Delfts Schaakforum » DSC Forum » Algemeen [DSC] » KNSB benoemt Arno Wiersma tot schaakvrijwilliger van 2008
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

KNSB benoemt Arno Wiersma tot schaakvrijwilliger van 2008 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De Koninklijke Nederlandse Schaakbond heeft Arno Wiersma uitgeroepen tot ‘Vrijwilliger van het jaar’, wegens zijn enorme verdienste voor zowel DSC als HSB. Vanwege de benoeming ontving hij uit handen van DSC-voorzitter Willem-Jan van den Broek een bos bloemen namens de KNSB.

Arno ontvangt de bloemen
Arno ontvangt de bloemen


Arno Wiersma is een van de mensen die er aan heeft bijdragen dat DSC een van de actiefste schaakverenigingen van het land is geworden. Hij kwam in 1995 bij de vereniging en heeft sindsdien vele taken verricht. Hieronder vallen onder andere: materiaal­commissaris, wedstrijd­leider intern, wedstrijd­leider extern, scheids­rechter, team­leider, lid activiteiten­commissie, lid web­commissie,lid technische commissie, redactielid AximomA, DSC bestuurslid, en HSB bestuurslid. (Met het risico nog een aantal taken/activiteiten te missen).

In het decembernummer van Schaakmagazine zal uitvoerig aandacht worden geschonken aan Arno Wiersma. Zijn indrukwekkende staat van dienst passeert dan de revue. Arno Wiersma zegt zelf over zijn benoeming: “Ik had er geen rekening mee gehouden. Ik verwacht zo'n prijs bij vrijwilligers die al decennia lang actief zijn voor hun club. Ik kan er pas eentje turven.

Zie ook de aankondiging op de KNSB-website: www.schaakbond.nl.

Uit de manier waarop het nieuws door leden en bestuur werd ontvangen (zie de vele positieve reacties op deze website bijvoorbeeld) blijkt dat de KNSB een juiste keus heeft gemaakt.

Een overzicht zoals Arno dat zelf heeft samengesteld ziet er zo uit:

1989 jeugdlid bij Pion in Harlingen
1993 (assistent)jeugdleider bij Pion
1995 lid bij DSC in Delft
1996 teamleider DSC6
1997 materiaalcommissaris
1999 materiaalcommissaris af
1999 intern wedstrijdleider
1999 lid activiteitencommissie
1999 nieuwsvoorziening website DSC
1999 betrokken bij barbeheer
2000 cursus arbiter
2001 lid redactie clubblad
2002 cursus indelingsdeskundige (en daarmee wedstrijdleider A)
2003 clubblad uitgeroepen tot beste clubblad van Nederland
2005 einde redactie clubblad
2006 schoolschaak op basisschool Delft
2007 competitieleider Haagse SchaakBond
2008 einde schoolschaak op basisschool Delft
2008 bestuurslid Delftsche SchaakClub


Toernooien waarbij Arno in de organisatie betrokken is geweest, meestal ook op de dag zelf.

Op clubavond DSC
1999 - heden: 5x grand prix rapid (indelen + arbiter)
1999 - heden: clubkampioenschap snelschaak
1999 - heden: kolderschaak
1999 - heden: openingsvariantentoernooi in de zomer (5 of 6 avonden)

" Overige DSC-toernooien (geeft ook wel aan hoe actief DSC is):
2004-heden: Delfts Kroeglopertoernooi
2008- heden: OGD Prinsenstad Weekendtoernooi
2005-heden: OGD Rapidschaaktoernooi (een keer eerder arbiter geweest)
2006, 2008: ONSSSK (Open Nederlands Studenten SnelSchaak Kampioenschap)
2000-2004: DSM Snelschaaktoernooi
2002-heden: Open Delfts Meisjeskampioenschap
2005-heden: Persoonlijk Kampioenschap snelschaken HSB
2005-heden: 't Zonnetje in huis (ter nagedachtenis aan Nico 't Hoen)
2005-2007: Delftse Snelschaakcyclus (totaal 14 avonden snelschaken)
2002-heden: diverse jeugdtoernooien (Grand Prix, Grand Slam, Basisscholenkampioenschap Delft)

" Niet DSC-toernooien:
2004-2006 Open Prometheus Kampioenschap (Prometheus)
2004-heden: KN t/m 12 in Rijswijk

Verder speelt hij af en toe ook nog wel eens mee met een toernooi.


Zoals uit deze lijst blijkt is de prijs naar iemand gegaan die (sinds 1995 in steeds toenemende mate) actief is binnen de schaakwereld.

Zoals voorzitter Willem-Jan van den Broek tijdens de huldiging al zei: de Delftsche Schaalclub zeer gelukkig met deze prijs voor een van haar meest actieve leden. Het is hopelijk een stimulans - voor Arno en voor anderen - om op de ingeslagen weg voort te gaan.

Arno, nogmaals namens bestuur en vereniging: gefeliciteerd!

This post has been edited 5 time(s), it was last edited by Ted on 02-12-2008 at 18:57.

01-12-2008 23:14 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor zover ik kan inschatten: volledig terecht!

Arno gefeliciteerd!!

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

01-12-2008 23:33 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Daar sluit ik me volledig bij aan.

Arno, van harte!

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

02-12-2008 00:53 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zeer verdiend! Nogmaals gefeliciteerd.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 02-12-2008 at 01:25.

02-12-2008 01:25 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Joram op den Kelder
Oud-lid


geregistreerd: 12-02-2005
aantal berichten: 143

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb het vanavond al in persoon gedaan, maar nogmaals: van harte gefeliciteerd Arno! Naar mijn bescheiden mening helemaal verdiend!

__________________
The greatest mistake a man can make is to be afraid of making one.

02-12-2008 01:36 Joram op den Kelder is offline Send an Email to Joram op den Kelder Search for Posts by Joram op den Kelder Add Joram op den Kelder to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd Arno. Ik was vanavond barman en ik had de indruk dat Arno eigenlijk liever de bardienst had gedraaid want hij zat de hele avond op de bar te wachten tot ik voortijdig zou vertrekken. Het laatste uurtje bardienst was hem van harte gegund!

__________________
Mopper

02-12-2008 02:29 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd Arno! Volkomen verdiend.

__________________
I play against pieces

02-12-2008 07:33 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook mijn felicitaties Arno, van harte!!

02-12-2008 07:35 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Thumb Up! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd Arno!!!

__________________
Homo Caïssapiens

02-12-2008 08:33 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
John Spierings John Spierings is a Male
forumlid


geregistreerd: 05-09-2007
aantal berichten: 21

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik sluit (achter in de rij) aan: proficiat !

02-12-2008 09:02 John Spierings is offline Send an Email to John Spierings Search for Posts by John Spierings Add John Spierings to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er is maar een persoon binnen DSC die deze prijs verdient. En gelukkig heeft de KNSB dat ingezien. Arno het is je gegunt.

Wellicht moeten we echter als verening een aantal zaken ondernemen waardoor Arno volgend jaar níet meer in aanmerking komt voor deze eretitel. (Los van het feit dat ze hem niet twee jaar achter elkaar aan dezelfde persoon zullen toekennen natuurlijk Knipoog)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-12-2008 09:57 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Gerard Bilars Gerard Bilars is a Male
Erelid


geregistreerd: 01-10-2006
aantal berichten: 58

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van harte Arno ! DSC mag trots zijn om zo'n vrijwilliger te hebben. Een terechte uitverkiezing !

__________________
GB

02-12-2008 10:43 Gerard Bilars is offline Send an Email to Gerard Bilars Search for Posts by Gerard Bilars Add Gerard Bilars to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van harte gefeliciteerd Arno!

02-12-2008 11:50 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ovationeel applaus. Een zeer verdiende prijs, mijns inziens. Ik gun het hem ook van harte, dat is nog iets anders.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

02-12-2008 13:27 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste Arno, gefeliciteerd met deze prijs!
De inspanningen die jij voor DSC levert en geleverd hebt, rechtvaardigen het ook helemaal!

02-12-2008 16:58 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Sofya Blanter Sofya Blanter is a Female
webcommissie




geregistreerd: 04-11-2008
aantal berichten: 78

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van harte gefeliciteerd!

02-12-2008 18:39 Sofya Blanter is offline Send an Email to Sofya Blanter Search for Posts by Sofya Blanter Add Sofya Blanter to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd, Arno, en heel erg bedankt!

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

02-12-2008 19:29 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Rob Rob is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 08-09-2004
aantal berichten: 28

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arno,

Hartelijk gefeliciteerd met deze zeer terechte uitverkiezing!
Mensen zoals jij zijn goud waard op een vereniging!

__________________
Het is mogelijk van lucht dik te worden, als je maar ballon bent.

02-12-2008 20:02 Rob is offline Send an Email to Rob Search for Posts by Rob Add Rob to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik sluit me aan bij de woorden van Corniel. Uiteraard is het verdiend en mooi dat Arno op deze wijze in het zonnetje wordt gezet, een felicitatie waard.
Als leden vind ik echter dat we ons moeten schamen. Uiteraard zal Arno het een en ander met alle liefde en plezier doen. Ik ben er echter van overtuigd, dat het ook vaak uit nood geboren wordt. Deze erkenning voor Arno moet de aanzet zijn om anderen aan te moedigen zich in te zetten voor de club. Je bent immers lid van een club, die zonder vrijwilligers niet kan bestaan, punt.
In alle euforie zou je door deze erkenning immers ook kunnen denken; hebben ze daar niemand anders?
Vandaar mijn advies: waar anderen vaker JA zouden moeten zeggen, zegt Arno voortaan NEE!

__________________
www.zonderland.nl Prodent

02-12-2008 22:42 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arno, gefeliciteerd! Ook in "slechts" tien jaar kun je veel doen voor een vereniging! Ik ben al weer even weg uit Delft, maar herinner me je betrokkenheid en bescheidenheid, altijd aanwezig en zelden op de voorgrond. En dan ondertussen ook nog eens je schaakprestaties verbeteren...

Je bent een kanjer, en de prijs is volledig terecht Ja! Ja! Ja!

02-12-2008 22:59 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller