Delfts Schaakforum » DSC Forum » Algemeen [DSC] » Chiel van Oosterom toch al Internationaal Meester
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Chiel van Oosterom toch al Internationaal Meester Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op Utrechtschaak werd verwezen naar deze link, waarin is te zien dat Chiel van Oosterom de IM-titel toegewezen heeft gekregen.

Dit was vooraf niet meer verwacht, omdat zijn laatste IM-norm omstreden was. Bij de Young Masters in Hengelo kreeg Chiel een gratis punt doordat een van zijn tegenstanders te laat kwam en vervolgens weigerde met een tijdsachterstand te gaan spelen. Toen per 1 oktober bleek dat deze partij niet was meegeteld voor de rating leek de titelaanvraag kansloos. Chiel had de norm-score echter ruimschoots gehaald, wellicht dat dat de FIDE heeft bewogen de aanvraag toch te accepteren.

19-11-2007 15:42 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel, gefeliciteerd!
Deze week dus op weg naar een GM norm in het Cultural Village toernooi te Wijk aan Zee!

19-11-2007 15:45 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Schitterend! Gefeliciteerd, Chiel!!!

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

19-11-2007 16:00 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niet meer dan terecht, denk ik. Maar gefeliciteerd met deze mijlpaal. Wellicht dat er nog een mooie komt.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-11-2007 16:03 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van harte Chiel! Dat heb je in een paar jaar tijd knap voor elkaar gebokst!

Ik zie overigens in dezelfde lijst Jan-Willem de Jong (WSC-er en in Delft woonachtig) staan. Ook hij heeft de IM-titel behaald.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

19-11-2007 16:33 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja inderdaad, was ik vergeten te vermelden. Mijn korte-termijn geheugen is toch wel een beetje dramatisch Tong

19-11-2007 16:35 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

gefeliciteerd man!

19-11-2007 18:17 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Geweldig Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geweldige prestatie Chiel, Gefeliciteerd en geniet er van Ja!

19-11-2007 18:18 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel van harte!! Hopelijk zien we je in januari in de C-groep in Wijk aan Zee in actie.

__________________
I play against pieces

20-11-2007 10:35 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

RE: Chiel van Oosterom toch al Internationaal Meester Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Dit was vooraf niet meer verwacht, omdat zijn laatste IM-norm omstreden was. Bij de Young Masters in Hengelo kreeg Chiel een gratis punt doordat een van zijn tegenstanders te laat kwam en vervolgens weigerde met een tijdsachterstand te gaan spelen. Toen per 1 oktober bleek dat deze partij niet was meegeteld voor de rating leek de titelaanvraag kansloos. Chiel had de norm-score echter ruimschoots gehaald, wellicht dat dat de FIDE heeft bewogen de aanvraag toch te accepteren.


Nu ik erover nadenk is het misschien niet zo vreemd dat de partij niet voor de rating is meegeteld. Bij KNSB-partijen is het in ieder geval zo dat partijen waarin niet beide spelers gezet hebben voor de ratingverwerking niet meetellen. Het is echter geen een reglementaire nederlaag, omdat de speler wel aanwezig is, en dus eigenlijk op tijd verliest. Wellicht is dit subtiele verschil er ook bij de FIDE (ik ken al die verschillende reglementen niet zo goed).

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

20-11-2007 10:51 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En het deelnemersveld in Delft kent er weer een IM bij.

Chiel, kom je later ooit (extern) ook nog eens terug naar waar je ooit begonnen bent?

Nu is dat feitelijk Rijswijk, maar je begrijpt wat ik bedoel Knipoog

In ieder geval van harte gefeliciteerd!! Goed zo!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

20-11-2007 15:39 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

RE: Chiel van Oosterom toch al Internationaal Meester Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik

Quote

Originally posted by Martin
Dit was vooraf niet meer verwacht, omdat zijn laatste IM-norm omstreden was. Bij de Young Masters in Hengelo kreeg Chiel een gratis punt doordat een van zijn tegenstanders te laat kwam en vervolgens weigerde met een tijdsachterstand te gaan spelen. Toen per 1 oktober bleek dat deze partij niet was meegeteld voor de rating leek de titelaanvraag kansloos. Chiel had de norm-score echter ruimschoots gehaald, wellicht dat dat de FIDE heeft bewogen de aanvraag toch te accepteren.


Nu ik erover nadenk is het misschien niet zo vreemd dat de partij niet voor de rating is meegeteld. Bij KNSB-partijen is het in ieder geval zo dat partijen waarin niet beide spelers gezet hebben voor de ratingverwerking niet meetellen. Het is echter geen een reglementaire nederlaag, omdat de speler wel aanwezig is, en dus eigenlijk op tijd verliest. Wellicht is dit subtiele verschil er ook bij de FIDE (ik ken al die verschillende reglementen niet zo goed).


Ik heb het een tijdje geleden bekeken en was tot de conclusie gekomen dat de partij voor de rating had moeten tellen, maar dat als dit niet gebeurd dat hij dan ook niet voor de norm geldt. Wel is er geloof ik een regel dat als je meer dan i punten overscore haalt, dat je dan je norm over n partijen voor n+i partijen mag tellen; wellicht dat die hier toepasbaar was.

Johan Hut merkte op Utrechtschaak op dat het blijkbaar een hoogst onzekere aanvraag was omdat Koos Stolk (die doet alle titelaanvragen voor de KNSB) voor CHiel had berekend wat hij voor een IM-norm moet scoren op het Cultural Village toernooi. Dus als zelfs de aanvrager er aan twijfelt... Glimlach

20-11-2007 17:47 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Meesterlijk resultaat Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel, mede namens het bestuur en al die ander DSC schakers van harte gefeliciteerd met dit meesterlijk resultaat! Je treedt met deze titel in de voetsporen van ons ex-lid Jan Timman!!

20-11-2007 18:55 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jan Timman behaalde zijn normen niet als DSC-er Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-11-2007 01:05 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd Chiel! Wat is je volgende doel, GM? Glimlach

21-11-2007 14:19 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In reactie op Corniel: ik heb niet paraat tot welk moment Timman lid was (weet iemand dit?) en ook niet wanneer hij IM werd (zelfde vraag).

21-11-2007 14:56 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Timman vertrok al bij DSC toen hij 15 was als ik het wel heb. Hij was 19/20 toen hij IM werd en 23 bij het behalen van zijn IGM titel (bron).

Dat maakt ook allemaal niet uit. Wat ik alleen maar wenste aan te stippen dat hij de eerste IM is voor zover ik weet die lid is van DSC. Jan Timman was al (lang) vertrokken bij DSC voordat hij successen behaalde. Hoewel hij wellicht wel een jeugdtitel heeft behaald als lid van DSC.

Maar goed deze draad ging over Chiel niet over Jan Timman. Knipoog

@Upperdog: Google en Wikipedia zijn vaak goede vrienden bij het achterhalen van dit soort trivia.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-11-2007 15:19 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rufael84 Rufael84 is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 31-10-2007
aantal berichten: 39

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

gefeliciteerd met deze meesterlijke meestertitel,
succes op het cultural village toernooi !

hopelijk zien we je terug in de C groep in wijk aan zee!

Koel

23-11-2007 10:09 Rufael84 is offline Send an Email to Rufael84 Search for Posts by Rufael84 Add Rufael84 to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bedankt voor de leuke reacties. Happy De titel is mooi binnen. 8) Doel is nu om een stabiele 2400-speler te worden.

23-11-2007 22:02 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niet te snel bereiken...anders moet je weer naar een nieuw doel op zoek.
Ik weet dat je een goed gevoel voor humor hebt, dus kan ik ook stellen dat je in Wijk aan Zee gelukkig al gehoor geeft aan mijn oproep Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

23-11-2007 22:20 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller