Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2008-2009 » Wedstrijd DSC4 uitgesteld
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Wedstrijd DSC4 uitgesteld Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de tijdnoodfase werd een mankement aan de klokken vastgesteld. De increment - van toepassing in de promotieklasse HSB - werd niet juist toegevoegd. Het bleek dat de arbiter de klokken op Bronstein methode had ingesteld, in plaats van Fischer methode.
Mede wegens de grote consternatie werd er besloten om de wedstrijd op een later tijdstip opnieuw te spelen.

De - nu dus niet meer ter zake doende - tussenstand was 2.5-0.5 voor DSC4, maar een groot aantal borden zag er (mede wegens de tijdnood) niet best uit. Credits gaan wel naar Jaap Flohil voor een partij uit 1 stuk!

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Martin on 09-12-2008 at 01:52.

09-12-2008 01:29 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Klinkt als een verstandig besluit. Wel opvallend dat de wedstrijdleider niet vroegtijdig de klokken heeft gecontroleerd.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-12-2008 10:56 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De wedstrijdleider was ingevallen voor een speler die niet (op tijd) op was komen dagen. Best kans dat die partij uiteindelijk verloren zou zijn verklaard.

09-12-2008 11:21 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is een zeer onhandige situatie. Vervelend voor alle partijen, vanzelfsprekend.

Hoe zal het gaan met de partijen die beeindigd waren?
Ter herinnering het volgende. Rond 1985 werd tijdens een wedstrijd van DD een speler tijdens de partij onwel. Hij zei: 'Ik geef op' en zakte kort erna in elkaar. Grote consternatie, ambulance gebeld, &c.
Die wedstrijd is gestaakt, en geheel overgespeeld bij een 0-1 beginstand want hij had hem opgegeven en daarmee was de partij beeindigd.
Hoe gaan we er tegenwoordig mee om?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

09-12-2008 12:05 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een interessante zaak, want er zijn enkele aantoonbare fouten gemaakt:
- de klokken zijn verkeerd ingesteld, en niet gecontroleerd (taak wedstrijdleider)
- de wedstrijdleider speelt mee (en dat mag bij clubs met meer dan een team zeker niet volgens de HSB-reglementen!). Deze partij was zeker verloren verklaard.

Daarnaast:
- waren enkele partijen al opgegeven, en
- zijn er (geldige?) afspraken gemaakt over opnieuw spelen.

De HSB-competitieleider heeft er een interessante zaak bij! Ik wens hem sterkte!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ted on 09-12-2008 at 12:43.

09-12-2008 12:42 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kan je er als teamcaptain toevallig een keer niet bij zijn, gebeurt er dit...

Inmiddels al een paar mensen (waaronder de CL Knipoog) gesproken, anderen zullen ook nog volgen en uiteraard neem ik contact op met Schaakhuis, ik hoop snel meer te laten weten!

09-12-2008 12:52 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted: de stand was 2.5-0.5 door snelle overwinningen van Jaap en Marco en een remise van Seth.
Maar er is afgesproken om alles over te spelen, anders zou DSC er wel een enorm voordeel bij hebben.
Ik neem aan dat dit op zich wel zou moeten kunnen.

09-12-2008 13:26 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vervelend voor beide ploegen, maar wel mooi voor de HSB: nu kan het meegenomen worden in de evaluatie.
Ik heb me trouwens altijd afgevraagd wat er gebeurt als een digitale klok er de brui aan geeft (toch subtiel anders dan als een analoge dat doet), maar dit was waarschijnlijk echt wel chaos: vijf stuks die tegelijk niet doen wat er (door de spelers) van verwacht werd.

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

09-12-2008 16:25 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een beetje scheids houdt de tijden af en toe bij. En je hebt natuurlijk ook info aan de (totaal)tijden op de andere borden.

09-12-2008 16:30 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Een beetje scheids houdt de tijden af en toe bij. En je hebt natuurlijk ook info aan de (totaal)tijden op de andere borden.


Wat dat bijhouden betref, dat zag ik Rens ter Veen tijdens de laatste externe inderdaad af en toe doen. De andere klokken lijken me minder interessant, zo had ik gisteren in de interne meer dan een uur voorsprong.

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

09-12-2008 17:56 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was gisteren een bijzondere avond. Ik ben het eens Bart dat hiervan vooral geleerd moet worden.

Verder vond ik het erg sympathiek van de mensen van Schaakhuis dat gezien het feit dat er 3 mensen tegen 8-en nog niet aanwezig waren de Hagenaars geduldig wachtten en een enkele Hagenaar ook nog de stad in ging om een der onzen naar het Schaakhuis te begeleiden. Okay er was er ook een van hen te laat maar toch, ik vermoed dat veel clubs gewoon het startsein zouden geven.

09-12-2008 20:59 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by BartM
De andere klokken lijken me minder interessant, zo had ik gisteren in de interne meer dan een uur voorsprong.


Bij de externe beginnen alle borden in principe tegelijkertijd. Als klokken dus niet stilgestaan hebben, hebben ze dus eenzelfde totaaltijd. Daarom mag je bij een externe wedstrijd eigenlijk je klok ook niet stilzetten wegens drank halen of zo. In ons geval waren de totaaltijden uiteraard niet gelijk door de increment, maar dat kan je dan weer berekenen.

Verder sluit mij mij bij Olivier aan, er wordt weleens gewacht, maar zo lang heb ik toch weinig meegemaakt.

10-12-2008 01:31 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een uur meer omdat René's kant van de klok een uur langer gelopen had dan de mijne Lach

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

10-12-2008 08:46 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
In ons geval waren de totaaltijden uiteraard niet gelijk door de increment, maar dat kan je dan weer berekenen.


Nee, bij dat Bronstein kan dat juist niet - want hoe vaak heb je gezet binnen de 10 seconden en hoe vaak niet : dat achterhaal je niet meer.

Inderdaad heel benieuwd wat de HSB-competitieleider ervan maakt. Wellicht een kleine beschouwing tot dusverre hier binnen nu en enkele dagen?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

11-12-2008 00:57 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ok, ik bedoelde: in de HSB promotieklasse.

11-12-2008 17:04 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller