Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2008-2009 » Interne competitie (N6): Bob Voogt en Jan-Pieter Vos remiseren
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N6): Bob Voogt en Jan-Pieter Vos remiseren Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bob Voogt en Jan-Pieter Vos hadden beide de kans een mooie stap te zetten op de ranglijst. De onderlinge partij eindigde echter in remise, waardoor Kim Meulenbroek op kop blijft, vlak voor Joram op den Kelder. Kim en Joram kwamen voor DSC uit in de KNSB-beker. Bart Vlasblom boekte een knappe remise tegen Martin Glimmerveen.

In de B-groep deed Jan van de Donk uitstekende zaken. Hij wees René Torenstra terug, en heeft een klein gaatje geslagen op de achtervolgers.

In de C-groep stonden slechts 3 partijen op het programma, doordat zowel DSC8 als DSC10 in actie kwamen. Sofya Banter hield knap Gerrit Bussmann op remise. Gerrit blijft wel koploper. Jordy Krmpel versloeg Ernst Hanewald, en Dolf Mulder won van Joop van Ham.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Bob Voogt-Jan Pieter Vos½-½
2Bart Vlasblom-Martin Glimmerveen½-½
3Pieter Buzing-Simon Broos1-0
4Marco Kirana-John Spierings1-0
5Arno Wiersma-Hora Vlam½-½


Groep B
 wit zwartuitslag
1Jan van de Donk-René Torenstra1-0
2Theo Rekveldt-Kees Korving½-½
3René van Alfen-Pieter Goossens0-1
4Coen Leentvaar-Jolle Lont1-0
5Adriaan ter Mors-Frans Palm1-0
6Nancy Kirana-Gerard Bilars1-0


Groep C
 wit zwartuitslag
1Sofya Blanter-Gerrit Bussmann½-½
2Jordy Krempel-Ernst Hanewald1-0
3Joop van Ham-Dolf Mulder0-1



De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

28-10-2008 01:43 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vooral Bob had de kans een mooie stap te zetten. Na een suboptimale reactie van mij in de opening kwam de onderstaande stelling op het bord.

Ik besloot tot 15. ... Le3 (beter is 15. ... Le6 met een klein voordeeltje voor wit) en dacht beter te staand maar had het antwoord 16. Lb5+ compleet gemist, terwijl ik het in elke andere variant wel had meegenomen.

Even later stond het zo:

Zwart staat onprettig. De loper op f2 begint een zorgenkindje te worden en het ruimtegebrek gaat tellen. Dat is waarschijnlijk de reden waarom Rybka 20. ... g6 aanbeveelt, de loper kan dan via h4-g5-h6 omgespeeld worden naar g7. Ik vond deze zet echter te lelijk om te overwegen. Overwegingen had ik deze zet sowieso niet; als gevolg van een tijdelijke dwangneurose speelde ik 20. ... Txc3? en na 21. bxc3 Td8 had wit met 22.Thf1 Lc5 23.Dxh7 de partij waarschijnlijk kunnen beslissen. Na wat mindere zetten was pion e5 slechts te dekken door kwaliteitsverlies, waarna in een ongeveer gelijke stelling de vrede werd getekend.

28-10-2008 09:07 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Joram op den Kelder
Oud-lid


geregistreerd: 12-02-2005
aantal berichten: 143

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, Txc3 lijkt me gewoon kwaliteit kwijt inderdaad... Een gemiste kans voor Bob om (waarschijnlijk) de koppositie over te nemen. Al is de stand nog wel iets vertekend, want als ik mij niet vergis zijn nog niet alle beginbonussen weggevallen. Heb ik hier gelijk in, Arno?

__________________
The greatest mistake a man can make is to be afraid of making one.

28-10-2008 13:23 Joram op den Kelder is offline Send an Email to Joram op den Kelder Search for Posts by Joram op den Kelder Add Joram op den Kelder to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tegen Jan van de Donk wist ik een potentieel Engelse opening om te buigen in een Catalaan, maar hinkte op twee gedachten.

Van de Donk - Torenstra


Na heftig geschuif (Pbd7-f8-e6 bijvoorbeeld) heeft Zwart de stelling volgens mij gelijkgetrokken en moet nu gewoon verder met 19...axb4.
Ik zat echter al 10 zetten naar ...f4 te kijken met allerlei voordelen ten koste van een pion. Pionnen weggeven is er bij mij kennelijk niet uit te slaan Tong Ik moet dus flexibeler in mijn plannen zijn.
19...De7? met dingen als Pxd4 in het hoofd, onzin. 20.Ld2 f4?! 21.gxf4 en Wit kreeg en behield de pion door concrete dreigingen over de g-lijn (g-string?).

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

28-10-2008 17:36 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een spannende pot tegen Bart Vlasblom, had hem ergens eigenlijk wel moeten winnen, maar uiteindelijk strandde ik definitief in tijdnood en mocht blij zijn met het halfje. Heb de partij vanochtend bij mijn ontbijt uitgebreid geanalyseerd met Fritz en er zat erg veel in. Als ik zin heb post ik hem binnenkort wel met diagrammen in forum-formaat, interessant naspeelwerk denk ik Glimlach

28-10-2008 18:07 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller