Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Van 20 t/m 22 februari Noteboom Weekendtoernooi in Leiden
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Van 20 t/m 22 februari Noteboom Weekendtoernooi in Leiden Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste clubgenoten,

Over anderhalve week is het weer zo ver: het traditionele Daniel Noteboom toernooi! Voor de nieuwelingen: dit is het jaarlijkse weekendtoernooi van LSG in Het Visser 't Hooftcollege vlakbij station Leiden Centraal.

Wie doen er dit jaar mee? Nieuw is dat er dit jaar 3 groepen zijn, net als het DSC-weekendtoernooi. Voor meer info zie de toernooisite.

A-groep (Rating vanaf 1800):
Pauline van Nies
Martin Glimmerveen
Marco Kirana

B-groep (Rating 1600-1900):
Marco Anink
Roland ten Have
Nancy Kirana

C-groep (Rating tot 1700):
Jolle Lont

Ik was van plan mee te gaan doen, Koen en Marco volgens mij ook; wie volgen?
Edit: Koen toch niet

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Untagonklik on 19-02-2009 at 10:39.

12-02-2009 10:42 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kijk net op de site, maar volgens mij stond daar niet over een bovengrens bij de B, kan dat kloppen? Verward

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

12-02-2009 13:08 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nee

12-02-2009 13:10 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Kijk net op de site, maar volgens mij stond daar niet over een bovengrens bij de B, kan dat kloppen? Verward


Een iets uitvoeriger reactie dan die van Marten Tong :

Gegevens op toenooisite Noteboomtoernooi.

Quote

Groep B voor spelers met ELO hoger dan 1600 en lager dan 1900.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

12-02-2009 13:24 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, ik had die getallen toch niet uit mijn duim gezogenGlimlach

12-02-2009 13:33 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Blijkbaar toch overheen gelezen; in ieder geval heb ik me vanmiddag voor die groep opgegeven Glimlach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

13-02-2009 01:54 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Jolle Jolle is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 06-10-2008
aantal berichten: 16

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speel ook mee, in de C-groep. Zie jullie daar Glimlach.

19-02-2009 08:37 Jolle is offline Send an Email to Jolle Homepage of Jolle Search for Posts by Jolle Add Jolle to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik heb me last minute aangemeld. heb een bye in de vierde ronde vanwege ado-nac . scheellt ze toch weer een deelnemer dat ze eindelijk byes in 3 en 4 toestaan anders hqad ik zeker niet meegedaan.

20-02-2009 14:59 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm, alleen een goede start van Martin zo te zien...

21-02-2009 11:47 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik heb me terugetrokken na 1,5 ronde. na een nul in ronde na een blunder ging ik vol goede moed en zin zaterdagmorgen wederom naar leiden. voor de partij mobieltje uit uiteraard en een interessante stelling op het bord tegen arthur pijpers. opeens komt er geluid uit mijn jas. bleek achteraf een (weekend)wekkerstand te zijn op mijn mobiel die blijkbaar ook afgaat als hij uitstaat. promt staat opperbobo schuering achter me en deelt een nul uit. Huil 2

ik heb nog bezwaar aangetekend ook nog schriftelijk per mail , ben maar naar huis gegaan en heb ze meegedeeld de rest van het toernooi in ieder geval niet meer te komen. altijd gedacht dat als je mobiel uit staat, en dat stond hij, niet wordt gebruikt. het fide reglement (bij nteboom van toepassing) spreekt letterlijk van gebruik van (to use) als hij uitstaat kun je moelijk beweren dat ik hem gebruik nietwaar ? een tv of radio of auto die uitstaat gebruik je immers ook niet. afijn een waardeloos weekend maar dhr schuering heeft natuurlijk dolle pret Nee!

21-02-2009 18:03 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Short kreeg kortgeleden een nul omdat zijn Nokia aansprong (hij lag zichtbaar uit naast het bord) om middels een leuk toontje aan te geven dat zijn batterij bijna leeg was. 0! Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

21-02-2009 21:24 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mja dat geluid ging wel een halve minuut keihard door de speelzaal. Van mij hoeft die straf niet (doe maar tijdstraf of boete in boetepot Glimlach, maar Schuering heeft reglementair volgens mij wel gelijk.

22-02-2009 08:39 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

dat vraag ik meaf.

feiten:

mobiel stond uit
wekker ging af (en duurde even voordat ik doorhad dat die van mij was)

vraag : gebruik je dan je mobiel ? fideregel spreekt van to use.

verder is de geest van de fide-regel het tegengaan van elektronische hulpmiddelen.

overigens heb ik van min protest per email naar de orga niets meer vernomen.

22-02-2009 22:53 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Los van bovenstaande werd er ook geschaakt.
En niet slecht door mij vond ik.

Ronde 1 tegen Rob van Helvoort (2182), met zwart in een siciliaanse variant die mij niet zo bekend was, maar die mijn tegenstander met zowel wit als zwart vaker gespeeld had. Een klein plusje voor wit werd nooit uitgebouwd en na een kleine onnauwkeurigheid zelfs omgezet in volstrekt gelijk. Hij daagde me nog even uit voor pionwinst, wat in een moeilijk eindspel geresulteerd zou hebben, maar daar ging ik terecht niet op in. Een goede remise vond ik.

Ronde 2 tegen A.G. Kastelein (1939), met wit ditmaal een zeer vreemde variant van het Scandinavisch, de inlassing van Pf3 en Pc6 leek echter in het voordeel van wit. Zeker nadat mijn oppo zich ook nog behoorlijk passief opstelde, leek ik snel te gaan winnen. Ik nam met de zet g4!? echter veel risico (misschien is een diagrammetje wel leuk, zal morgenavond eens kijken) om de aanval in gang te houden, maar vervolgde niet helemaal goed. Het leek even of hij tegenkansen zou gaan krijgen, maar dat bleek uiteindelijk erg mee te vallen. Na opnieuw enkele mindere zetten ging hij hard mat.

In ronde 3 dan toch een kleine teleurstelling. In een voor mij enigzins bekende variant koos Ed Wagemans (1945) met wit een vreemde opstelling, waardoor ik al snel gelijkspel heb volgens mij. Hij ging echter in rap tempo alles afruilen. Ik dacht enig voordeel te behouden wegens een zwakke witte broeder op d3, maar toen deed ik per ongeluk de (volgens Ted altijd) verzwakkende zet f7-f6, terwijl ik allang bedacht had dat dat nog even niet kon. Toen kon ik niet anders dan als de wiedeweerga dames te ruilen en in een dubbel-toreneindspel te vluchten. Ik was nog even bang dat hij misschien een pionnetje kon winnen, maar hij accepteerde mijn remiseaanbod. Snel klaar en een bye, dus zondag kon ik weer fris aan het bord zitten.

Zondagochtend ging dan ook behoorlijk goed, zeker als je het vergelijkt met eerdere toernooien. Tijdens mijn ontbijt had ik al vastgesteld dat Kasper Euser (1962) frans speelt, en dan niet een variant die mij heel erg ligt. Ik besloot dan ook een oude huisvariant uit de doos te halen. Ik kreeg goede compensatie, en zwart leek een onhandige opzet te kiezen. Ik zette de hele boel op scherp, waarna hij meteen in de fout ging en een kwaliteit inleverde. Alle muziek was verder ook uit de zwarte stelling.

Helaas verloor ik in de 6e ronde dan toch, tegen Robert Straver (2179). Dat was niet echt nodig. Uit de opening onstond een nogal saaie stelling, waar hij nog wel voordeel uit probeerde te halen. Dit kon ik allemaal nog wel pareren, maar ik gebruikte zeeën van tijd. Dit zonder echt iets nuttigs uit te rekenen of zo. Uiteindelijk kost me dit de kop, want bij mijn tweede remiseaanbod speelde hij alleen door vanwege mijn tijd. Desondanks had ik de remisevariant bijna helemaal uitgerekend, maar speelde toch maar de passieve verdediging. Onbegrijpelijk. Een halfje laten liggen.

Uiteindelijk goed voor 3 uit 5, plus een bye maakt 3.5 punt en een TPR van 2118. Voor een slijtageslag als een weekendtoernooi een uitstekende prestatie. Hopelijk kan ik dit niveau vasthouden in de verschillende competities.

22-02-2009 23:40 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
dat vraag ik meaf.

feiten:

mobiel stond uit
wekker ging af (en duurde even voordat ik doorhad dat die van mij was)

vraag : gebruik je dan je mobiel ? fideregel spreekt van to use.

verder is de geest van de fide-regel het tegengaan van elektronische hulpmiddelen.

overigens heb ik van min protest per email naar de orga niets meer vernomen.


Quote

FIDE-reglement
It is strictly forbidden to bring mobile phones or other electronic means of communication, not authorised by the arbiter, into the playing venue. If a player`s mobile phone rings in the playing venue during play, that player shall lose the game. The score of the opponent shall be determined by the arbiter.


"To use" wordt niet gebruikt. Toen iemand aan Geurt Gijssen vroeg of de wekkerstand mocht, omdat ie dan niet "rinkelt", werd dat een beetje lacherig afgedaan. Terecht, denk ik. Overigens moet je dus voor een telefoon toestemming hebben.

Natuurlijk is het lullig, maar je kunt ook niet van een scheidsrechter verwachten dat hij gaat kijken of je een SMS'je kreeg, je batterij op was of gebeld werd.

Sowieso een rare regel. De eerste die zegt dat zijn telefoon niet rinkelt maar zoemt of een MP3 speelt moet nog komen Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

22-02-2009 23:56 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Paul Koks Paul Koks is a Male
forumlid


geregistreerd: 10-09-2008
aantal berichten: 43

Bar & Keuken Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Evenals in 2007 draaide ik mee in de bar & keukencommissie van het Daniel Notenboomtournooi, met dat verschil dat ik nu ook de hele zaterdag meedraaide.

Hoewel je achter de bar en in de keuken ook vol aan de bak mag, geeft het toch een ontspannen gevoel om een keer een weekendje niet zes ronden aan het bord aan de bak te hoeven.

Er zijn veel momenten geweest die op de lachspieren werkten van het team werkte. Een onmisbaar 'medicijn' tijdens zo'n weekend. Teveel om alles op te noemen al is het alleen maar omdat het in geschreven tekst niet overkomt.

Uniek was dat er een deelnemer zich zowel zaterdag als zondag kwam melden bij de bar omdat beide hielen afgeplakt diende te worden.

En ook het gezicht bij de eerste slok van de persoon die Royal Club Bitter Lemon bestelde en Royal Club Grapefruit ontving mocht er zijn. De grapefruit stond op de plaats van de bitter lemon die verder uitverkocht was. Althans zo leek het; enkele minuten later zag ik nog een aangebroken fles staan achter twee koffiekannen tussen de bekers.

__________________
Paul

Everyone can say: I am the best of the rest

23-02-2009 15:21 Paul Koks is offline Send an Email to Paul Koks Homepage of Paul Koks Search for Posts by Paul Koks Add Paul Koks to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller