Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2008-2009 » DSC7 neemt voorsprong op Rijswijk 4
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC7 neemt voorsprong op Rijswijk 4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In het hol van de leeuw heeft Corniel Nobel een partij vooruit gespeeld tegen Rijswijk 4. Door deze partij zal DSC7 maandag met 1-0 mogen starten.

Het was een gemoedelijke ontmoeting in Oude Raadhuis te Rijswijk. Vanuit de opening had zwart een klein plusje voor DSC op bord drie.

Lantzendörffer-Nobel
Rijswijk 2009



Zwart heeft aangestuurd op dit kwaliteitsoffer, maar pakt het niet nauwkeurig aan: 34...dxc3?! 35.bxc3 xa3 Waar 34...xb2 een nuttigere pion wint. Na spannende verwikkelingen kwam het zo te staan:

46...xc3!?
Zwart komt na 47.d1 b1 een volle toren achter, maar lijkt genoeg compenstatie te hebben.
47.xa3?? c1+?
Wit geeft een volle toren, en zwart ziet het gewoon niet.
48.f2 c3 49.xc3 xc3 en zwart wint het op de activiteit.

24-02-2009 23:54 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd, Corniel 'Leeuwendoder' Nobel!

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

25-02-2009 07:42 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Adriaan ter Mors Adriaan ter Mors is a Male


geregistreerd: 18-05-2006
aantal berichten: 67

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uitstekend Corniel, en ook sportief van Rijswijk dat ze vooruit wilden spelen. Anders zouden we maandag vier (!) invallers nodig hebben gehad. Staat er eigenlijk een maximum op het aantal invallers voor 1 ontmoeting?

25-02-2009 09:59 Adriaan ter Mors is offline Send an Email to Adriaan ter Mors Search for Posts by Adriaan ter Mors Add Adriaan ter Mors to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er zijn geen beperkingen aan het aantal invallers (gelukkig).

Ik miste trouwens een vrij triviale pionwinst eerder in de partij:


Hier speelde ik 33...d7? waar 33...xd4 toch zeer eenvoudig is.

Ik speelde best aardig gisteren, maar had voor de veranderings soms last van overconcentratie. Frons

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-02-2009 10:06 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In deze klasse is Haeghe Ooievaar 3 vanavond (donderdag) kampioen geworden.
SV Prometheus, de nummer twee, kwam in de uitwedstrijd niet verder dan 4-4 (alweer!) en daardoor is de afstand onoverbrugbaar geworden.

Er was winst voor René Torenstra en Gerben van der Heide; Henk van Huizen, Ger Honderd, Jan van der Kolk en Bert Zwemstra speelden remise. Voor Jan en Bert was dit een mooie prestatie, voor Henk wat minder.

Ikzelf draai wel weer goed, 100% dit seizoen. Mijn laatste verliespartij dateert alweer van 1 november 2007. Twee jaar met een 2000+ TPR aan bord 2 geeft wellicht aan dat ik een klasse hoger moet spelen, maar dat zal er weer niet inzitten.

Rest natuurlijk DSC7, dat me met beide voeten op de feiten kan drukken Glimlach >stook<

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

27-02-2009 02:25 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Msschien moet je extern gaan spelen voor een club waar dat wel kan?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-02-2009 07:29 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller