Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » OPK (1): Veel verrassingen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

OPK (1): Veel verrassingen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er waren nogal wat verrassingen in de eerste ronde van het OPK. En de ratingfavorieten die wel wonnen moesten er vaak hard voor werken. Hopelijk heb ik alles goed genoteerd in de gauwigheid.

Uitslagen groep A
 wit zwartuitslag
1Jan-Willem de Jong-Rufael Mekuria1-0
2Mark Versteegh-Timon van Dijk0-1
3Rob van der Plas-Naomi Snikkers1-0
4Thierry Bieger-Ted Barendse1-0
5Hora Vlam-Ronald de Vries0-1
6Diederik van Heijgen-Kees van der Meer1-0
7Wil Sparrebooom-Johan 't Hart1-0
8Olivier Marincic-Arno Wiersma0-1
9Arno Luinenburg-Rein Thierry½-½
10Nadeem Taverne-Hans van der Wijk1-0


Uitslagen groep B
 wit zwartuitslag
1Jack Duijvestijn-Simon Dirkse1-0
2Jan Koop-Ton Paalvast0-1
3Rens ter Veen-Farshad Ansari½-½
4Broer Akkerboom-Ike Tjin A Lien0-1
5Teun van Dijk-Jan van de Kolk1-0
6Jan Nienhuis-Adriaan ter Mors0-1
7Han Nicolaas-Hans Hendriks1-0
8Rob Scherpenisse-Arzhang Davazdahemami0-1
9Ger Honderd-Jan Torenstra1-0
10Bert Zwemstra-Kees Venema0-1
11Gerben van der Heide-Pieter Struiksma1-0R
12Ernst Hanewald-Maurice Manoch1-0
13Dirk Brinkman-Ronald Bokhove1-0
14Leo Zuydgeest-Jan van Lier0-1

11-01-2008 09:45 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat zijn idd veel verrassend uitslagen. In groep A viel me de nederlaag van Kees van der Meer het meeste op. Netjes gedaan Diederik!

In groep B is denk ik de meest opvallend uitslag de overwinning van Ernst. Maurice Manouch scoorde tijdens het PK HSB een TPR boven de 1900 en ook tijdens het Prinsenstad Toernooi had hij een zeer ruime plusscore. (Lees: hij is sterker dan zijn rating aangeeft)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-01-2008 09:49 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ernst was ook best trots op zijn overwinning, en helemaal toen hij hoorde dat het een sterke speler was!

Zelf had ik een leuke pot tegen Olivier, waarin ik in het middenspel een vrijpion kon maken. Op het bord voerden we vervolgens de discussie of deze sterk of zwak was. Mijn inschatting was dat hij sterk was, zeker met de ondersteuning van mijn loperpaar. Uiteindelijk kwam Olivier wat in tijdnood, en vergat toen even een wat vervelende dreiging die de partij direct besliste.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

11-01-2008 11:28 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde zelf een interessante partij, waarin mijn tegenstander ook goed speelde, en eigenlijk continue de zaak in evenwicht hield.
Ik speelde (uiteraard) op winst, maar ging te ver, en kon na een blunder die een stuk kostte direct opgeven. Complimenten aan tegenstander Thierry Bieger!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

11-01-2008 12:43 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Joram op den Kelder
Oud-lid


geregistreerd: 12-02-2005
aantal berichten: 143

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Klopt het dat in de eerste ronde de kleur van de sterkste speler op de verschillende borden afwisselt? Dus bijvoorbeeld in de A-groep heeft de sterkste speler wit op bord 1, en zwart op bord 2? Als dat het geval is, zijn er inderdaad opvallend veel verrassingen! Als je het als teamwedstrijd zou bekijken, zou dan in groep A de wedstrijd sterkste spelers tegen zwakste spelers slechts een halfje in het voordeel van de sterksten eindigen. Erg opvallend, wat betekent papieren speelsterkte nog?!

__________________
The greatest mistake a man can make is to be afraid of making one.

12-01-2008 23:52 Joram op den Kelder is offline Send an Email to Joram op den Kelder Search for Posts by Joram op den Kelder Add Joram op den Kelder to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Joram op den Kelder
Klopt het dat in de eerste ronde de kleur van de sterkste speler op de verschillende borden afwisselt? Dus bijvoorbeeld in de A-groep heeft de sterkste speler wit op bord 1, en zwart op bord 2? (..)


Dat klopt. En wat papieren speelsterkte betekend zien we hopelijk voor de op papier sterkere spelers tegen het einde van het toernooi.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-01-2008 10:54 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hulde Diederik!

13-01-2008 11:14 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zeer mooi resultaat inderdaad van Diederik, die de laatste tijd echt in een blakende (wat is blaken eigenlijk?!) vorm verkeert!!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

13-01-2008 18:42 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Zeer mooi resultaat inderdaad van Diederik, die de laatste tijd echt in een blakende (wat is blaken eigenlijk?!) vorm verkeert!!


http://books.google.com/books?id=mJc3AAA...CTsw2bYGCU2wXpc

Graag gedaan Lach

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

13-01-2008 19:52 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Zeer mooi resultaat inderdaad van Diederik, die de laatste tijd echt in een blakende (wat is blaken eigenlijk?!) vorm verkeert!!


Ik heb voor mezelf dit weekeinde twee verbeteringen gevonden, voor hem inderdaad nul. Kun je nagaan wat een slachtpartij het geweest is! Onze jonge held wenste me na afloop van de partij sterkte toe :-).
Zo erg is het gelukkig nu ook weer niet. In de zomer van 2006 had ik in serieuze partijen (interne en externe competities, toernooien, matches) in al mijn partijen tezamen al 325 nederlagen geleden. Deze ene kan er ook nog wel bij :-) .

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 14-01-2008 at 11:23.

14-01-2008 11:21 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Daarom houden de meeste mensen hun aantal nederlagen ook niet bij Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

14-01-2008 19:03 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller