspel. Het was met name jammer dat er van het nieuwe uur meteen een minuut of twintig van de klok verdween, waardoor zwart meteen weer overwicht kreeg en daardoor een aanknopingstijd om het heel lang te blijven proberen. Ook toen Lisa de hele aanval wist te blokkeren kon hij nog blijven proberen. Na verloop van tijd had Lisa nog slechts enkele minuten en ging het toch mis. Helaas.

Al met al erg onnodig een matchpunt in "Oegstgeest" gelaten. Jammer, want dit was relatief toch een van de laagvliegers in deze klasse.
Dit ondanks een superier resultaat van Marten, Martine en Martin. Zou het in de naam zitten? Glimlach
Anyway, volgende keer zorgen dat we weer allemaal op tijd zijn en bij uitwedstrijden extra beducht op werkzaamheden etcetera.

De individuele uitslagen

 Oegstgeest '802093-DSC121404 - 4
1IM Fred Slingerland2382-Marten Wortel23180 - 1
2IM Nebojsa Nikolic2337-Joram op den Kelder23311 - 0
3Joop Piket2077-Pauline van Nies2129½-½
4WFM Caroline Slingerland2050-Jan-Pieter Vos20881 - 0
5Evert Leeuwenburgh1988-Lisa Hortensius20061 - 0
6Jacques Kamps1972-Martine Middelveld21210 - 1
7Harro Weiland1949-Martin Glimmerveen20830 - 1
8Jan-Willem van Drunick1991-Talitha Munnik2046½-½

31-10-2009 23:36 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Joram op den Kelder
Oud-lid


geregistreerd: 12-02-2005
aantal berichten: 143

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uiteindelijk toch wel een teleurstellend resultaat. Zoals J-P al schrijft, waren we bijna drie kwartier te laat met z'n vieren. Dat is niet voor herhaling vatbaar. Ik denk dat dit zeker enige invloed heeft gehad op het eindresultaat. Is het toeval dat de personen uit de desbetreffende auto met z'n vieren slechts één punt hebben gescoord? Bij Pauline en J-P weet ik het niet zo goed, maar bij Talitha en mij heeft het tijdsverlies zeker wat uitgemaakt in de tijdnoodfase.

Mijn indruk tijdens de partijen was dat hoewel we op de klok tijd achterstonden met z'n allen, we dit op de borden wel compenseerden. Al snel was mijn inschatting dat Pauline zo goed als gewonnen stond, Marten & Martin erg goed stonden, Joram, Martine & Lisa OK en J-P en Talitha mwah. Over de hele dus duidelijk voordeel voor de Delftenaren. Op een gegeven moment gingen er helaas wat dingen mis. Pauline liet haar stelling in remise verzanden, en Lisa kwam licht onder druk te staan en, misschien nog belangrijker, kwam veel tijd achter.

Ikzelf speelde met zwart tegen Nikolic en kreeg via zetverwisseling dezelfde variant van het aangenomen damegambiet op het bord die ik vorig jaar in de beker tegen hem kreeg. Aan het einde van de opening deed ik het niet helemaal handig, waardoor wit het loperpaar kon winnen. Ik creëerde hier echter vervolgens meer dan genoeg spel voor. Iets na de twintigste zet stond ik al iets prettiger en kon ik kiezen uit verschillende goede opties: ik kon z'n loperpaar afpakken en afwikkelen naar een stelling met toren, paard en ongelijke lopers waarin mijn stukken wat actiever stonden, maar dat zag ik niet. De mogelijkheid om een paard ver in de witte stelling te posteren zag ik wel, waarna de zwarte activiteit mij waarschijnlijk licht voordeel zou opleveren. Ik dreef de zaak echter op de spits door een stuk te offeren voor drie pionnen. Objectief gezien was dit misschien niet het beste <EDIT: interessant, maar zeker niet "verschrikkelijk sterk", zoals J-P het noemt >, het had een dynamisch evenwicht moeten opleveren. Mijn tegenstander reageerde niet helemaal handig en gaf mij de mogelijkheid zijn koning verder weg te jagen, waarna mijn pionnen de partij waarschijnlijk zouden hebben beslist. Dit verzuimde ik echter, en nu kon wit het waarschijnlijk nog net keepen.

Computers werden na de partijvoortzetting nog steeds vrolijk van mijn stelling, maar die snappen er niks van, omdat ze geen rekening houden met de witte mogelijkheid om een vesting te bouwen in diverse eindspelen. Helaas kwam het in de partij niet eens zo ver: ik wilde misschien te veel en bleef spel in de stelling houden. Hier was niks mis mee, maar in tijdnood gaf ik opeens een van mijn verbonden vrijpionnen zomaar weg. Daarmee waren mijn pionnen uiteraard meteen niet meer gevaarlijk, en na de 40e zet was de partij eigenlijk wel voorbij. Ik zeg niet dat ik met extra tijd de partij zou hebben gewonnen, daarvoor speelde ik eigenlijk niet goed genoeg, maar met een kwartier extra op de klok ofzo had ik vrijwel zeker in ieder geval niet verloren.

__________________
The greatest mistake a man can make is to be afraid of making one.

01-11-2009 16:43 Joram op den Kelder is offline Send an Email to Joram op den Kelder Search for Posts by Joram op den Kelder Add Joram op den Kelder to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Overigens valt in diverse verslagen bij uitwedstrijden in de regio Den Haag/Leiden te lezen dat enkele spelers te laat kwamen. We waren dus niet het enige team dat last had van files.

01-11-2009 17:25 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Toen ik zaterdag naar de UB fietste, rond een uurtje of 2-3, viel me het al op; overal lange files, zelfs nog op de singels richting de grote weg!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

01-11-2009 22:37 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mij was er een flinke aanrijding geweest (sirenes gehoord), waardoor nogal wat wegen in Leiden vastgelopen waren. Ik reed rond die tijd de stad uit en er was geen doorkomen aan idd.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-11-2009 08:17 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En het verslag van Oegstgeest:

Quote


Verdienstelijk gelijkspel van het eerste achttal van Schaakclub Oegstgeest '80 tegen DSC1 uit Delft

Afgelopen zaterdag speelden beide teams van Oegstgeest voor het eerst thuis, het eerste in de tweede klasse, het tweede in de derde klasse van de KNSB. Zoals bekend leeft de Oegstgeester schaakclub in ballingschap en is het 'thuis' in dit geval het Leidse denksportcentrum in de Lage Morsch.

Het was wel even wennen: het boegbeeld van Oegstgeest '80, internationaal meester Fred Slingerland won niet aan het eerste bord. Sterker nog, na lang en taai verdedigen verloor hij zelfs. Dat het eerste achttal desondanks een matchpunt veroverde tegen koploper DSC zegt iets over de 'fighting spirit' van de rest van het team. Pas na bijna 4 uur spelen viel de eerste beslissing: Caroline Slingerland had een fraaie aanvalsstelling opgebouwd en won met een vernietigende pionvork (1-0).

Jan Willem van Drunick had eveneens een goede, maar wel wat onoverzichtelijke stelling en nam het zekere voor het onzekere met een remiseaanbod (1,5-0,5). Harro Weiland liet zich in een Franse partij volledig insnoeren en werd van het bord gedrukt (1,5-1,5). Sjaak Kamps had lang gelijk spel, leek af te wikkelen naar een remisestelling, maar helaas was de door hem ingecalculeerde en bevrijdende paardzet reglementair verboden (1,5-2,5). Joop Piket leek na een wat dubieus pionoffer uiteindelijk te gaan verliezen, maar sleepte door inventief verdedigen toch nog een half punt uit het vuur tegen één van de topdamesschaaksters uit Nederland (2-3).

Hierna volgde het bovenbeschreven verlies van Fred, hij zag een geofferde pion nooit meer terug (2-4). De tweede internationaal meester Nebojsa Nikolic had met fraai spel weliswaar een loper gewonnen, maar zijn sterke tegenstander leek daar met 3 pionnen goede compensatie voor te hebben. Toen hij er hier één van cadeau deed was het pleit in hogere zin beslecht en was de routine van Nebojsa voldoende voor de overwinning (3-4).

Alles hing nu af van de partij van Evert Leeuwenburgh. Tegen weer een andere vrouwelijke topper stond hij de hele partij comfortabel. Zijn tegenstandster gebruikte zeeën van tijd en werd uiteindelijk in hoge tijdnood routineus door Evert van het bord getimmerd (4-4). Daarmee was een duur matchpunt toch nog veilig gesteld.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by jpfox on 02-11-2009 at 08:29.

02-11-2009 08:28 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel: volgens mij was het met name dat de N447 richting Voorschoten afgesloten was (evt kan een ongeluk de reden zijn?) en daardoor een omleiding over de Churchillaan was. Daardoor stond er een file van zo'n anderhalve kilometer (!) voor het stoplicht naar links bij de Klik.
Had ik er maar op tijd aan gedacht om JP over de A44 te dirigeren...

02-11-2009 08:39 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martine Martine is a Female
DSC-lid


geregistreerd: 27-09-2009
aantal berichten: 11

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb geen idee hoe dit werkt, maar hopelijk post ik zo een bericht!

Mijn partij was beter dan ik had verwacht, na de opening stond ik eigenlijk al beter. De pion had ik eerder kunnen slaan, maar wat ik deed was niet verkeerd... Voordat ik de pion won, opende wit de stelling wat nadelig voor hem was aangezien ik het loperpaar had. Daarna was het eigenlijk al afgelopen, wat ik dacht dat een onhandige zet van mij was, was het niet, aangezien ik dan met mn pion had kunnen promoveren (ipv een stuk winnen) Glimlach.

Volgende keer komen we gewoon allemaal optijd, dan winnen we weer Glimlach!

02-11-2009 19:18 Martine is offline Send an Email to Martine Search for Posts by Martine Add Martine to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heey Martine, leuk dat je hier ook komt Glimlach
Dat gaat de goede kant op!

02-11-2009 19:22 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Talitha
DSC-lid


geregistreerd: 27-09-2009
aantal berichten: 10

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn partij was ook beter dan verwacht haha. Het was eigenlijk een heel solide partij waarin Rybka steeds een = aan bleef geven.
Alleen op het eind had ik idd beter Pe5 kunnen doen (Martin Knipoog dan Pf6, dan had ik een plusje gehad.

Volgende keer inderdaad gewoon met de volle tijd beginnen dan komen we er wel! Glimlach

04-11-2009 20:39 Talitha is offline Send an Email to Talitha Search for Posts by Talitha Add Talitha to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller