Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2007-2008 » DSC2 laat winst liggen tegen Purmerend
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

DSC2 laat winst liggen tegen Purmerend Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Om kwart over zes geschiedde het wonder voor Purmerend. Met een 3-4 stand voor DSC2 bezweek Dolf onder de druk. Na langdurig verdedigt te hebben was hij aangeland in een remise toreneindspel. Maar in een vlaag van verstandsverbijstering gaf hij een opening aan zijn tegenstander en plats stond hij mat.

U kunt zich voorstellen dat ik gisteravond geen puf had om maar iets van de wedstrijd op het forum te zetten. Maar een nachtje slaap doet wonderen. En uiteindelijk hadden we vooraf getekend voor 4-4 en waarbij het met mij mis ging kreeg Richard plots een stuk cadeau. Purmerend was per slot van rekening op papier het sterkste team in de klasse.

Na een remise van Bob was Walter de eerste die het punt binnen haalde. Zijn tegenstander had een stuk geofferd maar kreeg te weinig compensatie. Vervolgens werd een remise genoteerd voor Kees en bracht Kim het volgende punt binnen. Redelijk soepeltjes kreeg hij overwicht in het middenspel snoepte wat pionnetjes en had net voor de eerste tijdcontrole de winst veilig gesteld.
En toen Richard. Had vanuit de opening een pion geofferd, creeerde continu dreigingen maar bij goede verdediging zou de winst moeilijk worden. Totdat ... onder de druk van dreigende tijdnood Richard een toren aanviel, zijn tegenstanders er niet op lette en plots de toren de doos in kon. Hiermee was de stand 4 - 1 voor de onzen. En hoewel na tijdnood Lucien en Jan-Peter minder stonden was Dolf nog bezig een moeilijk eindspel te verdedigen. Lucien en Jan-Peter verloren en toen was het aan Dolf....

Omdat er veel verassende uitslagen in onze poule waren is DSC2 met 5 matchpunten nog lang niet zeker van lijfsbehoud.

persoonlijke uitslagen:
 Purmerend 12111-DSC220434 - 4
1Thomas Thiel2245-Dolf Beltz20691-0
2Rob Schoorl2220-Jan-Peter van Zandwijk21111-0
3Yong Hoon de Rover2255-Bob Voogt1993½-½
4Enrico Blees2123-Kim Meulenbroek20380-1
5Lucas van Mil2109-Kees van der Meer2045½-½
6Giel Spaans2143-Richard Oranje20130-1
7Ton de Veij1872-Walter Anema20760-1
8Nicky Law1925-Lucien van der Lisdonk20011-0

16-12-2007 11:52 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Ook omhoog kijken Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De afstand tot degradatieplaats (3 punten) is groter dan die tot promotieplaats (2 punten)!

Klasse 2B Mp Bp 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1. NSI De Eenhoorn 7 23 x . . 4 . . 3½ 4½ 5 6
2. Purmerend 7 21½ . x 4½ 3½ . 4 . 5 4½ .
3. LSG 3 6 24 . 3½ x 5½ 3½ 6 . 5½ . .
4. SOPSWEPS'29 6 21½ 4 4½ 2½ x . . 4 . . 6½
5. Oud Zuylen 6 20½ . . 4½ . x . 2½ 2½ 6½ 4½
6. DSC Delft 2 5 20 . 4 2 . . x 5½ 3½ 5 .
7. ASC 5 19½ 4½ . . 4 5½ 2½ x . . 3
8. Nieuwendam 4 19 3½ 3 2½ . 5½ 4½ . x . .
9. Soester SC 1922 2 16 3 3½ . . 1½ 3 . . x 5
10. Homburg Apeldoorn 3 2 15 2 . . 1½ 3½ . 5 . 3 x

Ik zou zeggen: we gaan nog steeds voor het kampioenschap!

16-12-2007 12:35 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gezien de uitslagen nog meer balen van het verloren mp ! Inderdaad kijk je dan naar boven en niet naar beneden ! Maar goed ik offerde een vrolijke gambietpion en die zag ik eigenlijk niet terug. Ik bood een tweede aan die gelukig werd geweigerd waarna ik wit continu complicaties wist voor te schotelen vooral vanwege een pion op f3 en le4 welk een paar op e1 volledig domineerde alsmede mijn sterke loperpaar. Ook met een mataanval moest mijn tegenstander rekening houden. toen hij eindelijk min of meer bevrijd was verwisselde hij de zetten en was toen een toren kwijt. Voordat ik hem kon slaan gaf hij al op balend van zijn blunder. Jammer wel van de partij dat hij zo moest eindigen maar het was wel de 4-1 . Helaas ging Lucien toen de fout in en de nederlaag van JP met twee torens tegen drie lichte stukken was ook te voorzien. Wat kunnen die rechte dingen weinig tegen twee schuine en een springding. alles kwam dus neer op Dolf en die stond potremise. Appeltje eitje dachten we, maar met HWP uit in het achterhoofd toch wat lichte onrust. Toen kwam JP ons vertellen dat Dolf mis had gekleund waardoor de koning van purmerend zomaar naar binnen kon. Vervolgens ging dolf zelfs mat. Tjsa gezien de vorige wedstrijd weet ik precies wat Dolf voelde.
Maar goed vooraf hadden 4-4 prima gevonden en we staan 3 matchpunten voor op de degradatieplekken.
Volgende keer SOP Sweppen !

17-12-2007 10:04 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Vijftig procent Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niks balen. Een foutje, dat beurt wel es.
We mogen niet mopperen. DSC II heeft een wedstrijd meer gewonnen dan het eerste (grinnik!), een score van 50% in wedstrijdpunten en 50% in bordpunten, soms wat geluk en soms wat pech.

Een welverdiende 4-4 tegen de ploeg die de hoogste rating heeft, waarvan ik op voorhand dacht dat we er weinig kans tegen zouden hebben is beregoed! Ik stond goed, links van mij stond Richard kansrijk (leek mij), rechts van mij stond Kim goed (dacht ik). Ik werd er warempel vrolijk van.
Kim en Richard wonnen, ik niet. Ik kwam slechts tot remise. Zojuist meldt mij de Duitse schaakserver dat vanuit die stelling die ik had, dat vanaf 1990 slechts 50% is gescoord.
De uitslag klopt dus wel, maar mijn taxatie niet. De zwartveldige lopers zijn geruild, de witveldige niet. Ik heb de goede loper, hij de slechte. Tamelijk gesloten stelling. Dan speelt-ie ... f7-f5! Niet verwacht, daar wordt je loper niet beter van.
Daarna maakt-ie moeiteloos remise. We hadden toch afgesproken, dat je met de slechte loper minder stond? Toch?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

18-12-2007 11:36 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En komend weekend ook nog eens flink oefenen bij ons eigen weekend-toernooi; dan moet ook Sopsweps te pakken zijn!!

30-12-2007 13:06 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller