Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2007-2008 » DSC5 verliest van DD 3
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

DSC5 verliest van DD 3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC5 verloor met met 3.5-4.5 van DD3. Ondanks wat deze uitslag doet vermoeden zat er niet meer in...

Later (misschien Lach ) meer.

11-12-2007 09:20 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer, voor zowel DSC5, 4 als 3. Frons

(Als voor geheel DSC natuurlijk) Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

11-12-2007 16:49 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Aaaaaaaaaaaaaaah, ik word nooit grootmeester!! Een mat in tien gemist, omdat ik ergens in mijn berekening over het hoofd had gezien dat schaken geen dammen is... Huil

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

11-12-2007 22:45 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je hebt een mat in 10, maar ook een mat in 10. Kan me gezien de stelling voorstellen dat deze niet heel eenvoudig was. kan je een diagrammetjes neerzetten? Kijken of anderen hem met deze wetenschap wel snel zien...

12-12-2007 09:14 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vanavond komt er wel een diagrammetje, maar het blijft vaag.
Heb mijn telmachine er nog eens anders naar laten kijken, en intussen is het geen mat in tien meer, maar damewinst (als tegenstander op zet 1 de dame onmiddellijk zonder compensatie weggeeft) of mat in twaalf. Maar het ding is nog aan het rekenen (was al een nachtje bezig Lach ) en de stelling is vlijmscherp. Bovendien had ik maar 10 minuten op dat moment (tegenstander 20). Het probleem is trouwens niet om de eerste zet te zien, dat is simpel. Het probleem is om in te schatten of het lukt, want anders stond ik verloren (zelf mat, of een toren achter).
Conclusie: dit spelletje is veel te moeilijk voor mij Huil 2

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

12-12-2007 11:06 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kwestie van het lef hebben voor een paar offertjes, op je gevoel durven vertrouwen, inzicht he Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 12-12-2007 at 15:23.

12-12-2007 15:22 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wel, mijn gevoel zei me om het niet te doen Lach

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

12-12-2007 15:32 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zoals beloofd hier wat aktie uit de partij Meulemans-Smeele: na wat duwen en trekken
is wit aan zet in volgende stelling:





23. Lf6
met het idee dat zwart moet kiezen tussen de h-lijn en in de praktijk met een toren minder speelt, of tussen de achtste rij, waardoor er voor wit misschien iets op de h-lijn kan gedaan worden, maar ...
23. ... O-O
... gewoon vergeten dat rokeren mag als de toren aangevallen staat Huil 2
24. Dg2 Tfc8

Zwarts laatste zet krijgt van mijn slimme visje twee vraagtekens, terwijl Tac8 een gelijke stelling zou geven. Het zal wel, maar ik zie het verschil niet zo en vraag me af of er ergens een siliciummetje los zit...



En dit is dus onmiddellijk damewinst of mat (in twaalf, intussen), volgens mijn rekenwonder. Ik durfde het niet aan, al dan niet terecht...

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

12-12-2007 18:49 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

25.Dg5 Txc5 26.Dh7 Txc2+ 27.Kd1 Tc1+ 28.Kxc1 Dc6/a4+ en zwart heeft minimaal remise (en toen wou ik gezien de matchstand nog winnen, dus slechte variant.) Wat ik wel gemist had was 28.Kd2-e3-f2-g3 om zo de schaaks te vermijden.

Verder moet wit ook rekening houden met 25...Kh7

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

12-12-2007 19:32 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Aha, zoooo een mat in 12... Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

12-12-2007 22:28 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller