Delfts Schaakforum » Internationaal » Toernooien & activiteiten » DSC-ers kijken terug op een geslaagd Corus 2009
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC-ers kijken terug op een geslaagd Corus 2009 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Behalve de derde grootmeesternorm van Anish Giri en zijn gedeeld tweede positie in de C-groep, zijn er meer DSC-ers met interessante resultaten. Bert van der Willik won 9A met 7½ uit 9. Gert Legemaat won 2E met 7 uit 9.

Simon Broos en Coen Leentvaar behaalden in respectievelijk 5G en 6C een +1 score. Hoewel Coen Leentvaar daar waarschijnlijk niet tevreden mee is: de laatste twee rondes incasseerde hij een nul.

Uitzondering op de succesvolle DSC-ers was Corniel Nobel. Hij verloor maar liefst vijf partijen, en kwam slechts met behulp van een reglementair punt op een score van 4.

Zie voor verslaggeving tijdens het toernooi de toernooidraad.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Torenstra jr. on 01-02-2009 at 20:38.

01-02-2009 17:12 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Omdat de tornooidraad op slot is: gefeliciteerd Gert en Bert!!!
Na al het geweld van Anish zouden we jullie inderdaad bijna vergeten!

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

01-02-2009 19:12 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit voor mij dramatisch verlopen toernooi eindigde met een opsteker. Met zwart kwam ik goed uit de opening en in het midenspel voerde ik e.a. niet onaardig naar winst. Alhoewel...

Theo Witkamp-Corniel Nobel
Wijk aan Zee, 2009

Na 16...g1-f1?

16...f5?! 17.e1 d6?!
De gemiddelde kijker zal zil afvragen wat er mis was met 16...b5 of 17...b5. Ik heb geen idee. Ik heb het gezien noch overwogen. De tekstzet is overigens ook goed voor groot voordeel.
18.e3 xc4 19.dxc4

Hier miste ik 19...xf3 20.xf3 g4! en speelde:
19...e7
Even later stond het zo:

Wit heeft zich met opkomende tijdnood (nog zo’n 8 minuten t/m zet 40) langzaam laten wegdrukken. Hier ging ik er doorheen:
22...h3 23.e1 xg2! 24xg2 xg2+ 25.xg2 g4+ 26.f1 d2
Dit hield mijn tegenstander niet meer droog.

Hoewel ik eenvoudige stukwinst gemist heb ben ik niet ontevreden over deze partij. Als je ze afzet tegen de andere partijen dit toernooi lijkt e.a. weer op de rails. En dat is mooi, want maandag en dinsdag moet ik voor de externe aan de bak.

@BartM: ik ben blij dat ik de toernooidraad op slot gedaan heb, anders hadden Gert en Bert nooit jouw felicitaties ontvangen. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

01-02-2009 20:05 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kijk ook terug op een geslaagd Corus, hoewel ik dit jaar niet kon meespelen. Ik had een cursus o.a. de dag van de eerste ronde, en kon/mocht daarom niet meespelen. Heel jammer.

Ik ben wel beide weekeinden aanwezig geweest om van de sfeer en de partijen te genieten, en met mijn schaakvrienden op te trekken. Tussentijds heb ik maar weer gewoon gewerkt.

Volgend jaar dan maar weer.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

02-02-2009 13:31 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller