Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2008-2009 » DSC6 verliest stadsderby van DCSV 1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
René Gelpke René Gelpke is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 06-09-2004
aantal berichten: 2

DSC6 verliest stadsderby van DCSV 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het zesde team is de competitie met een nederlaag begonnen. Tegen stadgenoot DCSV werd met 5-3 verloren. Alleen Cees Huygen wist zijn partij te winnen. Vier partijen eindigden in remise en drie gingen verloren.

Na een korte en intensieve voorbereiding (van voornamelijk de interim teamleider) heeft DSC6 vrijdag zijn eerste externe partij gespeeld. Met maar liefst 4 invallers is er gespeeld bij DCSV 1. Dit zorgde ervoor dat de gemiddelde rating van het team met maar liefs 118 punten daalde. Wat gebeurde er op de borden?

Voordat de partij van Gerard Bilars op bord 1 echt was begonnen was het al remise geworden.

Invaller Adriaan ter Mors speelde een goede partij tegen Rens ter Veen. Helaas zag hij een valletje over het hoofd. Hij kon gelijk opgeven.

Cees Hugen op bord drie speel solide, maar zag in het eindspel wat over het hoofd. Vervolgens schrok de tegenstander hier zo van dat deze een stuk weggaf. Cees speelde het hierna mooi uit.

René Gelpke begon wat roestig aan de partij. Toch kwam hij mooi uit de opening. Door een slechte zet kreeg de tegenstander het initiatief. Met nog allebei 1 minuut op de klok werd het alsnog remise.

Na een fel gevecht op de koningsvleugel werd ook deze partij remise. Noch Kees Korving nog zijn tegenstander zagen een wistweg.

Invaller Jolle Lont speelde goed maar zag aan het eind een combinatie van de tegenstander niet en kon gelijk stoppen.

Jeugdlid Reinier Giele viel in op het zevende bord en speelde verdienstelijk. Zeker aan het eind kreeg hij een aantal kansen. Maar helaas, toch nog verloren, de ervaren tegenspeler was even iets slimmer.

Jeugdli Marieke Giele deed ook mee en speelde goed tegen het ‘onbekende’ 1.b4. Na een hevige en korte strijd werd het remise.

Gedetailieerde uitslag
 DCSV 11644-DSC616805-3
1Paalvast A.G.M.1730-Gerad Bilars1749½-½
2Veen R. ter1699-Adriaan ter Mors16241-0
3Stegenga F.J.1674-Cees Huygen16870-1
4Boermans R.1660-René Gelpke1701½-½
5Veen R. v/d1601-Kees Korving1637½-½
6Bram Beijer1600-Jolle Lont15001-0
7Zonneveld J.1552-Renier Giele12001-0
8Veen H. ter1590-Marieke Giele1200½-½

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Corniel on 07-10-2008 at 14:02.

04-10-2008 20:22 René Gelpke is offline Search for Posts by René Gelpke Add René Gelpke to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Verdriet nog niet verdronken? Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

06-10-2008 15:35 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Ton
forumlid


geregistreerd: 06-04-2007
aantal berichten: 14

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bord 6 speler van DCSV is Bram Beijer, een nieuweling.

Ton Paalvast

06-10-2008 23:24 Ton is offline Send an Email to Ton Search for Posts by Ton Add Ton to your Buddy List
Jolle Jolle is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 07-10-2008
aantal berichten: 16

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bram Bijers vertelde me dat hij al jaren niet had geschaakt. Daarvoor waarschijnlijk dus wel een tijd.

In een Najdorf kwam ik beter te staan, maar koos een verkeerde voortzetting (of twee) waar ik mijn voordeel verspeelde. Er zat waarschijnlijk een toreneindspel aan te komen toen ik pardoes een stuk weggaf. Een zet later gaf ik maar op, want ik had een kansloze stelling.

07-10-2008 00:27 Jolle is offline Send an Email to Jolle Homepage of Jolle Search for Posts by Jolle Add Jolle to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hopelijk hebben de spelers van het 6e niet gemopperd of zelfs gevloekt (!) na deze nederlaag. Want vloeken in de kerk .....

__________________
Mopper

07-10-2008 01:57 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bedankt voor je verslag René.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-10-2008 14:02 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bram Beijer speelde in 2003 in de interne van DSC. In een lange theoretische variant van de Sveshnikov hebben we toen nog het huidige record voor het snelste pionneneindspel gezet.

Overigens lijken de ratings van een eerdere lijst (Adriaan is ergens rond de 1750.)

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

07-10-2008 15:24 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller