Delfts Schaakforum » Nationaal » Algemeen [nationaal] » Anish Giri Nederlands Kampioen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Anish Giri Nederlands Kampioen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Doordat Dimitri Reinderman enkele minuten geleden het remiseaanbod van Anish Giri accepteerde, is Anish Nederlands Kampioen. Een geweldige prestatie!

20-09-2009 11:33 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een item in Studio Sport zit er tegenwoordig voor schaken niet meer in. Gelukkig hebben we nog het jeugdjournaal.

20-09-2009 21:56 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op de terugweg van de Duitse competitie via Antwerpen hebben we op radio 1 zowel bij het gewone nieuws als bij het sportgedeelte een aantal minuten over Anish gehoord. Een geweldige prestatie van hem en het lijkt me ook nog eens goed voor de Nederlandse schaakwereld!

20-09-2009 22:44 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geweldige prestatie van Anish! En voor het nederlandse schaken inderdaad ook een goede zaak; het genereert een boel publiciteit.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

21-09-2009 10:48 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat een geweldige prestatie van Anish!

Dat Anish een groot talent is weten we al sinds hij in Nederland is. Als een omschrijving van talent is dat hij snel leert dan is dat zeker op Anish van toepassing. Nog slechts vorig jaar (!)speelde hij voor het eerst van zijn leven tegen een grootmeester. Hij haalde eigenlijk in notime drie grootmeesternormen achter elkaar, en werd zo de jongste IGM ter wereld.

En dan nu al tweede bij het Open Kampioenschap van Nederland, en eerste bij het Gesloten kampioenschap van Nederland is natuurlijk een grootse prestatie!

Gefeliciteerd Anish, en succes in de toekomst gewenst!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

21-09-2009 11:45 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Pieter Buzing
Een item in Studio Sport zit er tegenwoordig voor schaken niet meer in.

Okee, okee, misschien overdreef ik wat...

Van schaakbond.nl:
Maandagavond 21 september is Anish Giri te gast in Holland Sport, het programma wordt uitgezonden op Nederland 3 en begint om 20.30 uur.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Pieter Buzing on 21-09-2009 at 15:42.

21-09-2009 15:42 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Echt een hele mooie prestatie, gefeliciteerd!

21-09-2009 20:45 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Pieter Buzing
...in Holland Sport...

En prima gedaan. Al had Wilfried de Jong volgens mij wat moeite met zijn naam. Hier is de uitzending. Anish is het openingsitem.

21-09-2009 22:00 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Giri die kan er wat van.
En dat zonder trainer en de stappenmethode!
Over een paar jaar zal er wel een boek verschijnen, met Giri's beste partijen.

__________________
Mopper

21-09-2009 23:13 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

En een wereldrecord Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Natuurlijk ook mijn hartelijke gelukwensen: kampioen van Nederland! Ik begreep dat zelfs sprake is van een wereldrecord: de jonste nationaal kampioen van enig land ooit.

In oktober een andere vuurdoop: tezamen met Ivantsjoek, Polgar en Tiviakov in Hoogeveen!

22-09-2009 08:34 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

RE: En een wereldrecord Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vond zijn optreden in HollandSport leuk. Hoewel ik zijn Nederlands wel eens beter uit de verf heb horen komen. Knipoog

Daarnaast vond ik het prettig te zien dat ie niet alles belachelijk goed kan: fietsen bijvoorbeeld. Glimlach

Hij gaat waarschijnlijk nog heel veel mooie dingen laten zien, en nog veel winnen. Het is voor ons wel jammer dat het club­kampioen­schap van DSC daar niet tussen zit.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-09-2009 00:16 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller