Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » PK HSB in september
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

PK HSB in september Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook dit jaar wordt komende maand het PK HSB weer over een 7-tal dagen in september verspeeld. 7 verschillende clubs zijn gastheer. DSC zal 8 september als eerste gastheer zijn.

Meer informatie
http://www.haagseschaakbond.nl/content/view/1177/1/

DSC deelnemers

  1. Gert Legemaat
  2. Hora Vlam
  3. Bas Rabeling
  4. Paul Koks


overige deelnemers

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 04-09-2008 at 08:56.

26-08-2008 14:03 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Drie DSC'ers hebben zich reeds aangemeld. Wie volgt?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-09-2008 08:57 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zie er ook vanaf indd.

06-09-2008 00:25 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Paul Koks Paul Koks is a Male
forumlid


geregistreerd: 10-09-2008
aantal berichten: 43

2e ronde in Voorburg Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De thuislocatie van Bridgeclub Voorburg was de arena voor de tweede ronde van de Persoonlijke Kampioenschappen van de Haagse Schaakbond.

Schaakvereniging Voorburg was hierbij gastheer en zorgde voor een zeer comfortabele schaakruimte.

Op bord 2 tot en met 5 werden de tegenstanders met DSC-ers geconfronteerd. Gert Legemaat (zwart) stopte Maurice Manoch, de slachter van Henk Happel in de eerste ronde. Wat ik ervan gezien heb was het een taktische strijd vol penningen, waarbij zwarts damestoren en -loper gedurende lange tijd niet deelnamen aan de strijd. Zodra die er wel bij betrokken konden worden was het snel gedaan.

Hora Vlam won met wit van Michaël van Liempt. Naast mij op bord 4 kon Bas Rabeling met wit snel een ver opgerukte pion creeëren, maar die was niet te houden omdat zijn stukken niet op tijd ter plaatse konden zijn, terwijl zwart wel aan een sterke pionnestructuur kon werken. Waardoor Bas met zijn eerste nederlaag in dit tournooi geconfronteerd werd.

Zelf mocht ik met zwart aantreden tegen Remko de Waard. Het werd een zeer spannende partij met uiteindelijk de langste zitting. Ik kwam goed uit de opening....



maar had het nog verder oprukken van de pionnen op de damevleugel iets beter moeten voorbereiden om er meer uit te halen.



Hier 34. ...,b3+ spelen had wellicht nog remise perspektief geboden door de stukkenruil, maar ik dacht het paard nog te kunnen gebruiken. De volgende zet werd meteen duidelijk dat het afgelopen was en wits pionnenmeerderheid in het centrum beslissend zou zijn. Ik ging nog oprukken met de koningsvleugel, maar kwan één zet te kort om mijn dame te promoveren en nog een tweede zet om er dan ook nog iets mee te kunnen doen.

__________________
Paul

Everyone can say: I am the best of the rest

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Paul Koks on 12-09-2008 at 10:34.

12-09-2008 09:28 Paul Koks is offline Send an Email to Paul Koks Homepage of Paul Koks Search for Posts by Paul Koks Add Paul Koks to your Buddy List
Paul Koks Paul Koks is a Male
forumlid


geregistreerd: 10-09-2008
aantal berichten: 43

3e ronde PK Haagse Schaakbond Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert Legemaat - Hora Vlam 1 - 0
Maurice Manoch - Bas Rabeling 1 - 0
Paul Koks - Jan Nienhuis ½ - ½

Na de drie ronden om het Kampioenschap van de HSB staat Gert Legemaat op ½ punt los alleen aan kop. Henk Happel weet zich onttroond kampioen nadat hij door de vlag ging tegen Ruurd Kunnen en op ½ uit 3 staat.

Bas liet Maurice tot het uiterste gaan maar moest uiteindelijk toch capituleren.

Zelf offerde ik de kwaliteit tegen Jan Nienhuis om hem een belangrijk initiatief te ontnemen, nadat hij mijn rokade onklaar heeft gemaakt. Het offer heeft geholpen met de partij remise houden.

__________________
Paul

Everyone can say: I am the best of the rest

This post has been edited 5 time(s), it was last edited by Paul Koks on 17-09-2008 at 06:23.

17-09-2008 06:12 Paul Koks is offline Send an Email to Paul Koks Homepage of Paul Koks Search for Posts by Paul Koks Add Paul Koks to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

"This post has been edited 5 time(s), it was last edited by Paul Koks on 17-09-2008 at 07:23."

Dat zijn veel edits in zo'n kort stukje..en wel heel bijzonder vroeg...of laat? Geschokt

Zo hard zitten we ook niet te springen om berichtgeving, voortaan mag je best nog een beetje slapen Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

17-09-2008 17:30 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Paul Koks Paul Koks is a Male
forumlid


geregistreerd: 10-09-2008
aantal berichten: 43

je bent vrij om het niet te lezen, Marco Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Marco... vast een belangrijke speler van het eerste. Bijwerken van kleine spelfouten en aanpassen van font/kleur etc. Maar dat zal wel te hoog gegrepen zijn voor mensen die 'zeuren om het zeuren', want bij Marco gaat het immers om (ver)oordelen.

(Ver)oordelen blijft een vorm van tijdverdrijf, hoe je het ook went of keert.

__________________
Paul

Everyone can say: I am the best of the rest

17-09-2008 18:20 Paul Koks is offline Send an Email to Paul Koks Homepage of Paul Koks Search for Posts by Paul Koks Add Paul Koks to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op dit forum zitten allerlei verschillende mensen Paul. Hoe lastig het soms ook is, op berichten waar je weinig mee kunt is mijn advies: negeren.

Verder vind ik - en vast ook anderen - je stukjes leuk om te lezen (ondanks dat ik niet mee speel aan de PK HSB)

17-09-2008 19:54 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vind het idd ook wel leuk om op de hoogte te blijven.

18-09-2008 08:53 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Paul Koks Paul Koks is a Male
forumlid


geregistreerd: 10-09-2008
aantal berichten: 43

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uitgebreidere ronde verslagen zijn te vinden op de website van de Haagse Schaakbond. Daarin worden niet alleen partijen van de DSC-ers vlot besproken, maar ook de overige partijen.

__________________
Paul

Everyone can say: I am the best of the rest

18-09-2008 09:06 Paul Koks is offline Send an Email to Paul Koks Homepage of Paul Koks Search for Posts by Paul Koks Add Paul Koks to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bedankt voor je verslagen Paul. Ik ben alleen niet zo gecharmeerd van je zelf gekozen lettertype. Los van dat ik het gekozen lettertype het lelijkste font dat ik ken (en daarin sta ik niet alleen: bancomicsans.com) vraag ik mij oprecht af: waarom? Denk je dat je berichten anders niet genoeg opvallen? Ik stel voor dat je je houdt aan het default font tenzij daar een directe aanleiding voor is. (En naar mijn bescheiden mening ontbreekt die in dit geval).

ONTOPIC: Het leuk te zien dan Gert Legemaat het goed doet. Hij ligt op schema om kampioen van de HSB te worden.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

18-09-2008 11:44 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Paul Koks Paul Koks is a Male
forumlid


geregistreerd: 10-09-2008
aantal berichten: 43

de opmaak Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Font is een kwestie van smaak en voor mij onbelangrijk om me echt druk om te maken. Het is dus geen probleem omgewoon de default te gebruiken.

Persoonlijk vind ik Courier heel lelijk, maar vooral funktioneel om teksten te laten lijnen bij gebrek aan tab-positiemogelijkheden. Vooral handig bij uitslagen, maar werkte hier niet, want de spaties worden weggelaten.

Leuk om te weten dat er een hele petitie-side bestaat tegen iets als het gebruik van een font.

Zelf ben ik meer gecharmeerd van bookman old style, din mittelschrift, futura en garamond.

Comic Sans was meer gekozen om de mogelijkheden te verkennen van deze forum.

__________________
Paul

Everyone can say: I am the best of the rest

18-09-2008 13:15 Paul Koks is offline Send an Email to Paul Koks Homepage of Paul Koks Search for Posts by Paul Koks Add Paul Koks to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor tabelen verwijs ik graag naar het kopje: Forum -> Handleiding -> Tabellen. Teksten uitlijnen met spaties is zo 1983 - En werkt standaard helemaal niet in (X)HTML, maar dit terzijde.

ONTOPIC: Gert moet vanavond met zwart tegen Arthur Pijpers. Lastig. Hora moet met wit tegen Wim Vink. Ik geef Hora goede kans. De DSC-clash Koks-Rabeling is nu al spannend. Kortom blijft het volgen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

18-09-2008 13:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

RE: je bent vrij om het niet te lezen, Marco Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Paul Koks
Marco... vast een belangrijke speler van het eerste. Bijwerken van kleine spelfouten en aanpassen van font/kleur etc. Maar dat zal wel te hoog gegrepen zijn voor mensen die 'zeuren om het zeuren', want bij Marco gaat het immers om (ver)oordelen.

(Ver)oordelen blijft een vorm van tijdverdrijf, hoe je het ook went of keert.


Oh oh oh, volgens mij wordt mijn bericht nogal verkeerd geinterpreteerd!!

Wat ik zeg, gezien het tijdstip van schrijven, is dat je best iets langer mag slapen...helemaal niet dat ik je stukjes niet leuk vind, integendeel! Blijven doen!

Compleet misverstand dus!! Lach

En ik ben bepaald geen speler van het eerste, wees gerust Knipoog

Edit:
En als ik het nog eens lees zijn je conclusies wel meteen erg hard en voorbarig, zeker aangezien je geen flauw idee hebt wie ik ben..

En (ver)oordelen is inderdaad tijdverdrijf, net als elke activiteit tenslotte.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 18-09-2008 at 14:49.

18-09-2008 14:47 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Teksten uitlijnen met spaties is zo 1983 (..)


Hee, niets mis met 1983! Draaiend hoofd Tong

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

18-09-2008 14:51 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Oh, 1983!


>E
You are in a maze of twisty little passages, all alike.

>N
You are in a maze of twisty little passages, all alike.


En Prince.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

19-09-2008 00:41 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Paul Koks Paul Koks is a Male
forumlid


geregistreerd: 10-09-2008
aantal berichten: 43

Na Vierde Ronde Gert Legemaat Op 4 Uit 4!! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wit ZwartUitslag
Arthur Pijpers-Gert Legemaat0-1
Hora Vlam-Wim Vink1-0
Paul Koks-Bas Rabeling0-1


De vierde ronde van de PK HSB zijn we te gast in de Bosbesjeskapel, thuishaven van SHTV. Na 't Oude Raadhuis in Rijswijk opnieuw een locatie met een historische achtergrond.

In een strijd die bijna de volle vier uur duurt behaalt Gert Legemaat zijn vierde zege op rij tegen Arthur Pijpers. Hora Vlam revancheert zich van de nederlaag tegen Gert door van Wim Vink te winnen.

Zelf krijg ik tegen Bas Rabeling een mooi aanval op de koningsvleugel en kan mijn h-pion ver op laten rukken na een paardoffer. Eén ogenschijnlijk noodzakelijke (twintigste) zet was net de passiviteit die Bas nodig had om mijn pion af te stoppen...



Meteen 20. h6 in plaats van de gespeelde 20. f4 en promotie was niet meer af te wenden. Dat werd er na afloop in de analyse zaal nog eens goed ingewreven....

Nu liep wit vast waardoor er geen compensatie meer was voor het geofferde stuk.

Maurits Bons bereikte een ondekbaar mat tegen Jan Nienhuis en Thom kwam remise overeen met André.

__________________
Paul

Everyone can say: I am the best of the rest

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Paul Koks on 19-09-2008 at 12:19.

19-09-2008 10:40 Paul Koks is offline Send an Email to Paul Koks Homepage of Paul Koks Search for Posts by Paul Koks Add Paul Koks to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb de uitslag van de wedstrijd van Gert even aangepast in je stukje Paul. Er stond ten onrechte 1-0. En ik neem aan dat je 20.h6 bedoeld? Spijtig inderdaad, maar wel leerzaam. Soms moet je wat kleintjes offeren om een hoger doel (promotie) te bereiken.

Maar die Gert is lekker op dreef! Een half punt los van de rest, en als hij de volgende ronde van Mike Hoogland zou winnen (ik neem even aan dat dat de indeling wordt) zou dat zelfs een heel punt worden.

Ook Hora doet het prima. Een overwinning op Wim Vink is netjes, en afgezien van zijn nederlaag tegen Gert heeft hij ook alles gewonnen.

Bas Rabeling zal met 2 uit 4 niet ontevreden zijn denk ik; het is een behoorlijk veld waarin hij deelneemt. Paul had misschien op iets meer gehoopt, maar zal in de laatste 3 ronden nog wel de nodige punten pakken verwacht ik.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

19-09-2008 11:13 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed zo: ook zonder moppers bijdragen wordt er flink gemopperd! De arme ex-kampioen van 2007, Henk Happel, mocht het in de 4e ronde opnemen tegen Monique Keuzenkamp. (dat is 900 elopunten verschil)Tijdens en na afloop van de partij werd er veel gechiegeld.

__________________
Mopper

22-09-2008 01:42 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hee beste Paul, geen probleem dat je je vergist in wat ik bedoelde met mijn post, maar op zich mag je best wel even zeggen van ok blijkbaar zat ik fout, sorry ofzo.. Verward

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

22-09-2008 19:42 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller