Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2008-2009 » Interne competitie (N1): Samen met PK-HSB een volle bak
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Interne competitie (N1): Samen met PK-HSB een volle bak Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was een drukte van belang, die eerste interne clubavond van het seizoen. Behalve de vele DSC-ers die hun potje kwamen spelen, was DSC ook nog gastheer de eerste ronde van het PK HSB, waarin drie DSC-ers de clubeer hoog probeerden te houden.

En dat lukte. Voor Gert Legemaat en Hora Vlam was dat geen verrassing. Zij hadden een op papier (duidelijk) zwakkere tegenstander gekregen. Hora Vlam maakte het zich nog wel erg moeilijk. Hij claimde een mat dat er niet was en daarna was er niet zoveel aan de hand. Wat gemanouvreer later had hij echter een pion gewonnen en afgeruild naar een eenvoudig gewonnen eindspel.

Bas Rabeling won van Promotie-voorzitter Ruurd Kunnen. Twee sterke torens penden een stuk dat niet meer voldoende gedekt kon worden.

Uitslagen PK-HSB
 wit zwartuitslag
1Henk Happel-Maurice Manoch0-1
2Frank van den Bos-Artur Pijpers0-1
3Gert Legemaat-André Wagner1-0
4Michaël van Liempt-Wim Vink1-0
5Mike Hoogland-Thom Beeren1-0
6André van der Weijde-Hora Vlam0-1
7Jan van den Bergh-Marc van der Ham1-0
8Bas Rabeling-Ruurd Kunnen1-0
9Maurits Bons-Monique Keuzenkamp1-0


Uitslagen interne competitie
 wit zwartuitslag
1Joram op den Kelder-Arend Bosma1-0
2Kim Meulenbroek-Ted Barendse1-0
3Rob Smits-Kees van der Meer0-1
4Jan-Pieter Vos-Pieter Buzing1-0
5Martin Glimmerveen-Marco Kirana½-½
6Hans Segers-Arno Wiersma1-0
7Diederik van Heijgen-Simon Broos0-1
8Pieter Goossens-Olivier Marincic½-½
9Edgar Huisman-Cees Huygen0-1
10Jack Duijvestijn-Bart Meulemans0-1
11Jan-Pieter de Vries-Adriaan ter Mors½-½
12Coen Leentvaar-Pieter Hofstee0-1
13Albert Kemeling-René Torenstra0-1
14Antoon Frehe-Nancy Kirana0-1
15Paul Koks-Jolle Lont0-1
16Kees Korving-Frans Palm1-0
17Simon Dirkse-Kees Venema1-0
18René Poots-Dolf Mulder1-0
19Rob Scherpenisse-Frans Smit½-½
20Paul van Riet-Gerrit Bussmann0-1
21Lito van Reede-Herman Zonderland1-0
22Bert Zwemstra-Corniel Nobel0-1
23Dennis Berithoe-Jordy Krempel0-1
24Leo Zuijdgeest-Sofya Blanter1-0
25Ernst Hanewald-Steven van der Weele1-0

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 11-09-2008 at 08:25.

09-09-2008 08:12 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde in de interne tegen Kim Meulenbroek. Een interessante partij, met vooral lastige beslissingsmomenten op het gebied van de pionstructuur.

Duidelijk werd op een gegeven moment dat het (voor mij natuurlijk weer nieuwe) systeem toch teveel geheimen bevatte.
Kim maakte daar netjes gebruik van, en won terecht.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

09-09-2008 16:34 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op zet 4 met Zwart tegen Albert Kemeling was ik al uit mijn boek: 1.e4 c5 2.Pc3 Pc6 3.g3 Pf6 4.Lg2... dat zegt waarschijnlijk alles over mijn boek.

Als Wit geen e5 kan spelen wil je daar wat mee, lijkt het, dus 4...d5!? interessant, kost tijd, tja. Het bleek allemaal al eens eerder gespeeld te zijn (wat niet, klunzen genoeg) in Ferrari-Nemet (Wie??)
Albert kwam uiteindelijk iets beter uit de opening (loperpaar) maar ging na een passieve torenzet te enthousiast lijnen openen naar de zwarte koning, die lijnen naar de witte koning bleken te zijn omdat Wit nog wat onderontwikkelde stukken had.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

09-09-2008 22:22 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde met de witte stukken tegen Marco Kirana. Helaas begon ik al met een flinke reductie op het al krappe jeugdtempo - de nootjes kopen bij de Makro lukte net niet voor acht uur. Toen Marco ook nog eens verscheidene zetten a-tempo deed was mijn tijdnood alvast een zekerheidje.

In de opening deed ik het minder handig, maar Marco liet mij eigenlijk het initiatief pakken, waarna de stelling langzamerhand steeds interessanter werd. Uiteindelijk stond ik zelfs duidelijk beter (Joram: na Tah8 niet Tff2 maar Pd3!, want Txh2 wordt afgestraft met Pe5+ en Txh2 dank-u. Junior 10 geeft na Pd3 dus iets van +0.8). Maar Marco bood op dit moment remise aan. Ik had nog iets van 7 minuten en na een minuut of drie nadenken vond ik geen duidelijk voordeel. Dus leek het mij het verstandigst om de remise te pakken.

10-09-2008 00:08 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hum, mat claimen als er geen mat is. Hoe kan je mat claimen, dat is alleen voorbehouden aan Fritz. Remise mag je claimen als er een "dode" stelling op het bord staat. Pat claimen als je pat staat .Grappig, een nieuwe claim in het schaakspel. Idee Laten we het de Vlam-claim noemen, en opnemen in de KNSB-regelementen.

__________________
Mopper

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Van Dop on 12-09-2008 at 00:47.

10-09-2008 01:23 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Paul Koks Paul Koks is a Male
forumlid


geregistreerd: 10-09-2008
aantal berichten: 43

tegen Jolle Lont Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn debuut in de interne van DSC was tegen de kampioen van de C-poule van vorig seizoen.

Kiezen voor een doodlopende weg maakte dat ik te laat was om een echte bedreiging te kunnen vormen voor Jolle en hij won dan ook terecht.

De kwaliteitsanalyse na afloop maakt het debuut in zijn totaliteit geslaagd.

__________________
Paul

Everyone can say: I am the best of the rest

10-09-2008 15:17 Paul Koks is offline Send an Email to Paul Koks Homepage of Paul Koks Search for Posts by Paul Koks Add Paul Koks to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In mijn debuut in de Interne had ik wit tegen Pieter Buzing. Na een laffe behandeling van de Aljechin mijnerzijds had zwart al snel een klein maar structureel voordeeltje. Daarom probeerde ik wat rommelkansen te creëren en nadat zwart een betere voortzetting miste won ik een pion (waardoor er een meerderheid van 3-1 op de damevleuger ontstond). In zwarte tijdnood kon ik de partij beëindigen met een aardige combinatie:


Er volgde 32.Txb4! Txb4 33.c6 Txb5? (33. ... Lxc6 34.Lxb4 Lxb5 35.Pd4 was beter geweest, maar ook dan staat wit gewonnen al wordt het nog een technische klus) 34.axb5 Txa1 35.cxb7! 1-0

10-09-2008 15:55 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Van Dop
Hum, mat claimen als er geen mat is. Hoe kan je mat claimen (..)


Heel hard "Mat!" bulderen... (Wat dan niet waar blijkt te zijn)

Over mijn partij kan ik kort zijn:

Zwemstra-Nobel
Delft 2008


27.g4?? xf3 0-1

Mijn tegenstander had ergens een pion weggeven in de opening (of mag ik dat niet zeggen over een overbekend gambiet Glimlach ) en die zag ie nooit meer terug. Na iets als 27.ac1 heb ik nog een lange weg te gaan.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 10-09-2008 at 16:23.

10-09-2008 16:11 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had zwart tegen Jack, en hij maakte de eerste en de laatste fout, en ik al degene er middenin. Laten we het er op houden dat we allebei nog moeten warm lopen.

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

10-09-2008 19:10 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook de partij tussen mij en Pieter was er eentje van inkomen. Niet al te wild gespeeld van beide kanten, en nadat wat stukken werden geruild werd al erg vlug besloten tot remise.

10-09-2008 22:36 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het doet me deugd dat met het nieuwe seizoen iedereen weer vol goede moed partijverslagen plaatst.

Corniel, zit je ineens in groep C? Grijns
Ik dacht eigenlijk dat dat een partij van het PK HSB was.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

10-09-2008 23:50 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Het doet me deugd dat met het nieuwe seizoen iedereen weer vol goede moed partijverslagen plaatst.

Ik ook, hopelijk blijft dat zo.

Quote

Corniel, zit je ineens in groep C? Grijns

Wellicht. Knipoog

Er was iemand oneven, dus toen ben ik bijgesprongen. Maar de C-groep is zo'n slecht idee nog niet. Misschien kan ik dan nog eens een partijtje winnen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-09-2008 08:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller