Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Edwin van Haastert en Sven Bakker winnen Delfts Kroeglopertoenooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Edwin van Haastert en Sven Bakker winnen Delfts Kroeglopertoenooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het Leidse koppel Edwin van Haastert en Sven Bakker hebben op weerstandwpunten het Delfts Kroeglopertoernooi gewonnen. Daarmee heroveren ze de titel die ze vorig jaar verloren aan Jan Smeets en Bianca Muhren.

Toernooiwinnaar Edwin van Haastert
Toernooiwinnaar Edwin van Haastert


Een verslag en de eindstand zijn binnenkort te vinden op de toernooisite.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 12-05-2008 at 10:01.

11-05-2008 23:44 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was een geslaagde dag ( Nee! ) Maar denk niet dat de rol van toeschouwer ongevaarlijk is, in een toeschouwersstoel van cafe De Engel zat een stukje glas met de scherpe kant naar boven en Mopper ging nu precies in die stoel zitten, en stond snel weer op vanwege AU! Ik heb ook nog een oude schaakkennis ontmoet: Max Viergever. In de laat zestiger, en in de zeventiger jaren hebben we elkaar regelmatig achter het bord of tijdens een toernooi ontmoet. Een mooie locatie vond ik TOP, aan de Hyppolytusbuurt. Dat is geen cafe maar een tentoonstellingsruimte, dus Mopper heeft zichzelf ook nog eens educatief vermaakt.

__________________
Mopper

12-05-2008 00:14 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
martien
forumlid


geregistreerd: 17-05-2005
aantal berichten: 4

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor de 5e keer meegedaan met mijn vaste kroegmaat Chris. Elk jaar reizen we ruim twee uur om in Delft te arriveren. Na 5 keer deelname mag je kritisch zijn toch?
Overall: doorgaan want Delft is een lokatie bij uitstek, vooral met dat mooie weer.
Richt je meer op kroegen. TOP moet eruit, het filmhuis (Lumen) ook, dat zijn lokaties die niet in een kroegloperstoernooi thuishoren.
Die priemprijzen zijn leuk maar stort de onze maar naar een goed doel, we komen er niet voor terug na afloop! Nee!
Tot volgend jaar!

12-05-2008 01:03 martien is offline Send an Email to martien Search for Posts by martien Add martien to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by martien
Richt je meer op kroegen. TOP moet eruit, het filmhuis (Lumen) ook, dat zijn lokaties die niet in een kroegloperstoernooi thuishoren.
Daar is deze correspondent het natuurlijk niet mee eens. In het educatieve centrum TOP kan je de stukken op het bord van elkaar onderscheiden, zijn er geen zwarte gaten waarin op de grond gevallen stukken en pionnen spoorloos verdwijnen. Je kan daar even bijkomen van een teveel aan decibellen. En je kan je cultureel verheffen door ook nog even een tentoonstelling te bekijken. Wie anders dan de moderne holenmens kan daar bezwaar tegen hebben!

__________________
Mopper

12-05-2008 01:31 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Jan Sluiter Jan Sluiter is a Male
forumlid


geregistreerd: 11-03-2007
aantal berichten: 3

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Toen wij in de tweede ronde bij de Engel speelden, was er een groep van zo'n 40 (losgeslagen) Draaiend hoofd Brits/Australische Cricket/Rugby-spelers/hooligans op het terras aanwezig.
Aan het glasgerinkel wat daarbij gepaard ging sluit ik een oorzakelijk verband met de glassplinter in de bil van Van Dop niet uit...

__________________
Een schaakpartij is te verdelen in drie fasen: De eerste waar je hoopt op voordeel, de tweede waar je voordeel denkt te hebben, en de derde fase waar je doorhebt dat je verloren staat...
--Savielly Tartakower--

12-05-2008 15:16 Jan Sluiter is offline Send an Email to Jan Sluiter Search for Posts by Jan Sluiter Add Jan Sluiter to your Buddy List
martien
forumlid


geregistreerd: 17-05-2005
aantal berichten: 4

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Jan Sluiter
Toen wij in de tweede ronde bij de Engel speelden, was er een groep van zo'n 40 (losgeslagen) Draaiend hoofd Brits/Australische Cricket/Rugby-spelers/hooligans op het terras aanwezig.
Aan het glasgerinkel wat daarbij gepaard ging sluit ik een oorzakelijk verband met de glassplinter in de bil van Van Dop niet uit...


Het is elk jaar wat daar in De Engel. Eerdere jaren waren er geregeld korfbaldames die niet zo goed tegen alcohol konden en het allemaal niet meer zo nauw namenJa! Het is altijd gezellig in de Engel! Lach
Waar blijft het verslag? Grijns

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by martien on 12-05-2008 at 19:00.

12-05-2008 19:00 martien is offline Send an Email to martien Search for Posts by martien Add martien to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ah, ik zie dat met onze 10 bordpunten Hora en ik toch geen vijfde waren geworden maar gedeeld zesde.

Kennelijk is er iets misgegaan met de uitslagen, maar het maakt uiteindelijk niet uit.
Wij waren al verbaasd dat we na een goede serie in de slotronde Cupido/Van der Stap kregen, die niet zo hoog stonden, maar na de winst hoopten we stiekem op een prijsje.

In ieder geval hebben we veel beter gepresteerd dan andere jaren, en 11/14 matchpunten is wellicht ruim boven wat van ons verwacht mocht worden.
Het leverde ook het probleem op dat ik mij niet aan de afspraak met mijzelf kon houden dat ik een biertje per verliespunt zou drinken: dat werd op zijn minst drie per verliespartij, zeker als je twee keer in de Koornbeurs zit Glimlach

Ik heb dit jaar zelfs niets omgegooid Tong

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

15-05-2008 14:19 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben het er mee eens dat bv. TOP Delft duidelijk niet thuis hoort in het toernooi, maar het was een soort noodoplossing omdat 2 vaste kroegen dit weekend gesloten waren vanwege een tripje. Volgend jaar hopelijk weer beter, en anders toch nog maar een keer naar andere/nieuwe kroegen zoeken.

15-05-2008 17:41 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
martien
forumlid


geregistreerd: 17-05-2005
aantal berichten: 4

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zeker iets mis gegaan in de uitslag. Wij hebben 6,5 punten gehaald en geen 5,5. Nee!

15-05-2008 21:15 martien is offline Send an Email to martien Search for Posts by martien Add martien to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller