Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2007-2008 » Interne competitie (V2): Drukke ronde
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V2): Drukke ronde Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De tweede ronde van de tweede helft van de interne competitie was een drukke aangelegenheid. Liefst 27 partijen stonden er in de verschillende groepen op het programma. De uitslagen:

Groep A
 wit zwartuitslag
1Joram op den Kelder-Anish Giri0-1
2Pauline van Nies-Chiel van Oosterom0-1
3Hora Vlam-Bob Voogt1-0
4Kim Meulenbroek-Gert Legemaat½-½
5Dolf Beltz-Martin Glimmerveen½-½
6Arend Bosma-Pieter Buzing1-0
7Ted Barendse-Walter Anema1-0
8Arno Wiersma-Willem-Jan van den Broek0-1
9Kees van der Meer-Pieter Goossens1-0
10Jaap Flohil-Richard Oranje0-1
11Rufael Mekuria-Henrik Tamerus½-½
12Roland ten Have-Cees Huygen0-1



Groep B
 wit zwartuitslag
1John Spiering-Bart Meulemans½-½
2René Torenstra-Johan 't Hart0-1
3Simon Broos-Corniel Nobel½-½
4Theo Rekveldt-Edgar Huisman½-½
5Adriaan ter Mors-Kees Korving1-0
6Bart Vlasblom-Johan van de Pol0-1
7Olivier Marincic-Antoon Frehe1-0
8Gerard Bilars-René Poots1-0



Groep C
 wit zwartuitslag
1Frans Palm-Gerrit Bussmann0-1
2Jolle Lont-Bas Rabeling1-0
3Lito van Reede-Kees Venema0-1
4Rick Beekenkamp-Steven van der Weele1-0
5Jan Swart-Paul van Riet0-1
6Ernst Hanewald-Dolf Mulder0-1
7Jan Torenstra-Leo Zuijdgeest1-0


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

04-03-2008 01:36 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In mijn tweede partij in de interne van dit seizoen mocht ik aantreden tegen Simon Broos. Het was een leerzaam potje, maar ik speelde nogal oppervlakkig en op de automatische piloot.

Simon Broos-Corniel Nobel
Delft 2008


Hier miste ik 21...d4!! 22.cxd4 xf3 23.gxf3 h4! 24.b4 xf3+ en zwart wint de kwaliteit. Geen schande natuurlijk. Wel jammer.

Vervolgens gaf ik het nog helemaal weg:


37...g6?? 38.xg6??
Waar 38.g5 eenvoudig had gewonnen voor wit. Daarna stond ik een pion achter, maar zoals Simon (inmiddels in tijdnood) afwikkelde was het eenvoudig remise.

Het was weer gezellig, zoals vanouds, maar ik merk toch dat ik me niet meer kan opladen voor partijen in de interne. En dat heb ik wel nodig om te winnen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-03-2008 08:28 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In pas mijn derde opwachting in de interne dit seizoen moest ik tegen Dolf, met zwart. Om buiten Dolf zijn repertoire te blijven speelde ik een variant die ik normaal nooit speel en dat was een klein beetje te merken. Dolf kwam beter uit de opening.

Na dameruil leek ik met de achterstand in ontwikkeling een probleem te hebben:

Stelling na: 15. Td6 Ph6


Het lijkt - na een nadere inspectie - nog wel mee te vallen. Wit zal zeer optimaal moeten spelen; in de partij liet Dolf echter een toren verdwalen op b6. Deze moest later weer op zijn schreden terug nadat ik Kd8 speelde. Met deze tempi wist ik uiteindelijk in een duidelijk beter eindspel te komen.
Stelling na: 29. c3


In een uitgebreide analyse met Willem-Jan en Joram er bij, bleek het lastig te winnen, maar gezien het feit dat Dolf slechts 3 minuten had kon ik het proberen. Ik blunderde echter al snel en mocht blij zijn dat het lopereindspel wat resteerde remise was (Dolf: ook zonder dat je Lxf3 toe laat lijkt het remise).
Nou ja, leuke partij op zich, met een voor beide partijen acceptabel resultaat denk ik.

04-03-2008 09:57 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Trouwens, leuk initiatief die talenten competitie; jammer dat dit niet even aangekondigd is op de website!
Voor de onwetenden onder ons; zoals ik het heb begrepen: Marten Wortel, Chiel van Oosterom, Joost Michielsen, Anish Giri, Pauline van Nies, Bianca Muhren en Joram op den Kelder spelen een halve competitie tegen elkaar.

(Misschien dat ik gisteravond een speech gemist heb? Ik was er pas 8 uur stipt)

04-03-2008 10:59 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Kleine rekenopgave Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page


Bosma - Buzing, na 26. Td1-d4


Ik speelde hier 26. ...,Pf6-g4

Is dat goed?

04-03-2008 18:20 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

top competitie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Trouwens, leuk initiatief die talenten competitie; jammer dat dit niet even aangekondigd is op de website!
Voor de onwetenden onder ons; zoals ik het heb begrepen: Marten Wortel, Chiel van Oosterom, Joost Michielsen, Anish Giri, Pauline van Nies, Bianca Muhren en Joram op den Kelder spelen een halve competitie tegen elkaar.

(Misschien dat ik gisteravond een speech gemist heb? Ik was er pas 8 uur stipt)

Nee Martin, je hebt niets gemist.
Het is allemaal heel snel geregeld. Vorige week woensdag heb ik de spelers benaderd; zondag had ik 7 deelnemers. Of we nog een achtste speler gaan zoeken
is ook nog niet duidelijk.

Het idee is trouwens heel eenvoudig. Sterke spelers willen graag intern spelen, maar dan wel tegen gelijkwaardige tegenstand. Door ze een 7kamp te laten spelen, en de data van tevoren te plannen, zijn ze verzekerd van 6 toppartijen. Uiteraard zijn ze welkom om meer dan 6 interne partijen te spelen.
De uitslagen worden gewoon doorgevoerd in de interne stand, dus de competitie blijft transparant.

Ik zal binnenkort wel een apart draadje maken met een kruistabel enzo. Op 17 maart is de inhaalpartij Wortel-Michielsen. Bianca Muhren heeft deze ronde vrij. Op 31 maart is de tweede ronde gepland.
(Ik en Arno zijn aanspreekpunt)

04-03-2008 18:39 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wel, als beste Belgische speler van de club zou ik me natuurlijk kandidaat kunnen stellen als achtste speler...
...
...
...
Misschien toch maar niet, als je mijn partij van gisteren bekijkt...

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

04-03-2008 19:38 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kan niet quoten (access denied) maar @ Pieter: de pion is geen goede verdediger van het paard, en de dame eigenlijk ook niet. Best zonde van zo'n paartiepaartie.

Ben benieuwd of Joram nog tijd heeft om een korte analyse van z'n partij tegen Anish neer te zetten (als het de moeite waard is natuurlijk). De live analyse achteraf ging voor mij 'iets' te snel...

04-03-2008 20:19 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

RE: Kleine rekenopgave Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Pieter Buzing
<snip>

Ik speelde hier 26. ...,Pf6-g4

Is dat goed?


Dat hangt of voor wie Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

05-03-2008 00:00 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

RE: Kleine rekenopgave Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra

Quote

Originally posted by Pieter Buzing
<snip>

Ik speelde hier 26. ...,Pf6-g4

Is dat goed?


Dat hangt of voor wie Grijns


Tja, ik heb een tijdje geen echte partijen meer gespeeld, maar zelfs ik zou gewoon met de toren dat paard slaan denk ik... Dus voor wit was het wel een goede zet Knipoog

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Arnout on 05-03-2008 at 09:05.

05-03-2008 09:05 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

oplossing Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer. Het goede antwoord was:
26. ..., Pg4 27. Txg4! a6! 28. Th4! +-

05-03-2008 18:26 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Kinder- en paardenspel Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mij valt op dat het spel van ons nieuwe jeugdlid Anish Giri nog weinig bewierookt is - met zwart winnen van Joram, onze kersverse HSB Jeugdkampioen (waarvoor de loftuitingen natuurlijk ook tekort schieten...) is geen geringe prestatie.

Naast kinder- viel ook van paardenspel te genieten:



A. Wiersma - W.J. van den Broek na de 25e zet van wit

Opgave: zwart wint toren en loper!

05-03-2008 20:21 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

RE: Kinder- en paardenspel Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Upperdog
Mij valt op dat het spel van ons nieuwe jeugdlid Anish Giri nog weinig bewierookt is - met zwart winnen van Joram, onze kersverse HSB Jeugdkampioen (waarvoor de loftuitingen natuurlijk ook tekort schieten...) is geen geringe prestatie.

Naast kinder- viel ook van paardenspel te genieten:



A. Wiersma - W.J. van den Broek na de 25e zet van wit

Opgave: zwart wint toren en loper!


25. ... Dxf1+ 26. Kxf1 Pbd2+ 27. Kg1 Te1+ 28. Kh2 Pf1+ 29. Kg1 Pxg3+ 30. Kh2 Pf1+ 31. Kg1 Pfd2+ 32. Kh2 Txb1 0-1.

Lekkere combinatie Grijns

__________________
I play against pieces

05-03-2008 21:12 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller